ד"ר לחמני: "העובדת של חפ"א לודה קוזוב פועלת פוליטית בניגוד לחוק וזו הפרת משמעת"

חבר המועצה ד"ר אלי לחמני דורש להפסיק את הפעילות הפוליטית של עובדת חפ"א לודה גוזוב . ברשתות החברתיות היא מביעה עמדות לטובת הפטרון הפוליטי שלה, שמעון כצנלסון אליו היא מקורבת מאוד מאוד. אתמול זה היה שיא לאחר שהשתתפה באירוע פוליטי של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.הנושא יידון במועצת העיר

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

"לאחרונה אנחנו נחשפים לפעילות פוליטית ענפה של עובדת בחפ"א – הגב' לודמילה קוזוב, המשמשת כ"שופר" וכפעילה פוליטית, באופן ממשי ובוטה במדיות החברתיות וזאת עוד בהיותה עובדת בכירה בחברת חפ"א, שהינה חברה עירונית" אומר ד"ר אלי לחמני שמגיש הצעה לסדר בעניין.

לענין זה אציין את הנחיות החוק וחוזרי המנכ"ל:

"תעמולת בחירות: על פי הוראות חוק הרשויות המקומיות (בחירות), התשכ"ה-1965 (להלן – חוק הבחירות: "עובד המדינה…. וכן עובד של רשות מקומית…., אשר יש להם סמכות מינהלית…., או תפקיד שכרוך בו מגע עם קהל, לא יקח חלק בתעמולת הבחירות בתחום רשות מקומית שבה מתקיימות בחירות".   חוזר מנכ"ל משרד הפנים מאוקטובר 2007, עוסק בהתנהגות עובדים בבחירות לרשויות מקומיות, מפרט את האיסורים החלים על עובדי הרשויות המקומיות בשנת בחירות: חל איסור להיות חברים בהנהלה הפעילה של רשימה או מפלגה ; לארגן אסיפה פומבית בעלת אופי פוליטי, לשבת בשולחן הנשיאות של אסיפה ולנאום בה ; להשתתף בתעמולה פומבית, בכתב או בעל פה ולהשתתף באסיפות פומביות במטרה ליתן הרצאות. כל זאת כיוון שעצם הופעתו של העובד מעל במה מפלגתית עלול ליצור רושם של זיקה מפלגתית ; ואסור לעובד, שהוא בעל סמכות מינהלית או תפקידו כרוך במגע עם קהל, לקחת חלק בתעמולת בחירות למועצה של רשות מקומית.   חוזר מנכ"ל ממשרד הפנים מדצמבר 2012 קובע, כי המסגרת הנורמטיבית החלה על עובדי ציבור מחייבת להיזהר מפני מעורבות בעניינים פוליטיים ולנהוג בהתאם למגבלות בעניין פעילות פוליטית של עובד הציבור ; עוד נאסר בו על עובד מדינה או עובד רשות מקומית, שהוא בעל סמכות מינהלית לקחת חלק בתעמולת בחירות לכנסת או בתעמולת בחירות בתחום רשות מקומית שמתקיימות בה בחירות. חוזר המנכ"ל הדגיש כי איסור זה חל על כל עובדי המדינה ועל כל עובדי הרשויות המקומיות ללא הבדל דרגה.   חוזר מנכ"ל משרד הפנים ממאי 2013 מרכז תשע הנחיות שנתן היועץ המשפטי לממשלה בהמשך השנים בנושא הבחירות. אחת ההנחיות עוסקת בפעילות מפלגתית של עובדי הרשות המקומית. בחוזר נקבע, כי על עובד הרשות המקומית לשמור בעיני הציבור על תדמית ניטרלית, שאינה משועבדת להשקפה פוליטית מוגדרת".

לאור האמור ולצורך מתן הנחיה מפורשת ובלתי ניתנת לפרשנות מבקש, כי מועצת העיר תקבל החלטה, כדלקמן:

"על כל עובד/ת ברשות המקומית ו/או בחברה העירונית, יאסר לפעול בכל פעילות פוליטית אקטיבית כלשהי, לרבות התבטאויות פוליטיות בכלי המדיה השונים. הפרה של הוראה זו, תהווה הפרת משמעת חמורה על כל המשתמע מכך".

אתמול אגב היה שיא מבחינתה של לודה גוזוב בהשתתפות פעילה ובוטה בכנס פוליטי של ישראל ביתינו בביקור של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן באשדוד. לודה אף התעמתה עם מתנגדי ישראל ביתנו שצעקו על ליברמן שהוא כשר אוצר מזניח את העניים וגורם ליוקר מחיה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן