ד"ר אלי לחמני במתקפת הצעות לסדר במועצת העיר אשדוד

סדר היום של לחמני כל ההצעות לסדר היום, ארבע במספר, שיידונו בישיבת מועצת העירייה ביום רביעי הן של יו"ר האופוזיציה ד"ר אלי לחמני

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ד"ר לחמני יעלה בפעם השנייה לסדר יום המועצה את נושא מצוקת הדיירים בשפ"פים (שטחים פרטיים פתוחים) ויציע פתרון. בפעם הראשונה הוא העלה את הנושא במועצה לפני מספר חודשים ואז ציין כי  הדיירים המתגוררים במתחמים המדוברים מופלים לרעה ביחס לתושבים הגרים בשכונות רגילות. זאת משום שהם נדרשים לשאת בעלויות של תחזוקתם בין היתר בגין חשמל רחוב, גינון וכבישים. "עקב העלויות הגבוהות חלק מהמתחמים אלו מוזנחים, עד להפיכתם למפגע של ממש", אמר.

בדיון במועצה טענו פקידי העירייה כי מכיוון שמדובר בשטח פרטי חל על העירייה איסור לטפל בשטחים אלה. הפעם לחמני יסתור טענה זו בהסתמך על חוות דעת משפטית של משרד עוה"ד ויינברגר ברטנטל שהומצאה לרשויות מקומיות אחרות.  לדבריו על פי חוות הדעת "כן קיימת אפשרות חוקית להתערבות עירונית בשטחים אלו… על פי פרסומים  בעיר מודיעין במתחמי שפ"פים שבהם 90% מהתושבים  אישרו את התחזוקה ע"י הרשות, הרשות מעניקה להם שירותי תפעול ותחזוקה במחירי עלות בלבד".

לחמני יציע למועצה שהעירייה תקבל על עצמה "להעניק שירות תפעול ותחזוקה של מתחמי שפ"פים ברחבי העיר שהתושבים יחפצו בכך, כאשר התושבים יחויבו בעלות התחזוקה בלבד עבור אותם השטחים. התנאי למתן השירות יהיה הסכמה בכתב  של 90% מכלל התושבים הגרים במתחם". על פי הצעתו של לחמני מידע על שירות זה ע"י העירייה יישלח על ידה לכל התושבים הגרים במתחמי המגורים המדוברים וכן שהעירייה תדאג לפרסום הנושא בכל אמצעי המדיה הקיימים. האחריות לביצוע המהלך תוטל על מינהלות הרובעים.

בעקבות החלטת ועדת בנין ערים של המועצה האזורית באר טוביה, שהתקבלה בינואר האחרון, לשנות שטח של כ-910 דונם משטח שמורת הטבע ניצנים, שגובלת ברובע י"ז באשדוד, לשטח בנייה (שלכ-1800 יחידות דיור, מסחר ומלונאות) יציע לחמני כי מועצת העיר תתנגד לכך. " אשדוד צריכה להתייחס לגזלת שטחים ירוקים ולהקמת שכונת מגורים בסמוך לעיר שכל כולה תישען על משאבי העיר". לדבריו " התממשות  התכנית תביא כליה על השמורה ותהרוס את כל מרקם החיים והטבע בה. השמורה מהווה חלק מהריאות הירוקות מסביב לעיר וחשובה לאיכות החיים של כל אדם באשר הוא אדם".

אגב, ארגוני הסביבה מתנגדים בחריפות לתכנית ומתריעים שהיא תגרום נזק כבד לטבע והחברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים הלאומיים והפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד כבר הגישו את התנגדויותיהם לתכנית.

לאור ההצפות החוזרות ונשנות ברחבי העיר מידי חורף מציע לחמני כי החל מהשנה תחל העירייה בהסדרת רשת הניקוז בכל המקומות בהם קיימת בעיה של הצפה. על פי הצעתו את התכנית המפורטת בנושא תכין מחלקת ההנדסה ועל בסיס התוכנית יכין גזבר העיר תב"ר לנושא וכן תקצוב. נושא נוסף שמציע לחמני הוא לבטל את אגרת השלטים על שלטים שגודלם עד 80 סמ"ר. זאת  "לאור עלויות הטיפול העולות על סך הגבייה ולאור המצב השורר כיום בעיר ופגיעה בבעלי העסקים בשל מגפת הקורונה". " בעד רישיון לשלט העולה על 80 סמ"ר או חידושו ישלם המבקש לעירייה אגרה בשיעורים הנקובים".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן