ד"ר לחמני מזהיר:"קיום ישיבת מליאת בניין ערים באשדוד ימים ספורים לפני הבחירות מעלה חשש למתן שוחד"

המועמד לראשות העיר אלי לחמני במכתב חריף ליועצת המשפטית לממשלה טוען כי נושאים המובאים הערב למציאת מועצת העיר אשדוד רגע לפני בחירות קשורים לבעלי אינטרסים שקשורים לבחירות. הוא מבקש ממנה להורות על ביטול הישיבה עד לאחר הבחירות. העירייה:"פועלים לפי החוק"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הערב אם הישיבה לא תבוטל יובאו עשרות נושאים למליאה שקשורים למתן היתרים והקלות לקבלנים ולבעלי עניין שמבקשים לקדם פרויקטים. מדובר בנושאים שנדונו בעבר במקום הראוי בוועדת משנה.

באופן מפתיע ובלחץ גדול של גורמים בכירים בעירייה הוצגה רשימה של הנושאים שתועלה הערב שלישי למליאת מועצת העיר כדי לאשר את ההקלות וההיתרים. כל זה שבוע וחצי לפני הבחירות.

בעניין הזה שני מכתבי תלונה הגיש ע"וד אלי לחמני ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב-מיארה, ובהם דרישה להתערבותה לעניין קיום ישיבת מליאת ועדת בנין ערים באשדוד ובהם רשימה גדולה של בקשות להיתרים והקלות

במכתבו השבוע כתב :"בהמשך לפנייתי מיום 24.1.2024, המצ"ב, שוב החליטה הנהלת העיר, לבטל את ועדת המשנה לבנין ערים ולקיים ישיבה נוספת בתאריך 13.02.2024, ישירות במליאה וזאת כשבועיים לפני מועד הבחירות. כפי שציינתי במכתבי הקודם – על פניו נראה, כי קיום הישיבה, במועד סמוך כל כך לבחירות – יש בו חשש כבד לאתנן ולשוחד פוליטי."

ואלה הנושאים שיובאו הערב

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה

בהתאם להוראת סע' 18 (א) לחוק התכנון והבניה, תשכ"ה-1965, הרכבה של הוועדה המקומית תהא מועצת הרשות המקומית.

אומנם המליאה מקימה וועדת משנה המורכבת מ-11 חברי מועצה וכי כל התפקידים והסמכויות של מליאת הוועדה יהיו מוקנים לוועדת המשנה, אך אין כל מניעה ו/או כל חובה חוקית כי דיון כזה או אחר ידון דווקא בוועדת המשנה.

לוועדה המקומית, בין בהרכבה המלא ובין בהרכב ועדת המשנה מובאים בקשות להיתרי בניה ובקשות יזמים לאשור תכניות, הקלות ועוד, וזאת לאחר שבקשות אלו נדונו מקצועית על ידי גורמי המקצוע. גורמי המקצוע מפרטים את המלצותיהם בפני הדרג הנבחר.

כך נעשה דרך קבע כל תקופת כהונתה של הועדה המקומית, ואין שום סיבה לחשש כאילו בתקופת בחירות החלטות של הועדה המקומית, המבוססות על חוו"ד גורמי המקצוע, מהוות "אתנן ושוחד"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן