דווקא בתקופת הקורונה, רונית מ"בים בם" עוברת לכיכר המדינה

היא ככל הנראה בעלת חנות האופנה הוותיקה והנחשבת ביותר בעיר, שכבר 35 שנה מלבישה את האשדודיות, את הסלבריטאיות מכל הארץ ואפילו נשים מהעולם, שחיפשו אופנה בסגנון "וואן פיס"- אחד מכל בגד בקולקציה. דווקא בעיצומה של הקורונה ותקופת הסגרים הבלתי נגמרים, רונית אבישר אוזרת אומץ וקופצת לפתוח חנות מרשימה ומעוצבת בכיכר המדינה בתל אביב. מי שהייתה שגרירה נאמנה לאשדוד משאירה כאן את הלב אך עוברת לנהל את העסק הישר מלב המדינה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בילדותי הרחוקה רובע א' באשדוד היה מרכז שוקק חיים ועמוס חנויות. רוגוזין היה ה"שאנז אליזה" שלנו והמרכזון הכיל מכל טוב: את צרויה ז"ל של מכשירי הכתיבה, את חנויות הזהב שחלק מהן עדיין שם, את בנצי מהפיצוחים והפלאפל הכי טעים, את קפה עדן הזכור לטוב. ויותר מכל היה ברור, שהפנינה של המקום היא חנות הבגדים הבוטיקית "בים בם".

אנחנו הילדים לא הבנו באופנה, אך ראינו בגדים נוצצים ומבריקים, אופנתיים ושונים ממה שלבשנו וכל נשות החברה, הסלבס, של פעם, זרמו אליה. היה ברור כבר אז, שמדובר בחנות קסומה עם המון המון טעם, שיישאר לשנים.

זו הייתה חנות הבוטיק זכיינית "בים בם" הצרפתית, שבזמנו בעליה היה אחיה של רונית אבישר המעצבת האשדודית המוכשרת.

מאז עברו מים רבים, חנותה של רונית "רנה- בים בם", נפתחה לפני מספר שנים בגן העיר והחזירה לאשדודים את השיק הקלאסי, גם בעיצוב החנות אגב, שזכה בפרס ישראל לעיצוב בתחום החנויות.

במקביל לעסקי הטקסטיל רונית גידלה שלושה ילדים לתפארת: הבן סמנכ"ל בחברת הייטק, הבת האמצעית הגננת התגוררה שנים ארוכות בניו יורק אך לפני שנה ארע להם אסון נורא. בעלה, שהיה לדברי רונית "נשמה גדולה, צעיר וחתיך", נהרג בתאונת אופנוע. הבת שבה ארצה, הכאב גדול אך החיים נמשכים כמובן.

 ואת הקטנה כנראה שכולם מכירים, לינור אבישר, אדריכלית ומעצבת פנים, שעובדת בתל אביב עם ינאי פרישר, כרגע עדיין רווקה, אם שאלתם.

ודווקא בתקופה הזו, עת הקורונה המטלטלת, כשעסקים עושים אחורה פנה ואפילו נסגרים, אבישר דווקא שועטת קדימה ופותחת חנות, תחזיקו חזק, בכיכר המדינה.

נתחיל מהתחלה: רונית אבישר עלתה ארצה ממרוקו כשהייתה בת ארבע ישירות לאשדוד. במקור נקראה "רנה" ובעקבות פניה מהמורה, שינתה לשם הישראלי "רונית". לימים יחזור "רנה" ובגדול, בשם החנות.

רונית מספרת שספגה אופנה מגיל קטן מאוד, ותמיד הביטה בהערצה לאמה הלבושה טיפ-טופ. בגיל 13 כבר תפרה רונית את הבגד הראשון שעיצבה.

בשנות השבעים אחיה של רונית הגיעו לפריז והתמקצעו בעסקי הטקסטיל. כך נולד בית הייצור הראשון ורשת חנויות "בים בם", שהגיעה מהפאשניסטה של פריז גם אל אשדוד, שתמיד הייתה ידועה בנשותיה היפות ובטעמן המשובח.

לתקופה מסוימת רונית ובעלה טסו גם הם לפריז אך לא התחברו לעסק המשפחתי. רונית היפה התקבלה לעבוד כדיילת קרקע של אל על בפריז וכן לעבוד בשגרירות אך כעבור שנה החליטו שמיצו ושבו ארצה. רונית פתחה כאן באשדוד כאמור את "בים בם", שתי חנויות שהתאחדו לחנות רחבה, לתקופה מסוימת פתחה גם חנות בתל אביב אך היא נמכרה מהר ורונית העדיפה להתרכז באשדודיות.

בשנות האלפיים רונית כבר החלה לייבא מאיטליה, בהמשך התרחבה לכל אירופה ואפילו לארצות הברית. מסעות הרכישה שלה מאוד נרחבים והמטרה היא לייבא לקולקציה פריטים יחודיים, שנחטפו כצפוי. ללקוחות שביקשו התאמות רונית רכשה את הבדים המקוריים ונעזרה במתפרה צמודה. אל החנות היפה באשדוד זרמו כבר מאז נשים מכל הארץ ואפילו מכל העולם וסלבריטאיות לא מעטות. רונית בחרה את הבגדים בקפידה והיה להן ברור שכשאחת רוכשת, השנייה כבר לא תיראה באותו הבגד.

וכעת, כאמור, רונית תפתח ממש בקרוב חנות בכיכר המדינה והיא נרגשת מאוד.

רונית, מהי בעצם הייחודיות שלך, איך שרדת כל כך הרבה שנים בעולם האופנה?

"הבגדים שלי תמיד ייחודיים. וואן פיס. מזהים את הבגדים של בים בם ושל רנה בכל מקום. ברגע שלאדם יש את הסטייל שלו, הוא משדר אותו לכולם".

״אני שגרירת העיר אשדוד״

"אני הייתי שגרירת העיר הזו. כשאף אחד לא הכיר אותה אני הבאתי את כולם לאשדוד. מהרצליה, רמת השרון, מכל קצה באו אלינו לרכוש בגדי ערב ולהיראות ייחודיים.

אני עוזבת מבחינה עסקית כמובן ואחכה לכולן בכיכר המדינה בתל אביב. רק שלושים וחמש דקות מכאן. תמיד יהיו לי סנטימנטים לעיר אבל כנראה שבשלב מסוים הגיע הזמן להתקדם. זהו קרש קפיצה עבורי ואני לא מחכה".

ובכל זאת, לפתוח עסק בתקופת הקורונה – זו לא קפיצה גבוהה מידי?

"זה בהחלט לא מובן מאליו. בחיים צריך לקחת ריזיקות ואם הולכים על זה, זה יכול ללכת ואם לא, אז לא קרה כלום. אני מאמינה בעצמי, מאמינה במקום, מאמינה בלקוחות, לקוחות שמגיעים 35 שנים מכל הארץ ונמשיך קדימה להלביש את כולם. אמשיך להלביש את כל הידועניות וכל הסטייליסטיות, נשים מכל הסוגים. צעירות ובוגרות. כל מי שרצתה להיראות טוב הגיעה לרנה ולבים בם וכך זה יימשך".

אפרופו סלבריטאיות, מי כבר הזמינה מהקולקציה החדשה?

"טוב. יש לי רשימה ארוכה מאוד של סלבריטאיות שמזמינות אצלי, אך לא אחשוף אותן. את שרה נתניהו כבר הלבשתי וצילמו זאת ב"גיא פינס", כך שזה לא סוד".

ואת מי היית רוצה להלביש?

"אין מישהי ספציפית, כל לקוחה היא עולם ומלואו, באים מפריז, מקנדה, ממיאמי, מהארץ. 35 שנה זה לא משהו שהולך ברגל".

את ידועה בעיצובים המיוחדים שלך, מה צפוי בחנות בכיכר המדינה?

"הולך להיות שם מאוד ייחודי. באמצע הקורונה ובאמצע הסגר חשבתי על רעיון יוצא דופן והתקשרתי למעצבים מכל העולם. חשבנו לעשות כמו בשאנז אליזה, לקחת קומה שלמה ולהפוך אותה לשואו בסטייל חוץ לארץ. לקחתי קבוצה של אדריכלים ומעצבי פנים, וכרגע עובדים על המקום. התחזית היא לפתוח בסוף מרץ, תחילת אפריל. אנחנו הולכים על הצעקה האחרונה, וכמובן תהיה גם חנות אינטרנטית".

ויחד עם הקפיצה לכיכר המדינה, גם המחירים יקפצו?

"לא, זה לא שאם נעבור לכיכר המדינה המחירים יעלו, ממש לא. מבחינת מחירים – הם מאוד סבירים,  אני הולכת להיות בתל אביב כי זה מקום מרכזי ולא כי זה מקום יוקרתי. שיהיה קל להגיע לכולם".

מילת פרידה ללקוחות האשדודים..

"אני מודה מאוד לכל הלקוחות באשדוד, שאני מאוד אוהבת אותם, הם בליבי ויישארו בליבי ואני מחכה להם בתל אביב. זה כולה 35 דקות והם ישמחו לבוא ולבקר ולטייל שם. אני מודה לכולם ולצוות הנהלת גן העיר שליווה אותי בכל דבר".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן