דויד הכי טוב לנוער אדומים

קבוצת הנוער של האדומים אשדוד העפילה העונה לליגה ארצית דרום באמצעות הגרלה. 9 מחזורים לסיום העונה, היא נמצאת בצמרת הטבלה עם סיכויים להעפיל לליגה הלאומית. מאמן הקבוצה, דוד יפת: "מאמין שנעלה ליגה"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

קבוצת האדומים אשדוד בנוער מצליחה העונה להפתיע אפילו את עצמה. לאחר פתיחה לא מוצלחת, השכילה הקבוצה להתאושש וכיום, 21 מחזורים מתחילת העונה, היא נמצאת במקום הרביעי בטבלת הליגה הארצית דרום לנוער, כשהיא רחוקה 6 נקודות מעלייה לליגה הלאומית לנוער. בשבת תפגוש קבוצת נוער אדומים אשדוד את מכבי שוהם ותנסה להתקרב עוד יותר למקום ממנו עולים ליגה. לא הרבה נתנו לנוער אדומים אשדוד סיכוי להשתלב בצמרת, אבל באמצעות קבוצה מוכשרת, חלוץ ענק עם עתיד מזהיר, בשם אפק אזולאי, שכבש 28 שערים העונה ומאמן בשם דוד יפת, שהגיע באמצע העונה שעברה, היא מצליחה לעשות את הבלתי יאמן.


המאמן יפת שאימן בעבר במחלקת הנוער של עירוני אשדוד במשך כשלוש וחצי שנים, נחשב למאמן מאוד מוערך והוא עושה עבודה נהדרת בקבוצת הנוער האדומה. יפת, נשוי פלוס 3 ילדים, עובד בחברת חשמל, מספר ל'השבוע באשדוד' על סוד הקסם של מחלקת הנוער.
"בעונה שעברה הצטרפתי לחיים כהן המנהל המקצועי, לתגבר את הקבוצה. העונה התחלתי כמאמן מתחילת העונה. אני מאמין שאין קיצורי דרך בחיים. התחלתי מבית ספר לכדורגל. השאיפה שלי היא להתקדם לבוגרים ואני מאמין שאני יכול לאמן בוגרים. האווירה אצלנו היא טובה. מחלקת הנוער עשתה שידרוג יפה. בכל הליגות של הנערים והילדים הקבוצות נמצאות בצמרת. כמובן שחיים כהן נותן לנו המון ידע וסבלנות. גם איתי דזיקובסקי, שמנהל את מחלקת הנוער נותן לנו את כל התנאים והם מצויינים. אני מפרגן לאיתי, הוא עושה עבודה מדהימה. כל מה שאנחנו רוצים אנחנו מקבלים. גם העוזר שלי, רועי אברהם עושה עבודה נפלאה והוא גם חלק מההצלחה הזאת."


יפת המשיך וסיפר גם על רגעים פחות טובים העונה. "היינו ליגה רביעית בעונה שעברה ועלינו ליגה בהגרלה. ביקשו ממני בסך הכל לעלות ליגה ואחר כשעלינו, אז ביקשו ממני להשאיר את הקבוצה בליגה. גילוי נאות אחרי המחזור השישי, ששיחקנו טוב, אבל לא הלך, הצעתי לשים את המפתחות. אמרתי אולי מישהו אחר יעשה את זה יותר טוב. איתי וחיים כהן לא קיבלו את זה, השאירו אותי ומאז, ניצחנו 10 ניצחונות מ-13 משחקים."
מה דעתך על אפק אזולאי? האם יש עוד שחקנים ברמתו?
"לגבי אפק אזולאי, אחרי 6 מחזורים היו לו שני שערים בלבד ועבדתי איתו והסברתי לו שהגולים יבואו בהמשך והיום הוא מלך השערים של הליגה. חוץ מזה, הוא אישיות מדהימה. אני אומר שבוגרים בלי מחלקת נוער, לא שווה כלום. לשימחתי הרבה באדומים שמים דגש על זה. יש לי 4-5 שחקנים שמתאמנים עם הבוגרים קבוע. ככל שנקדם יותר שחקנים לבוגרים זה מביא גאווה ואני מאוד מבסוט מזה. כל עוד שזה קורה במשמרת שלי, זה מצוין. למשל, רון ביטון שחקן פנטסטי. יובל קנינקה ואסף אספה, אלה שחקנים שנה ראשונה בנוער והם כבר מתאמנים עם הבוגרים. הם לא רעים בכלל. יש את השוער דיויד צדיק, שמתאמן מדי פעם עם הבוגרים. הוא שוער ברמה גבוהה. צריך קצת להתחשל לאט לאט. יש פה עתיד יפה למועדון הזה, אבל הקטע הוא לשמור על השחקנים."
האמנת שתשתלבו בצמרת הטבלה ?
"כל המשחקים שהפסדנו, שיחקנו מצוין, פשוט הכדור לא רצה להיכנס. עבדתי איתם על הקטע המנטלי והסברתי להם שזה לא ליגה רביעית וצריכים לשנות פאזה. אחר כך זה התחיל להתחבר לנו. החבר'ה עובדים קשה ויש לנו קבוצה מצויינת. לא האמנתי שנהיה בצמרת. הסברתי להם שאנחנו קבוצת תחתית ובואו נשחק ככה. אבל גם כשהיינו בתחתית, הבקענו שערים. אני משחק פתוח ולא סוגר משחקים. כי אנשים באים לראות כדורגל ובאים להנות. תמיד אמרתי שתוך כדי תנועה נתקדם קדימה ורואים את זה. יש פה קבוצה מחוברת וסגל מצוין שרעב להצליח. הגענו למצב כזה שאנחנו במרחק נגיעה. אם נצליח לעשות את זה, זה יהיה הישג היסטורי למועדון הזה ואם לא, אז ננסה שנה הבאה. אני מאמין שנעלה ליגה. יש לי הרגשה כזאת ואני מאמין שאפשר לעשות את זה. אני לא מתבייש להגיד שהמטרה כרגע, היא לעלות ליגה."
האם הרגשת שונה או זר, כי הגעת מעירוני?
"זה היה לי קצת מוזר, כי חטפתי כמה מילים מהאוהדים כמו 'סרדין' או שאמרו לי שאין לי מקום פה. זה לא היה נעים לשמוע את זה. אבל אני בתור מאמן לא מתייחס למה שאומרים מסביב. בסוף הם למדו לקבל את זה. אני מאמן לפי המקצוע שלי ולא לפי צבע. מחר אני יכול להיות פה ומחר במקום אחר. מאמן זה מקצוע נזיל. ברגע שאני עובד באדומים, אני מחוייב לאדומים. מחר אני אעבוד בבאר שבע, אהיה מחויב לבאר שבע. הצבע לא משחק אצלי תפקיד."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן