גלבר:"תוכנית דורסנית של 4,280 יחידות דיור מבלי מענה לצרכי הציבור"

"כולי תקווה כי ראש העיר יפעל להקטנת כמות יחידות ברובע המע"ר וזאת בהתאם למדיניות עליה הצהיר המאשרת ברובע המע"ר 2,732 יחידות דיור לכל היותר"

צילום: ארכיון
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לוליינות בלתי נשלטת. כך מכנה חברת המועצה הלן גלבר שנבדקת כבר שנים בסוגית הבנייה הנער דרום. ותוהה:"

מי בדיוק מנהל את הקרקס הזה בו הלוליינות האקרובטית נראית כבלתי נשלטת?" וזאת
לאור הכוונה של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה לאשר תכנית בינוי הרסנית בת 4,280 יח"ד ברובע מע"ר דרום, שתביא לצפיפות נוראה.

על רקע זאת מתנהלים מאבקים לא מעטים כדי להתנגד לה. כך, בשל העובדה שהתוכנית שהוגשה על ידי מנהל ומקרקעי ישראל – תוך עקיפת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אשדוד – אינה נותנת מענה לצורכי הציבור בפרמטרים רבים ומאיימת לפגוע לא רק בתושבי הרובע שיהפוך לצפוף במדינה, אלא באשדוד כולה.
בהתאם למצב העניינים ובמקביל להתנגדויות השונות המוגשות כנגד התוכנית שמלבד העשרת כיסיהם של קבלנים אין בה כדי להועיל לתושבי העיר, פעלה חברת מועצת העיר גלבר להבנת עמדתה הרשמית של עיריית אשדוד לנושא. כך, כי מהנדס העיר של אשדוד השתתף בדיונים בוועדה המחוזית בבאר שבע בהם הוא לא רק שתמך בתוכנית אלא שאף הצהיר שהעירייה לא תתנגד לה.
לפנייתה לראש העיר בחודש פברואר השנה, נענתה גלבר על ידי הלשכה המשפטית של העירייה. המענה התנער כליל מאחריותה ומעורבותה של עיריית אשדוד בתוכנית, ומחובותיה וסמכויותיה הסטטוטוריות.

בהודעה של גלבר היא טוענת כי במענה לא התייחס לטענותיה בדבר ההכרח בקיום דיון במועצת העיר בעניין הסכמת העירייה לתוכנית לנוכח בעלותה בקרקע וכן בדבר הצורך בהבאת התוכנית לאישורה של הוועדה המקומית.

רק לאחר פנייתה החוזרת גלבר לעיריית אשדוד, באמצעות עו"ד איריס אדרי, בה דרשה לכנס את מועצת העיר לדיון בנושא מע"ר דרום, חזרה בה העירייה מעמדתה המוקדמת. לראשונה הודתה העירייה בתשובתה לעו"ד אדרי כי בבעלותה קרקעות בתחום התוכנית והודיעה על כוונתה לכנס את המועצה לדיון בהסכמתה לתוכנית המאיימת לפגוע באיכות חייהם של אלפים רבים מתושבי העיר, לצמיתות. כמו כן הודתה העירייה כי התוכנית לא הוגשה כדין לוועדה המקומית. העיריה אף הודיעה לפתע כי בכוונתה להתנגד לתכנית.
שתי התשובות של העירייה לחברת מועצת העיר מעוררות תהיות. כיצד נולד הפליק-פלק שמצידו האחד הצהרתו של מהנדס העיר בוועדה המחוזית שהעירייה לא תתנגד לתוכנית ומצידו השני הצהרתה המחודשת של העירייה לפיה היא מתנגדת לה? איך נולד המהפך ומדוע? וחשוב לא פחות – מי בדיוק מנהל את הקרקס הזה בו הלוליינות האקרובטית נראית כבלתי נשלטת?

הלן גלבר אומרת עוד: "מדובר בתוכנית דורסנית הכוללת 4,280 יחידות דיור מבלי שניתן מענה לצרכי הציבור בתוך הרובע. כולי תקווה כי ראש העיר יפעל להקטנת כמות יחידות ברובע המע"ר וזאת בהתאם למדיניות עליה הצהיר המאשרת ברובע המע"ר 2,732 יחידות דיור לכל היותר כך שגם יינתן מענה לצרכי הציבור בתוך הרובע"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן