דואגים היום למהנדסים הכימיים של המחר

בטקס מרגש העניקה חברת "אדמה" מלגות לסטודנטיות וסטודנטים מצטיינים במחלקה להנדסה כימית, SCE, קמפוס אשדוד. ״אדמה״ פועלת ללא לאות לקידום מצוינות באשדוד מבית הספר ועד לאקדמיה

צילום: פבל טולצ'ינסקי
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביום חמישי  שעבר התקיים טקס מרגש בו העניקה חברת "אדמה" מלגות לסטודנטיות וסטודנטים מצטיינים מהמחלקה להנדסה כימית ב- SCE, המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, קמפוס אשדוד. כבר שנים שחברת ״אדמה״ דואגת לדור העתיד של מהנדסי הכימיה באשדוד ומעניקה מדי שנה מלגות לסטודנטים וסטודנטיות מצטיינים. החברה שמה לה למטרה לעודד את הסטודנטים להמשיך בלימודיהם, להצטיין ולהפוך למהנדסות ומהנדסי כימיה מובילים.

במחלקה לומדים גם סטודנטיות וסטודנטים לתואר שני, עם תזה בהנדסה ירוקה. המחלקה להנדסה כימית הינה המחלקה הראשונה מבין המכללות שקיבלה אישור לתואר שני עם תזה. הדבר מעיד, שחברי וחברות הסגל עוסקים במחקר מתקדם ואיכותי.

הטקס הוקדש למיכה פירקסקי, ישראל תמיר, אליהו תאומים וצבי צור, זכרונם לברכה, מייסדי חברת ״אדמה״ (אגן ומכתשים לשעבר). במעמד זה הזכירו כבכל שנה את היזמים פורצי הדרך שהקימו את החברה.

המלגות הוענקו על ידי אביהו דייגי, מנהל מפעל אדמה אגן, פרופ' שמעון לויצקינשיא מכללת  SCE, פרופ' שלמה מארק, דיקן קמפוס אשדוד וד״ר מיכל שחר גולדנברג, ראשת המחלקה להנדסה כימית באשדוד. את המלגה על הצטיינות בלימודים קיבלו הסטודנטים עדן אווסקר ודימיטרי יורגנסון  משנה ג' ותומר ששון ורעות בן דיין משנה ב'. כמו כן מלגת נחישות והתמדה הוענקה לסטודנט שלומי דאבוש משנה ג'.

אביהו דייגי, מנהל מפעל אדמה אגן, בירך את הסטודנטים המצטיינים ואמר: "מעל עשור שחברת "אדמה" מעניקה מלגות לסטודנטים מצטיינים מהמחלקה להנדסה כימית ב- SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, מלגות על שם ולזכר מייסדי החברה.

אנחנו רואים אחריות וחשיבות גדולה בדור העתיד של הכימאים ומהנדסי הכימיה בישראל ובעיקר באזור שלנו בו ממוקם מפעל אגן. אנחנו משקיעים ומעורבים במגוון תכניות גם באשדוד וגם בב"ש ומשתפים פעולה יחד עם מוסדות האקדמיה ומנהל החינוך. אנו מאמינים בחיזוק ושימור הקשר עם מוסדות האקדמיה, מתוך הבנה כי בזכות שותפות זו נצליח להוביל להעצמה של תחום המדעים ולפתח את דור המהנדסים ואנשי המקצוע הבאים של מדינת ישראל" ואיחל לכולם הצלחה בהמשך.

ד״ר מיכל גולדנברג שחר, ראשת המחלקה להנדסה כימית ולתואר שני בהנדסה ירוקה באשדוד: "עידן הקורונה המחיש לנו כמה חשוב למדינה להיות עצמאית מבחינה יצרנית וכמה מוגבלים אנו, בעולם שבו הגבולות עלולים להסגר. יחד עם זאת, עידן הקורונה המחיש לנו גם כמה חשוב מקצוע המהנדס הכימי, שיודע לייצר מאות מיליוני חיסונים לכלל אוכלוסיית העולם בזמן כל כך קצר וקריטי. השוק צמא למהנדסי כימיה מובילים וחובה עלינו להבין כי מקומו של המהנדס הכימי והכימאי בעולם הקדמה וההייטק הוא בלתי נפרד. אני מודה לחברת אדמה על השותפות רבת השנים ומברכת את הסטודנטים המצטיינים" .

הטקס והענקת המלגות הנו אירוע אחד מיני רבים, בהם המחלקה להנדסה כימית שותפה לפעילותה הענפה של אדמה.  בין שיתופי הפעולה ישנו פרויקט להכנת תלמידי כימיה בתיכוני אשדוד לקראת תחרות האולימפיאדה העולמית של הכימיה. כמו כן, שיתוף פעולה קיים באירוע הכימיתון – האקתון בתחום הכימיה, אשר יתקיים בפעם השנייה בספטמבר הקרוב לאחר הפסקה של שנתיים בהן לא התקיים בשל מגבלות הקורונה. בכימיתון, אדמה והמחלקה להנדסה כימית, יציבו אתגרים בפני קבוצות של תלמידי כימיה מכלל תיכוני אשדוד ובעזרת סטודנטים מהמחלקה ומהמכללה, יפתחו וימציאו פתרונות יצירתיים ומגוונים לאתגרים שיוצגו בפניהם.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן