דולפיני אשדוד מעניקים לעיר כבוד

קבוצת דולפיני אשדוד משתתפת גם בליגת האולמות בכדורגל מטעם ההתאחדות וגם בליגת אס"ח לחירשים. הקבוצה השיגה תארים רבים בארץ ובאירופה והביאה כבוד רב לאשדוד. יעקב אוליאל: "בשנים האחרונות הקבוצה הפכה למצליחה מאוד"

צילום: דורון חפיף
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בשקט בשקט, הרחק מהעין הציבורית, מתפתחת לה הקבוצה הכי הישגית בספורט בעיר. מדובר בדולפיני אשדוד, אלופת ליגת העל לאולמות בכדורגל, שדווקא השבוע איבדה את המקום הראשון, כשהפסידה לראשונה העונה במסגרת המחזור ה-12 של הליגה הראשונה לאולמות, במשחק העונה, בתוצאה 2-5 לנחלת יצחק שעלתה למקום הראשון.

דולפיני אשדוד, שהיא קבוצת החירשים היחידה בליגה, משחקת גם בליגת אס"ח, שהיא ליגת הכדורגל באולמות לחירשים וכבדי שמיעה. בליגה הזו, מוליכה אשדוד את הטבלה לאחר 5 מחזורים, כאשר היא שומרת על 100 אחוזי הצלחה.

בין לבין גם הצליחה דולפיני אשדוד להכניס ללוח הזמנים העמוס שלה את ליגת האלופות לכדורגל באולמות, שנערכה במילאנו לפני כחודשיים ולסיים במקום השלישי. הקבוצה כבר זכתה במפעל בעבר פעמיים ובאליפות המדינה לא פחות מ-6 פעמים. בסגל ניתן למצוא את השוער המצטיין של נבחרת ישראל מטעם ההתאחדות לכדורגל, ספיר חפיף, שנחשב לאחד מהשוערים הטובים בארץ. עוד בסגל נמצאים דן בראל, תמיר שקולניק, עידן שקולניק ועידו בודה שכולם שחקני נבחרת ישראל. הנבחרת מתכוננת בימים אלה לקראת מוקדמות אליפות אירופה, שם תפגוש את נבחרת קפריסין לשני משחקים שיתקיימו בחודש אפריל.

לדולפיני אשדוד, שהוקמה בשנת 2000, יש גם נציגות בנבחרת הכדורגל באולמות לחירשים. בנבחרת זו חברים שחקני אשדוד, מאיר סמימי (שהתחרה בתחרות 'נינג'ה ישראל' בשנה שעברה), ערן ביטון, איסנקדר קרחנוב, חן ברגד ויגל בלילטי.

ועל התלכיד הנהדר הזה מנצחים המאמנים יאיר אלמקייס ושי זבלוצקי, יחד עם היו"ר לעמותת ספורט חירשים אשדוד, יעקב אוליאל. אוליאל בן ה-42, תושב אשדוד מזה כ-30 שנה, מספר על מצב הקבווצה העונה: "השנה שיחקנו ב-3 מפעלים. באיטליה בליגת האלופות, בליגת החירשים ובליגה של ההתאחדות. אנחנו קבוצה טובה מאוד. בליגת השומעים של ההתאחדות לכדורגל, יש לנו 3 שחקנים שומעים, שאני קורא להם שחקני חיזוק. אצלנו זה כמו שקבוצה שלוקחת שחקנים זרים, אז אצלנו שחקני החיזוק הם כאלה ששומעים. רוב הקבוצה מורכבת משחקני חירשים. השבוע הפסדנו פעם ראשונה וירדנו למקום השני בטבלה. אבל נחלת יצחק עם משחק עודף. אם ננצח במשחק הבא, נחזור למקום הראשון. אבל זה לא קובע, כי האלופה תיקבע בפלייאוף, בין 4 קבוצות."

אוליאל ממשיך ומספר על החלק המקצועי שמביא הישגים לקבוצה בשנים האחרונות:

"בליגת החירשים יאיר אלמקייס הוא המאמן של דולפיני אשדוד. שי זבלוצקי הוא המאמן בליגה ששומעים וגם את הקבוצה הצעירה של כרישי ראשון. בליגת האלופות שניהם אימנו יחד. היינו שנתיים אלופי אירופה והשנה סיימנו במקום השלישי. לא נורא. חשוב לי לציין שאנחנו הקבוצה היחידה שמשחקת בליגה ששומעים ואנחנו נותנים לשחקנים את הטוב ביותר. הליגה היא חצי חובבנית, אבל הצוות המקצועי הוא מהמדרגה הראשונה. יאיר ושי הם בצוות המקצועי של נבחרת ישראל. שי הוא מאמן כושר בנבחרת כדורגל באולמות וגם היה שחקן לשעבר. גם יאיר, שהוא יותר בתפקיד של הטכניקות והוא מומחה בזה. בשנים האחרונות הקבוצה הפכה למצליחה מאוד, בזכות הצוות שלנו שהוא ברמה גבוהה. השחקנים שלנו הופכים למקצוענים יותר ויותר. ברוך ה' הקבוצה מצליחה. משנת 2016 עד עכשיו, אנחנו תמיד בליגת האלופות. העובדה שקבוצה מישראל מנצחת קבוצות ממדינות כמו אנגליה, ספרד, איטליה, שהן יותר מפותחות מאיתנו בכדורגל. זה דבר גדול."

נדידת הדולפינים

כיום דולפיני אשדוד נאלצת לנדוד במשחקי הבית של ליגת ההתאחדות לאולם 'גן נחום' בראשל"צ. טרם נמצא אולם מתאים באשדוד, בו תוכל הקבוצה לארח את משחקיה והמגרש במקיף ו' בו משחקת הקבוצה בליגת אס"ח, לא מאושר על ידי ההתאחדות לכדורגל. העמותה גם מנהלת את קבוצת כרישי אשדוד/ראשל"צ, שקמה לפני כשלוש שנים והיא נחשבת לקבוצה צעירה, שמקדמת שחקנים, המהווים את דור העתיד של דולפיני אשדוד. על החיבור בין אשדוד לראשון לציון שנולד ממצוקת מגרשים, מספר אוליאל: "באשדוד יש חוסר באולמות כדורגל. הרבה מהם לא זמינים מאחר והם תפוסים על ידי הפועל אשדוד בכדוריד. פנינו לעיריית ראשל"צ בעזרת שי ויאיר ונתנו לנו את אולם 'גן נחום'. לכן קראנו לקבוצה הצעירה 'כרישי אשדוד/ראשל"צ'."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן