ג'קי בן זקן נגד את עיריית אשדוד תובע: 26,000,000 מליון שקלים על נזקים כלכליים לעסקיו

הפתעה לא צפויה: הבוקר נחתה במחלקה המשפטית של עיריית אשדוד תביעת ענק בסך 26 מיליון שקלים נגד העירייה. התובע: איש העסקים ג'קי בן זקן. כזכור: התביעה המקורית הייתה נגד חברת המועצה, עו"ד הלן גלבר, שקיבלה חסינות מבית המשפט. בן זקן שתובע נזקים כלכליים תובע כעת את עיריית אשדוד. העירייה: התקבלה תביעה נלמד אותה ונגיב

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כזכור, בכתב התביעה המקורי שהגיש בן זקן ושותפו אברהם נניקשווילי נגד הלן גלבר. בן זקן טען כי גלבר בפעולותיה כחברת מועצה גרמה לו לנזקים כלכליים גדולים בעסקיו באשדוד. עורכי הדין אילן סופר ויונתן דורי ממשרד אילן סופר ושות' שהגישו את התביעה הגדולה דרשו מגלבר 26 מיליון שקלים. עו"ד גלבר קיבלה חסינות והעירייה נכנסה בנעליה. בן זקן החליט לתבוע את העירייה.

בן-זקן,  טען כי  גלבר היא מתנגדת סדרתית לכל פרויקט שהוא יוזם. לטענתו,  התנגדותה הנחרצת והעקבית של גלבר אינה נובעת ממניעים ענייניים לטובת תושבי העיר, אלא מתוך מאבק פוליטי שהיא מנהלת נגד ראש עיריית אשדוד המכהן, יחיאל לסרי.

בתביעה  תיארו התובעים בן זקן ונניקשווילי את שנים הרבות שבהן לטענתם עיכבה גלבר תכניות בנייה לאלפי יחידות דיור ובית מלון במרינה שקידמו על קרקע בבעלות בן-זקן בוועדות התכנון ובבתי משפט, וזאת ממניעים פסולים.

אחד הפרויקטים המתוארים מצוי במע"ר דרום בעיר, שבו עתודת קרקע של יזמים רבים, לרבות רשות מקרקעי ישראל וחברת מנור שבבעלות בן-זקן. בתביעה נטען כי בשנת 2010 המליצה הוועדה המקומית על הפקדת תוכנית להקמת 3,800 יחידות דיור על כל חטיבת הקרקע. לאחר הליכי תכנון שארכו מספר שנים, הפקידה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום את התוכנית, תוך שהיא מציינת כי מדובר בתוכנית ראויה. גלבר, מתנגדת עקבית להגדלת הבנייה במע"ר, פנתה לבית המשפט ועצרה את קידום התוכנית, אך בתחילת 2018 הגישה רשות מקרקעי ישראל תוכנית חדשה שמוסיפה לתוכנית עוד יחידות דיור, כך שחטיבת הקרקע כולה תכלול 4,280 יחידות דיור. כלומר, גלבר, שעצרה את התוכנית, הביאה לבסוף לכאורה להגדלת מספר יחידות הדיור המתוכננות.

לטענת התובעים הם טענו כי  בהתנהלות שהם כאמור מכנים "פסולה", גרמה להם גלבר לנזקי-עתק בסך מאות מיליוני שקלים, בין היתר בשל עיכובים משמעותיים בהקמת פרויקטים של אלפי יחידות דיור.

עו"ד גלבר ביקשה חסינות לאור תביעת הענק הזו ובית המשפט ניהל דיון מעמיק וארוך בבקשתה. באופן מפתיע עיריית אשדוד שהתבקשה להביע דעתה הצטרפה לדרישה שלא להעניק לה חסינות וצידדה בטענות של בן זקן.

בתום דיון מעמיק בבית משפט המחוזי קבע השופט דנינו כי יש להעניק לעו"ד גלבר חסינות מאחר והיא פעלה כחוק במסגרת תפקידה כחברת מועצה ביקורתית. בית המשפט אף הביע מורת רוחו מההתנהלות של התובעים נגד עו"ד גלבר.

בן זקן ערער לעליון ודרש להסיר את הסחינות של גל בר. והרכב השופטים אף היה מחמיר יותר בפסק דינו וקבע חד משמעית לתת לעו"ד גלבר חסינות ואף קבע כי   התובעים עקבו אחריה. עו"ד גלבר קיבלה את החסינות ובכך ניצחה ניצחון מוחץ סביב הטענות שהיו נגדה.

על םי חוק ברגע שחברת המועצה קיבלה חסינות, עיריית אשדוד שבשמה פעלה נכנסת לנעליה ואם בן זקן רוצה להמשיך בתביעה עליו לתבוע את העירייה

היה כמעט ברור שבן זקן שנמצא בידידות גדולה עם ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, יבטל את התביעה ויוותר עליה ולא יגיש נגד העירייה את התביעה הענקית הזו.

הבוקר כאמור נחתה התביעה שךל בן זקן ונניקשווילי נגד עיריית אשדוד על 26 מיליון שקלים

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן