גיבור קטן במעשה גדול ואמיץ: הגן על אחיו מכלב תוקף

אורי (9) ויהונתן (7) אוחיון היו בדרכם הביתה מבית הספר, כאשר הותקפו על ידי כלב גדול. אורי הגן על אחיו הקטן וצעק לכלב: ״בוא תתקוף אותי ותעזוב את אחי״. השניים ניצלו הודות לעובר אורח וטופלו בבית החולים. האב: ״ילדיי בטראומה״. המשטרה חוקרת

צילום: ynet
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ראשית שאני האחים ומשניות הכלב והרופא ליד החלק שלואורי בן ה- 9 ואחיו יהונתן בן ה-7, חזרו ביום שני בצהרים מבית הספר הביתה בקרבת הבית. בדרך הם נתקלו בכלב גדול ששוטט ללא מחסום והשגחה שתקף אותם. למרבה המזל, עובר אורח שעבר במקום סייע להם. השניים נפצעו והועברו לטיפול בבית החולים ׳אסותא׳ אשדוד. יהונתן נפצע קל טופל ושוחרר ואילו אורי טופל ואושפז ללילה להשגחה ושוחרר הביתה למחרת.

״זה נס שעובר אורח הציל אותם משיניי הכלב. זה עלול היה להסתיים אחרת. הם עדיין בטראומה״, מספר ינון אוחיון אביהם, ומוסיף כי ככל הנראה מדובר בכלב מסוג אקיטה. ״מישהו שמבין בכלבים אמר לי שמדובר בכלב  שתוקף יותר ילדים״.

איפה זה קרה?

״זה קרה  ממש ליד הבית. לידנו מתגורר בן אדם שמגדל כלבים, והכלב יצא החוצה. זו ממש שערוריה. השער לא היה סגור, והכלב לא היה עם מחסום. זה חוסר אחריות שאי אפשר לתאר. עם כלב כזה צריך לנעול את השער בהרבה מנעולים״.

כלב אקיטה

מה קרה שהוא תקף אותם? הם ניסו לרוץ ?

״לא. הוא פשוט תקף אותם. תחילה את יהונתן ואז אורי צעק עליו ׳בוא תתקוף אותי עזוב את אח שלי. ׳ ואז הכלב תקף אותו. אורי ממש הגן על האח שלו. ממש הקריב את עצמו למען אחיו״.

מי התקשר להודיע לך?

״עובר האורח הביא אותם הביתה. הבת שלי התקשרה אלי בפאניקה והזעיקה אותי״.

ינון האב  מספר כי לפני שיצאו לבית החולים המשטרה גבתה עדות מהילדים ומעובר האורח. ״זה פשוט סכנת נפשות. היום הכלב תקף את הילדים שלי, מחר חלילה יתקוף קשיש או אישה בהיריון. אני לא מאחל לאף הורה לעבור דבר כזה״.

ד״ר כהן: ״תוך כדי טיפול, האח הגדול סיפר איך הגן על אחיו״

שני האחים כאמור טופלו בבית החולים ׳אסותא׳. ״ממד״א הודיעו לנו ששני ילדים בדרך עם נשיכות״, מספר ד"ר נוי כהן מהמחלקה לרפואה דחופה ילדים בבית החולים ׳אסותא׳. ״לא ידענו באיזה מצב הם. כשהם הגיעו ראינו ילד אחד במצב קל, אבל מאוד חרדתי והאח הגדולב מצוקה מאוד קשה עם חתך מאוד גדול בראש. דבר ראשון היה להרגיע גם את הילד הקטן. הכנסנו את הליצן הרפואי שלנו מתן והעובדת סוציאלית שלנו רחלי. הם עשו עבודה מדהימה. כל אחד מהם לקח ילד והרגיע. לא היה צריך לתת תרופות הרגעה היו לנו שני אנשי הרגעה. לפעמים הדבר החשוב זה לפני הטיפול הרפואי זה להרגיע את הילדים וההורים. לעשות תהליך להפחית את החרדה. הם היו מאוד חרדתיים ובצדק והליצן הרפואי ועובדת הסוציאלית הרגיעו ובמקביל התחלנו לטפל בכאבים ואילחשנו את הפצע. הילד הגדול הגיע במצב בינוני, אבל מהר מאוד הבנו שזה הופך למצב קל כי החתך היה שמור, לא דימם אפשר היה להשתלט בקלות.  ניקינו טוב טוב את הפצע תפרנו את הפצע ונתנו אנטיביוטיקה, כי מנשיכת כלב אנחנו מפחדים מזיהום ואשפזנו ללילה לראות שהכל בסדר. הבן הצעיר הגיע במצב קל. טופל ושוחרר באותו היום״. עוד מוסיף ד״ר כהן על אורי ״זה ילד חמוד. הוא ישר סיפר לנו , תוך כדי טיפול ואמר לי ׳כן הכלב תקף את אח שלי ואני קפצתי עליו. זה היה ברור שיש פה סיפור אמיתי של ילד שהגן על אח שלו. ילד אינטליגנט שסיפר שראה גם את השיניים של הכלב ואז הוא הוריד את הראש וקיבל ביס בקרקפת. הוא ממש הציל את עצמו ואז הוא עף על הרצפה ונחבל בפנים ושבר שן אחת״.

המשטרה: ״הענין בחקירה״

במשטרת אשדוד נמסר כי ״התקבל דיווח במשטרת ישראל אודות שני ילדים בגילאי 9 ו-7 שנים שהותקפו על ידי כלב באשדוד. מבירור ראשוני עלה כי שני הילדים היו בדרכם מבית הספר לכוון הבית ובשלב מסויים רץ לכוונם כלב שיצא מחצר בית פרטי והחל לתקוף אותם. אזרח שעבר במקום הצליח לשחרר את הילדים מהכלב. כתוצאה מהתקיפה הילדים נפצעו ופונו לבית החולים. הכלב הועבר להסגר על ידי הוטרינר העירוני ובעלי הכלב זומן לתחנת המשטרה באשדוד. משטרת אשדוד ממשיכה בחקירת נסיבות האירוע".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן