גלבר מציעה: ניטור צריכת המים של קשישים עריריים לצורך הצלת חיים

חברת מועצת העיר עו"ד הלן גלבר העלתה הצעה לסדר היום לאמץ פרויקט "נגישים לקשישים" שיזמה עם פרוץ משבר הקורונה, כדי למנוע את התופעה שקשישים ועריריים מתים בביתם וגופתם מתגלה במצב ריקבון. בין היתר היא מציעה לעירייה לבדוק את שימוש צריכת המים של קשישים עריריים לצורך הצלת חייהם. עיריית אשדוד: "מיזם לא ישים, למעט ברובע הסיטי"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לאור מכת הקשישים החיים בגפם ואנשים עריריים שנפטרו בביתם ונמצאו כעבור מספר ימים במצב של ריקבון, תופעה שהתגברה בתקופת הקורונה, פנתה חברת המועתה עו"ד הלן גלבר במכתב לראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי בהצעה לסדר יום לפיה העירייה תנטר צריכת המים של קשישים עריריים למען הצלת חיים. וכך כותבת עו"ד גלבר: "למרבה הצער אנו עדים מעת לעת לדיווחים על קשישים עריריים שנמצאים בביתם ללא רוח חיים, במשך זמן ממושך. תופעה מצערת זו התגברה אף יותר בתקופת מגפת הקורונה. מתחילת השנה מצאו 56 קשישים עריריים ללא רוח חיים בביתם."

 עו"ד גלבר ממשיכה ומספרת כי בתקופת הקורונה היא הקימה ביחד עם מתנדבים מופלאים פרויקט "נגישים לקשישים" שנועד לצמצם את התופעה. לדבריה, מדובר "בפרויקט ייחודי מסוגו של אימוץ קשישים ע"י המתנדבים שיהיו איתם בקשר טלפוני להיות עבורם אוזן קשבת, ויצירת שיחה שתפיג את בדידותם. פעמים רבות המתנדבים נחשפים גם לצרכים שלהם ונותנים להם מענה כגון: קניית מצרכים, תרופות  ועוד. שיחות כגון אלה מהוות, בין היתר, עזר ויכולת לאתר אבחון למצבם הנפשי של הקשישים ויכולות להדליק נורות אדומות לפני מקרים טראגיים״.

עו"ד גלבר ממשיכה וכותבת כי "בבירור שערכתי בנושא הובא לידיעתי כי רשויות רבות החלו בפיילוט דומה על מנת לצמצם את התופעה שבמסגרתה נבדקת מרחוק קריאת מדי המים של קשישים עריריים וניצולי שואה. במצב שלא מזהים צריכת מים במשך פרק זמן סביר נעשים ניסיונות ליצור קשר עם התושב ואף מבוצע ביקור בית. בין הרשויות שאימצו את הפיילוט: חיפה, מודיעין, יוקנעם, קרית שמונה, פתח תקוה ועוד. הפעילות של העירייה ותושבי העיר בכל הקשור לדאגה לקשישים עריריים וניצולי שואה היא מבורכת, וכצעד משלים מציעה לקבל החלטה לאמץ את פרויקט "מים חייםעל מנת לזהות מצוקת קשישים באמצעות מעקב אחר צריכת המים". 

העירייה: ״גם בלי פרויקט זה, שירותי הרווחה מנהלים קשר רציף עם קשישים עריריים באשדוד"

עיריית אשדוד מסרה בתגובה כי "מיזם זה מחייב קריאת מוני מים מרחוק (קר"מ), משום שרק באמצעות מערכת הקר"מ ניתן לנטר צריכה שמופסקת ולפעול בהתאם. הקריאה כיום באשדוד עדיין מבוצעת באופן אישי על ידי קוראי מדי מים, לכן מיזם זה לא ישים, למעט ברובע אחד בסיטי שם יובלים כבר החלה לבצע קריאה מרחוק.

עם השלמתו בסוף ספטמבר, יוכלו להתחיל לנטר כתובות בהן הצריכה אפסית ולהעביר לבדיקת שירותי הרווחה. פרויקט הקר"מ יושלם בהדרגה, רובע אחר רובע, ובכל רובע שיבוצע יתנהל הקשר הנדרש עם הרווחה. יובהר כי גם בלי פרויקט זה, שירותי הרווחה מנהלים קשר רציף עם הקשישים העריריים באשדוד. לצערנו, במקרה הטראגי של פטירת הגבר בן ה-50 שכולנו משתתפים בצער המשפחה, מדובר בתושב צעיר יחסית שלא היה מוכר לרווחה. אנו חוזרים וקוראים לסביבה הקרובה, לשכנים ולחברים לדרוש בשלום שכניהם ולגלות ערנות על מנת למנוע מקרים מעין אלה, שכן כל ישראל ערבים זה לזה”.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן