גולני של אגודת מכבי אשדוד בשייט

השייט עומר גולני מאגודת מכבי אשדוד אמור לצאת בשבוע הבא לאירופה, לאחר הסרת מגבלות התעופה ומסתער על האולימפיאדה: "זה לא רק חלום, זאת גם המטרה"

צילום: סיילינג אנרג’י
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הרשות לספורט עירוני באשדוד ידועה ככזאת שתומכת בענפי ספורט רבים. ענף השייט צבר תאוצה בעיר בשנים האחרונות ואגודת מכבי אשדוד מתפארת באחד מהשייטים הטובים בישראל, הלא הוא עומר גולני בן ה-21, השייט מדגם ה'לייזר'. גולני נולד בחיפה, מתגורר כיום בנס ציונה ומגיל 7 נמצא באגודת מכבי אשדוד, שהיקנתה לו את יסודות השיוט. גולני סומן כבר מגיל צעיר כהבטחה, כאשר בשנת 2014, זכה במקום השלישי, באליפות אירופה לנוער, שנערכה בעיר ורדמונדה שבגרמניה. כעבור שלוש השיג אולי את הישגו המרשים ביותר, כאשר זכה במדליית הארד, באליפות אירופה שנערכה בדוראנז, צרפת. בשלוש השנים האחרונות זכה בשתי אליפויות ישראל ואליפות אירופה האחרונה שהתקיימה בפולין, הגיע למקום השמיני.
בימים אלה הוא מתכונן לנסיעה לאירופה, שם יקיים מחנה אימונים ויחזור לשיגרת אימונים מלאה, שנקטעה בשל התפשטות הקורונה. מטרת העל היא כמובן קביעת קריטריון אולימפי שיקנה השתתפות באולימפיאדת טוקיו 2021. בראיון מפוכח ל"השבוע באשדוד" מספר גולני בין היתר על השפעת הקורונה על קריירת השייט המפוארת שלו ("שינה את התכניות מקצה לקצה"), על הרצון העז להגיע לאולימפיאדה והקשיים בדרך ("צריך לאסוף שקל לשקל") ועל הקשר שלו לעיר אשדוד ("מצוין"). הוא עושה זאת עם הרבה חן, צניעות, חוכמה ובגרות.

תספר לנו בבקשה על שיגרת האימונים שלך.

"זה מאוד דינמי. בשנים האחרונות רוב הזמן אני מבלה בחו"ל במחנות אימונים ותחרויות. הקורונה שיבשה את הכל. קמים בבוקר עושים אימון או בים, או בחדר כושר או באופניים. ואז בצהריים עוד אימון, עוד פעם אופניים, או בים, תלוי מה עשינו בבוקר. אימון בים נמשך כשלוש שעות".

איך זה בשבילך להתחרות בענף ספורט שהוא רחוק מאור הזרקורים?
"מצד אחד אני מאוד אוהב את זה, כי זה נותן לך להיות בטבע, בים ובחוץ. בנוסף, להגיע למקומות ותחרויות בעולם, עם נופים מדהימים זה מיוחד. החברה והאוכלוסיה מדהימה והכלים שאני מקבל, אי אפשר לקבל באף מקום אחר. לפחות בכל מה שקשור בהתמודדות עם קשיים מסוג אחר. מצד שני, זה גם מאוד קשה, כי אתה תמיד במלחמה והישרדות כלכלית ומקצועית. זה תמיד לרדוף אחרי שקל ועוד שקל בשביל לטוס לתחרויות והחזרים ולבנות לעצמך את התכנית שלך. הכל. בעצם אתה עושה גם את התפקיד של הספורטאי, גם המנהל המקצועי וגם את ענייני המזכירות וצריך לחבר הכל ביחד".
אתה מדבר בצורה מאוד בוגרת ביחס לגילך. מה אתה עושה בחיים חוץ משייט?
"באוקטובר הקרוב אני מתחיל ללמוד באוניברסיטה הפתוחה, מתחיל תואר במדעי המחשב וכלכלה".

כיצד התפשטות נגיף הקורונה השפיע עליך?
"זה הגביל וזה שינה את התכניות מקצה לקצה. זה השפיע על כולם ועלינו במיוחד. הייתי בחו"ל בהכנות אחרונות לתחרות קריטריון לקראת אולימפיאדת טוקיו 2020. ברגע אחד עליתי על מטוס חזרה לארץ מספרד, שזה היה באותו היום שסגרו את השמיים. ביטלו את התחרות קריטריון ומאז אני נמצא בארץ. המאמן שלי הוא פורטוגלי ומאז לא פגשתי אותו. עדיין לא יודעים מה הקריטריון האולימפי. מה שהיה לפני הקורונה בוטל ועדיין לא יודעים מה יהיה הלאה. קשה לשמור כרגע על שיגרת אימונים, גם כשהמאמן נמצא בחו"ל וגם כשאין לך מטרה מול העיניים".

מה המטרות הקרובות?
"בשבוע הבא אנחנו אמורים לטוס לחו"ל ואם המצב ישאר כמו שהוא עכשיו, אז אנחנו טסים בחמישי הבא, אני וחבר לנבחרת, להיפגש עם המאמן בפורטוגל ולעשות שתי תחרויות הכנה בהולנד. לאחר מכן, אנחנו נוסעים לאליפות אירופה שתהיה בפולין, בשבוע השני של אוקטובר".

עד כמה השתתפות באולימפיאדה מהווה חלום עבורך ועד כמה זה ריאלי להגיע לשם?
"מאז שאני קטן. בשביל זה אני משקיע את כל מה שאני יכול וכן, זאת המטרה. זה לא רק חלום. הקורונה טרפה את הקלפים. כרגע נותרו 8 מדינות אירופאיות שמתחרות על שני כרטיסים אחרונים לאולימפיאדה".

איך מתבטא הקשר שלך לעיר אשדוד?
"הקשר שלי מצוין עם אשדוד. המאמנים שהיו לי בהתחלה הם עדיין נמצאים במועדון מכבי אשדוד. אחד מהם הוא כיום המנהל. מלבד זאת, יורם אסרף מנכ"ל הרשות העירונית לספורט אימץ אותי לפני שנה וחצי והוא ממש נותן לי תמיכה וגיבוי מלא. לאחרונה אני בתחרויות ואימונים בחו"ל, אבל כשהייתי בנוער כמעט כל יום הייתי באשדוד והתאמנתי".

תוכל להסביר למי שלא יודע מה זה דגם 'לייזר'?
"זה הדגם הכי פופולרי שמשתתף במשחקים האולימפיים מבחינת מדינות ומשתתפים. זו סירת יחיד. זה דגם שאין בו הרבה היסטוריה לישראל, לא היו בו עדיין נציגים לישראל באולימפיאדה. אם נצליח, אנחנו נהיה הראשונים לייצג את ישראל בדגם הזה. זה דגם מאוד פופולרי בעולם וגם בישראל, בגילאי נוער יש בו הרבה מתחרים".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן