גלבר מתריעה שוב: "תכנית המע"ר היא קטסטרופה נוראית, שתפגע באיכות התושבים"

סוגיית מע"ר דרום לא יורדת מהכותרות, וכעת מתברר כי הוגשה בקשה מעל הראש על ועדת התכנון המקומית לבניית לא פחות מאשר 4,280 יחידות דיור. תושבי המע"ר מתארגנים להגיש התנגדויות כדי למנוע קטסטרופה של צפיפות נוראית. מובילה את המאבק הלן גלבר, שקוראת לראש העירייה ד"ר לסרי לבטל ההחלטה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בעקבות הפרסומים על כוונת הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בבאר שבע, לאשר הגדלה של דירות ברובע מע"ר דרום עד 4,280 דירות, החלו דיירים להתארגן להגשת התנגדותם לתוכנית כדי למנוע, מה שהם מכנים "פגיעה גסה באיכות חייהם".
על פי התוכנית, אותה מקדמת רשות מקרקעי ישראל- רמ"י, ואשר הוגשה לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בבאר שבע, כמות הדירות תעמוד עד 4,280 דירות וגובה המגדלים יגיע עד 42 קומות. התוכנית הופקדה בוועדה המחוזית וממתינה לקבלת התנגדויות. הדיירים טוענים כי בתוכנית החדשה שהוגשה תיווצר צפיפות בלתי נסבלת, וכי הרובע שתוכנן במקור ל- 1,671 דירות אלא שבמרוצת השנים ביקשו העירייה והיזמים להגיל את מספר זכויות הבנייה ברובע. נטען כי הדבר יגרום לפגיעה באיכות החיים וכי הגדלת מספר הדירות תוך הקטנת מספר החניות, מחסור במבני ציבור לרבות מוסדות חינוך ובעיות תחבורה וצפיפות בבניינים, תפגע בהם. 

עו"ד אילוז: "התכנית בסמכות הוועדה המחוזית"

חברת המועצה הלן גלבר, שמובילה מתנגדת להגדלת מספר יחידות הדיור וטוענת כי הדבר יהיה "בכייה לדורות". בפנייתה לראש העירייה ד"ר לסרי בתחילת ינואר השנה, בה היא מתריעה מהתוכנית החדשה. גלבר אף כתבה אל יו"ר הוועדה המחוזית , דוד לפלר. לפני מספר ימים לאור תגובה שקיבלה למכתבה ללסרי מפי הלשכה המשפטית בעירייה ע"י עו"ד אייל אילוז, בשם ראש העירייה. "מדובר בתשובה עצובה ועגומה שמתאימה למשפטנים ומסתתרת מאחורי סעיפי החוק. במקום לחוש את לבבות התושבים ולדאות לרווחת חייהם. התוכנית פוגענית ודורסנית לתושבי העיר ומוטלת עליך האחריות כראש עיר להגן על התושבים ולא להסתתר מאחורי תוכנית שהוגשה ע"י רשות מנהל מקרקעי ישראל, או תשובתך העגומה לתקשורת המקומית כי העירייה מושכת ידיה מהתוכנית. תשובתך מעלה חשש כבד בניסיון להטעות אותי כנבחרת ציבור ובכך את הציבור בכלל".
גלבר טוענת כי מדובר בתוכנית שהוגשה בהסכמת בעלים. "ומכאן, שמועצת העיר היא זו שאמורה הייתה לאשר את התכנית, שמבוססת נתונים מוטעים ושגויים שאישורה עלולה להוביל לפגיעה משמעותית בתכנון העיר, לכאוס תחבורתי ופגיעה חמורה ברווחת התושבים" וכי יש לעצור תכנית "דורסנית זו".
בין היתר טוענת גלבר כי התוכנית מסתמכת על תחבורה ציבורית פעילה. "פרויקט התחבורה הציבורית תקוע ובהתאם לקול קורא שהעיר זכתה לא נכללו הכבישים שסובבים את מע"ר דרום. אין נגישות לתחבורה ציבורית בשכונה והקטנת תקני חנייה היא החלטה אומללה. מדובר ברובע יוקרתי שלכל משפחה יהיה, בוודאות, יותר מרכב אחד, לא כולל חנייה לאורחים. האם יעלה על הדעת כי לא יהיו אורחים לתושבי המע"ר והם יגיעו לביקורים בתחבורה ציבורית או באופניים. התוכנית תוביל לקטסטרופה תחבורתית, פגיעה חמורה בתושבי הרובע ובכייה לדורות. יש לעצור הקטנת תקני חנייה ושעה אחת קודם".
בתגובה כותב עו"ד אייל אילוז מהלשכה המשפטית בעירייה שהגורמים הרשאים להכין ולהגיש תוכנית למוסד התכנון המוסמך, מנויים בחוק ואחד מהם הוא הרשות מקרקעי ישראל, בהיותה 'רשות שהוקמה לפי החוק'. "והתוכנית מצויה בסמכותה של הוועדה המחוזית דרום והוגשה על ידי רמ"י ישירות לוועדה המחוזית. החלטת מועצת העיר מיום 28.9.16 האמורה במסגרתה הוחלט שלא להגיש תכנית קודמת שיזמה עיריית אשדוד בנוגע למע"ר דרום בהמלצת הוועדה המקומית אין בה כדי למנוע מרמ"י או מכל בעל עניין בקרקע, מלממש זכותם החוקית להגשת כל תוכנית מוצעת אחרת, ישירות אל הוועדה המחוזית, ובמסגרת זו לבקש כל עניין תכנוני שלדעתם ראוי שמתחם זה יכיל. זו בדיוק הסיבה מדוע המליצו בשעתו, בוועדה המקומית וגורמי המקצוע בעירייה, על הגשת התוכנית המוצעת הקודמת שהוכנה על ידי העירייה ואשר כללה 3,800 יחידות דיור לאחר שנבדקו מקצועית הפתרונות המתאימים לצורכי הציבור לתושבי הרובע. ברם, בשל הצבעת חברי המועצה שנכחו בהצבעה ובכללם גברתי הנכבדה, נדחתה המלצת והצעת הצוות המקצועי והוחלט ע"י מועצת העיר שלא להגיש את התוכנית המוצעת, ובכך הלכה למעשה, נוצר פתח למימושם של רעיונות תכנוניים שונים שאינם מצויים בשליטת העירייה או ו/ הוועדה המקומית".

"עצוב שהעירייה ולסרי בוחרים להסיר אחריות"

גלבר בתגובה למכתבו של עו"ד אילוז אומרת כי לסרי בוחר להסתתר מאחורי סעיפים משפטיים במקום לבחור בלבבות התושבים וברווחת חייהם. "עצוב שהעירייה ובראשה לסרי, בוחרים להסיר אחריות ולמשוך את ידיהם מהתוכנית. זו האחריות של ראש העיר ונבחרי הציבור להגן על התושבים. תכנית מע"ר דרום חושפת את האמת, שהתרעתי והנהנים היחידים מהורדת התקנים הם בעלי הקרקע שחוסכים הון על גבי התושבים. התכנית לא נותנת מענה בתוך הרובע למוסדות הציבור והשטחים הירוקים. הילדים יצטרכו ללמוד מחוץ לרובע ולשחק בפארק מעבר לכביש הראשי. רובע שהתחיל עם 350 יחידות היום מתוכנן ל- 4,280 יחידות והיד עוד נטויה. לסרי, טובת התושבים ורווחתם צריך לעמוד לנגד עיניך ולא רק טובת היזמים".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן