גישור לגירושין – כל מה שחשוב לדעת

צילום: FREEPIK
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

גירושין יכולים להיות תהליך מאתגר ורגשי. עם זאת, לא כל הליך גירושין חייב להיות מלווה במאבקים ממושכים באולם בית המשפט. גישור גירושין מציע חלופה ידידותית ומשתלמת יותר עבור זוגות המבקשים לסיים את נישואיהם. במאמר זה נסקור את כל מה שצריך לדעת על גישור לגירושין, כיצד הוא עובד ואילו יתרונות הוא מביא עימו.

מהו גישור לגירושין?

גישור גירושין הוא הליך המתבצע על ידי עורך דין שהוא גם מגשר אשר מסייע לזוגות בעיצומם של גירושין להגיע להסכמות מקובלות הדדית בנושאים שונים, כגון חלוקת רכוש, משמורת ילדים, מזונות ועוד. בניגוד לגירושין המתנהלים בבתי משפט או בבית הדין הרבני, שבהם החלטות מתקבלות על ידי שופט, או דיין. הגישור מחזיר את הכוח לידיים של בני הזוג להסכים ולהחליט על הסדר חלוקת הרכוש, הסדרי השהות עם הילדים וחלוקת ההוצאות בגין צורכי הילדים.

איך עובד גישור גירושין?

בחירת מגשר

השלב הראשון בגישור גירושין הוא בחירת מגשר מוסמך. מגשר משפחה חייב להיות עורך דין או עובד סוציאלי אשר קיבל הכשרה ספציפית לגישור במשפחה. היתרון של עורך דין שהוא גם מגשר משפחה מתבטא ביכולת לשקף לצדדים את החוק והפסיקה בכל נושא ונושא ועל ידי כך לעזור לשני הצדדים להגיע להסכמות. לכן, מומלץ לבחור במגשר שהוא עורך דין במקצועו אשר נותן לכם תחושת בטחון וניטראליות.

זיהוי בעיות

במהלך הליך הגישור, בני הזוג, יחד עם המגשר, מזהים את הנושאים המרכזיים שיש לפתור כגון: מחלוקות בנושא הסדרי שהות עם הילדים, חלוקת נכסים וחובות, מזונות ילדים וחישוב הוצאותיהם וכל עניין רלוונטי אחר.

דיונים פתוחים וכנים

המגשר יצור סביבה בטוחה וניטראלית לדיונים פתוחים וכנים.בהליך הגישור לכל צד יש הזדמנות להביע את חששותיו, העדפותיו וצרכיו. המגשר יסייע לוודא ששני הצדדים נשמעים ומובנים ואף בשעת הצורך הוא יקיים שיחות נפרדות עם הצדדים.כל הנאמר בהליך הגישור הוא חסוי ואסור להציגו בבית המשפט. ועל כן כל צד יכול להיות חופשי ולהציע ולומר דברים מבלי שיוצר חשש שהצד השני ינצל זאת לרעה.

משא ומתן והסכם

הליך הגישור לגירושין מתמקד ב- 4 נושאים שהם: הסכמה לגירושין ועניין הכתובה, חלוקת רכוש ואיזון משאבים, הסדרי שהות עם הילדים, מזונות ילדים וקביעת אחוז ההשתתפות של כל צד בהוצאות המיוחדות הכוללות הוצאות חינוך ובריאות.

העקרונות שיושגו בהליך הגישור יהוו את השלד להסכם שיערך על ידי המגשר רק לאחר שהצדדים יהיו שלמים עם ההבנות שהושגו ויביעו הסכמה לעריכת הסכם גירושין סופי ומחייב.

הליך אישור ההסכם והגירושיןלאחר שבני הזוג בדקו את ההסכם, מומלץ שקודם לכן יתייעצו עם עורך מטעמם, ההסכם יוגש לבית משפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני לצורך אישורו ומתן פסק דין.יש לציין שאישור ההסכם אינו אוטומטי, בית המשפט או בית הדין הרבני, בודקים את ההסכם בצורה מעמיקה ולעיתים מבקשים הבהרות לגבי סעיפים מסוימים.רק לאחר אישור ההסכם וקבלת תוקף של פסק דין, ייגשו הצדדים לבית הדין הרבני על מנת להתגרש.

יתרונות גישור גירושין

פחות מתח וקונפליקט

גירושין הם מטבעם מלחיצים, אך גישור יכול לסייע בהפחתת עימותים ומתחים. זה מעודד שיתוף פעולה ותקשורת, מה שהופך את התהליך לפחות קשה וסוחט רגשית.

עלות תועלת

אין ספק שהליך הגישור משתלם יותר כלכלית מניהול הליך גירושין בבית המשפט או בבית הדין הרבני. ניהול הליך גירושין הינו הליך יקר מאוד, בו כל אחד מהצדדים יזדקק לעורך דין מטעמו ועלול להגיע למאות אלפי שקלים.

הליך מהיר

גישור מביא בדרך כלל לפתרון מהיר יותר בהשוואה להליכים בבית המשפט, שיכולים להימשך חודשים ואף שנים. לטענת עורכת דין ומגשרת יונית גזל, מנסיוני, אם מגיע אלי זוג אשר קיימת ביניהם השלמה והבנה לגבי הצורך בגירושין, יספיקו כ-10 שעות גישור כדי להביאם להסכם אשר יאושר בבית המשפט.

הסכמים מותאמים אישית

הגישור מאפשר לזוגות ליצור פתרונות יצירתיים ומותאמים אישית לנסיבות הייחודיות שלהם, במקום להסתמך על החלטה שרירותית של בית המשפט. הורות משותפת טובה יותר עבור זוגות עם ילדים, גישור יכול להביא להסכמי הורות משותפת ויעילים יותר, המיטיבים הן עם ההורים והן עם הילדים המעורבים.

לסיכום, לדברי עורכת דין יונית גזל שהיא מגשרת מוסמכת ונמצאת ברשימת המגשרים של בתי המשפט, הליך גישור לצורך גירושין הינו הדרך המומלצת ביותר להתגרש. הליך הגישור מאפשר לזוגות לקבל החלטות לגבי עתידם ביתר גמישות ושליטה על התוצאה. על ידי עבודה משותפת עם מגשר שמתמחה בגישור לגירושין זוגות יכולים להפחית לחצים נפשיים, להוזיל עלויות וליצור הסכמים המותאמים לצרכיהם הייחודיים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן