גיבורת השבוע: הצילה אישה מהתאבדות "לא האמנתי שהיא תישאר בחיים"

זה סיפור גבורה ואמיץ על סוכנת ביטוח מאשדוד שהצילה את חייה של לקוחה שלה לאחר שסימסה לה :"אני הולכת להתאבד" . הסוכנת, דיאנה שריבקר שלא ידעה את הכתובת שלה התקשרה למשטרה ובמאמץ נדיר וחכם הצליחה לאתר את הכתובת ולהכווין את כוחות ההצלה שפרצו לביתה ומצאו אותה ללא הכרה וללא דופק. "במשטרה אמרו לי עוד 5 דקות היינו מאבדים אותה"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

סוכנת הביטוח מאשדוד דיאנה שריבקר הכירה את יפה (שמה שמור במערכת) ואת בעלה שהגיעו אליה לעשות ביטוחים לפני כשנתיים. שריבקר, סוכנת ביטוח עצמאית וכ80 אחוז מקהל הלקוחות שלה הם מהמגזר הרוסי ,וגם עולים חדשים שמגיעים ארצה.   "הם הגיעו אליי לפני כשנתיים. היא בת 36 והוא בן 62, הם עלו ארצה לפני כשנתיים ממוסקבה, הם זוג דתי לכל דבר. הוא יהודי, והיא התחתנה איתו לאחר שהתגיירה. הם עלו ארצה לאשדוד, והחלו ללמוד באולפן ולפקוד את בית הכנסת ברובע ו׳ של הקהילה דתית הרוסית. הם רצו  לשמוע על ביטוח פרטי רפואי וכדומה" מספרת שריבקר ל"אשדוד10" .  "הייתה פגישה מסודרת בינינו, וכבר אז, שמתי לב להפרשי הגילאים בין בני הזוג, אבל הנחתי את זה בצד. הם עשו ביטוחים".

שנה לאחר מכן התקשרה יפה בדחיפות לשריבקר וביקשה ממנה להיפגש דחוף. "נפגשנו ובשיחה היא אמרה לי שהיא לאחר ניסיון התאבדות. שאלתי מה הסיבה, והיא השיבה: ״אני הולכת להתגרש״. כשהסברתי לה שהיא בחורה צעירה ויפה, ויש לה עתיד, ואין לה טעם לדבר על זה במושגים כאלה. הצעתי לה לטוס חזרה למוסקבה, ליד קצת ליד הוריה המתגוררים שם. היא לא רצתה, והרגשתי שהיא מסתירה משהו"

ש. ומה עשית?

"השגנו טלפון של הסיוע המשפטי ועזרנו לה מה שיכולנו. הקשר האחרון איתה היה ב3 באוקטובר, והיא כתבה שהיא בסדר, ושהיא התחילה לאהוב את עצמה ולהשקיע בעצמה".

לפני כשבוע היא שוב ניסתה להתאבד ולאדם היחיד שהיא סימסה היה לשריבקר. "בדיוק אני משוחחת בטלפון עם חברה, והיא אומרת לי אני כבר חוזרת אלייך…״ ובמקביל אני רואה שיש לי מספר הודעות ווטסאפ מיפה  שבו כתבה  ״אינני כבר יותר…״. מאחר וידעתי על ניסיונות ההתאבדות שלה הראשון התקשרתי מהר למשטרה וסיפרתי להם את הסיפור ואמרתי להם שזה רציני מאוד".

שריבקר נלחצה והחלה במירוץ נגד הזמן. לאתר את יפה. הבעייה הייתה שיפה עזבה בינתיים את הבית ובעלה לא ידע בדיוק מה הכתובת למעט הרובע והרחוב ומספר הבניין. "התקשרתי מייד למשטרה  ולכיבוי והצלה והם הגיעו לרחוב  רמב"ם והכוונתי אותם בהתאם למה שגיליתי לבניין. לאחר 17 דקות נמצא הבניין אבל  לא את הדירה"

ש. אז איך איתרו אותה?

"הם פשטו עלו דירה דירה ודפקו , וכשהגיעו לדירה שלא היה בה מענה הוחלט לפרוץ פנימה. ואכן הכיבוי והמשטרה פרצו את הדלת ומצאו אותה שרועה על הרצפה, ללא דופק. מייד פינו אותה לבית החולים אסותא. בבית החולים עשו לה שטיפת קיבה וכך ניצלו חייה וכעבור מספר ימים שוחררה לביתה".

ש. דיברת איתה אחרי המקרה?

"כן ושאלתי אותה ה איך היא ניסתה להתאבד,? והיא אמרה שהיא נכנסה לגוגל וגילתה כי מי שרוצה להתאבד  שותה כדורים עם וודקה. למחרת בעלה הגיע אלי וסיפר לי שהיה להם בעיות בנישואין והם עמדו להתגרש וייתכן שזו הסיבה. ייתכן שהיה לה אף רומן מהצד. כיום, היא משוחררת מביה״ח, היא תחת פיקוח, וככל הנראה היא תכנס לאשפוז".

ש. כל הכבוד בעצם הצלת את חייה?

"תשמע אני הייתי מאוד נרגשת ולחוצה אחרי מה ששלחה לי ידעתי שזה יכול להיגמר באסון ולכן פעלתי בכל העוצמה. קיבלתי טלפון מהמשטרה שאמרו לי שללא התושייה שלי, היא לא הייתה בחיים. ״אני כל כך  שמחתי שמצאו אותה והצילו אותה, כי אני כבר לא האמנתי שהיא תישאר בחיים".

ש. מה את יכולה לספר על יפה?

"אישה יפה מאוד מדהימה. יופי נדיר. היא לא רגילה, אין מצב שהיא תעבור ברחוב ולא יסובבו את הראש לראות אותה. היא גם מאוד חכמה, בעלת תואר ראשון. היא לא עקרת בית. היא בת יחידה, אין לה אף אחד בארץ, הוריה במוסקבה. אני מקווה שהפעם אולי תחשוב לחזור להוריה במוסקה היא חייבת אנשים שאוהבים אותה ושישמרו עליה"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן