ד"ר אלי לחמני תוקף: ״תקציב 2022 – הוא תקציב של חגיגות ובזבוזים״

לדברי ד"ר לחמני: "התקציב הרגיל והמנופח מקומם מאוד. במיוחד לאור כך, שעננת הקורונה מרחפת מעלינו. במקום לדאוג לכלכלה ולרווחה שלנו, העיריה מחפשת דרכים להכביד עלינו עוד ועוד ועוד… כך לדוגמא, העיריה תשלם כ- 3 מיליון ₪ לחברה חיצונית, על מנת שתאתר היכן עוד ניתן להכביד את נטל ארנונה"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביום חמישי האחרון, בישיבת המועצה המיוחדת שהתקיימה בתאריך 23.12.2021,  אושר התקציב הרגיל ותקציב הפיתוח של עיריית אשדוד לשנת 2022 בסך כולל של כ2 מיליארד שקלים. לדברי יו"ר האופוזיציה, ד"ר אלי לחמני רואה חשבון במקצועו: "התקציב אושר, למרות היותו תקציב שכל כולו הינו חגיגת בזבוזים של כספי ציבור. בחסות חברי הקואליציה, החליט ד״ר לסרי (וכנראה שלקראת הבחירות הקרובות) – לתקצב מיליונים רבים לפעילויות פרסום והאדרת שמו וזאת תחת הפעלת תחום חדש – ״הגברת קשרי קהילה״, שאף המנכ״ל שלו, מר בן עדי,  התקשה להסביר במה מדובר והתפתל בהסברים דחוקים".    


 

כן אושר בהחלטה של הרגע האחרון, להוסיף לתקציב של 11 מיליון ש"ח שיועד לחגיגות ואירועים, עוד סך של מעל 7 מיליון ש״ח. "בישיבה זו" אומר ד"ר לחמני. "הצעתי לבטל את כל התוספות ההזויות ולבטל את אגרת השמירה המיותרת (שהעיריה גובה עליה 12.6 מיליון שח בשנה) ומאידך ביקשתי, להוסיף לתקציב הנוער 12 מיליון ש״ח.כל חברי הקואליציה התנגדו להצעתי, כולל אלו שלכאורה, מציגים עצמם כשומרי האינטרסים של הנוער באשדוד|".

ש. למי אתה מתכוון?

לחמני: "למשל, לצעירים לסיעת 'אשדודים' שדיברו גבוהה גבוהה שהם לעמן הצעירים. אני מדבר על יניב קקון ואברג'ל, שהצביעו נגד הצערתי להעלאת תקציב לצעירים. וגם על כצנלסון שבעבר הצביע בעד הורדת אגרת שמירה. פתאום כעת הכל בסדר?. מצד אחד מבזבזים כספים מצד שני . שיבדקו עצמם מה הבטיחו לבוחרים ומה עשו בפועל".

עוד טוען ד"ר לחמני לענין סעיפים אחרים בתקציב: "סעיף הוצאות השכר – מסתכם בסך של 645 מיליון ש"ח (11 מיליון ש"ח יותר מאשתקד) ועוד היד נטויה.    עלויות שכר ישיר מתקציב רגיל עומדות על 34%, אך באם נכלול את הוצאות השכר בחברות הבנות (העמותות של עירית אשדוד) – נגיע שהוצאות השכר עוברות את 40% מכלל תקציב כללי של העיריה וחברות הבנות שלה"

בסעיף תקציב הפיתוח אומר ד"ר לחמני :" ד״ר לסרי מתהדר בתקציב הפיתוח הגבוה בתולדות העיר: כ- 1.05 מיליארד ש"ח בשנה. מה חבל שראש העיר שכח, שב- 4 שנים האחרונות-  התקציב היה דומה.           
השאלה הנשאלת היא – מה באמת בוצע בכל אחת ואחת מהשנים האחרונות?"

ש. ומה התשובה לשיטתך?

" התשובה – בפועל, בוצעו השקעות של כ- 20% מתקציב הפיתוח בכל שנה מ- 4 השנים האחרונות !
בקיצור  – "ישראבלוף", שכן כפועל יוצא, העיריה משקיעה פחות בתשתיות (ראה רשתות הניקוז לדוגמא) ואנו, התושבים, נספוג זאת בהעדר תשתיות בעתיד. התקציב הרגיל והמנופח מקומם מאוד. במיוחד לאור כך, שעננת הקורונה מרחפת מעלינו. במקום לדאוג לכלכלה ולרווחה שלנו, העיריה מחפשת דרכים להכביד עלינו עוד ועוד ועוד… כך לדוגמא, העיריה תשלם כ- 3 מיליון ₪ לחברה חיצונית, על מנת שתאתר היכן עוד ניתן להכביד את נטל ארנונה וכן מתכוונת לגבות עשרות מיליוני ש"ח מחניות בעיר וקנסות בגין עבירות חניה. מקומם מאוד, שכל חברי הקואליציה והעומד בראשה – מנותקים מהעם. לעניין מסע הפרסום העצמי של ד״ר לסרי והמיליונים הרבים שהוא מתכוון לבזבז על חשבון התושבים, אנו לא נשקוט ונפעל בכל דרך, לרבות פניה לוועדה לחיוב אישי בכל הוצאה שתוצא שיהיה בה סממן כזה".

עוד אומר ד"ר חמני: "אציין אנקדוטה: בסוף הדיון החליטו בישיבת המועצה, להעניק לעמותת הפיוט, שד"ר לסרי תומך בה, סך של 250,000 שח בגין הוצאה שכבר בוצעה ולא אושרה, אלא בדיעבד. צתברר כי הכל אפשרי. כשטענתי, שהעיריה מבזבזת כספים-  טען מר גבי כנפו – שכמה מיליונים מתקציב של כ- 2 מיליארד ש"ח זה כלום. האמנם ? מתברר , שכאשר מדובר בכספי ציבור, שאף אחד לא נותן עליהם את הדין, אפשר לבזבז בלי חשבון".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן