בשורה טובה לעיוורים באשדוד:"שר הרווחה הבטיח שלא נפונה מבית העיוור"

ע.ב, אחד מכבדי הראייה שעובד במקום היה מרוצה: "השר שהוא מאוד חברתי, קיבל אותנו בכבוד בלשכה. אני חושב שאם אמר שהוא יפעל למעננו אני מאמין שזה יקרה. אנחנו מודים לו. בסך הכל לא ביקשנו משהו מיוחד. בסך הכל להשאיר אותנו במקום שפועל 50 שנה בצורה טובה ביותר למען העיוורים בעיר"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עשרות עיוורים עלו הבוקר לירושלים להפגין מול לשכתו של שר הרווחה מאיר כהן בירושלים לאור החשש שהם יפונו מבית מינה, בית העיוור שהזכיין החדש מעמותת "גשר" מתכוון להעביר אותם משם למקום אחר.

הסיפור שלהם נחשף אתמול באתר אשדוד10. תחילתו של הסיפור היתה פניה שנעשתה למשרדו של עורך דין שרון כלילי עוד בחודש אוגוסט שעבר. תחילה ניסה עורך דין גלילי לשוחח ולהגיע להסכמות עם מנכל גשר אריק ברמי, למציאת פיתרון שיותיר את העיוורים במבנה הקיים. משנסיונות אלו לא עלו יפה, הוגשה עתירה מנהלית בבית המשפט המחוזי בירושלים. עוד פנה עו״ד גלילי לראש העיר ועוזריו, פניות שלא העלו דבר, זאת בלשון המעטה. למעשה מי שניסה לסייע היה סגן ראש העיר והממונה על הרווחה אבי אמסלם, אל מול גורמי המקצוע בניסיון למציאת פיתרון. במקביל נעשו פניות לשר הרווחה הקודם איציק שמולי ולעוזריו, חלקם תושבי העיר אשדוד. משזה התחלף בשר מאיר כהן, שלו היכרות אישית עם עורך דין גלילי, החל עורך דין גלילי לקדם את הנושא באופן ישיר מולו ומול לשכתו….

מי שליוותה את המפגינים במהלך ההכנות לפגישה עם שר הרווחה היא נורית טופז ממובילות תנועת אשדודים ויו"ר יש עתיד אשדוד

"אנחנו כאן תמיד עבור כל תושב ותושבת" אמרה נורית, "אני מברכת על החלטתו החשובה של שר הרווחה ידידי מאיר כהן ומאמינה שהכל יבוא על מקומו בשלום."

עו"ד גלילי ייצג את בית העיוור

גם עו"ד אלי נכט, סגן ראש העיר אשדוד שידר לשר הרווחה פנייה בו הוא מבקש ממנו למנוע את רוע הגזירה. הבוקר, כאמור, הם עלו ללשכתו בירושלים והשר שקיבל אותם בברכה , הבטיח להם שלא יפונו משם. אין ספק שהלחץ של עו"ד גלילי ואחרים השפיעו על ההחלטה

״נתבצר בבית מינה ולא יוציאו אותנו משם אפילו לא בדחפורים״

בשיחה אתמול עם העיוורים הם אמרו דברים קשים על הניסון לפנות אותם. "אל תגרשו אותנו מבית מינה, זה האור שלנו בנפש. לכם יש אור, לנו יש אור בנפש בבית מינה. ״בית מינה זה הבית שלנו ואף אחד לא יוציא אותנו מפה״.

התסבוכת גדולה בבית מינה, בית העיוור באשדוד, המעסיק עשרות עיוורים וכבדי ראייה: מצד אחד עמותת 'גשר' שזכתה בהפעלת בית מינה ומצד שני העירייה שלא מוכנה לשתף פעולה עם העמותה ומצד שלישי משרד העבודה והרווחה שהוציא את המכרז ולא מוכנה לשחרר את המכרז מחשש לתביעה. ובתווך העיוורים שנותרו חסרי אונים וחוששים שיפנו אותם משם לאחר עשרות שנים

מזה עשרות שנים פועל "בית מינה" על ידי עמותת 'האגודה למען העיוור באשדוד' המספקת לכ-60 עיוורים וכבדי ראייה מפעל תעסוקתי. לפני מספר חודשים יצא שוב מכרז מטעם משרד העבודה והרווחה שמממן את הפעילות במקום ומשלם את שכר העובדים ובשל שיטת ניקוד מוזרה האגודה לא זכתה. מי שזכה היה  עמותת "גשר" בהנהלת מנכ"ל הליכוד בעבר.

מאז הזכייה של עמותת "גשר" לפני מספר חודשים נוצרה תסבוכת גדולה. העירייה לא מוכנה לאפשר לזכיין להשתמש במבנה השייך לה ברחוב הראשונים וללא קשר הזכיין בכלל מתכוון להעביר את הפעילות למקום אחר לגמרי, ולטלטל את חייהם של ציבור העיוורים, המתקשים להסתגל למקום חדש, בטח מחוץ לעיר וחשים "מגששים באפלה". העיוורים מסרבים לכך, ומצד אחר העירייה שלא מוכנה לשתף פעולה עם הזכיין מסיבות שלה הודיעה כי בכוונתה להפעיל את המקום בעצמה ופנתה למשרד הרווחה כדי שהתקציב לשכר העיוורים  ופעילות יועבר אליה. משרד הרווחה טוען כי הוא בבעייה מאחר ויש זוכה והחשש שלו שהוא ייתבע וביקש מהעירייה שתישא באחריות התביעה.

בפועל, לא קורה כלום. כל צד מתבצר בעמדתו והעיוורים בינתיים ממשיכים פעילותם בבית מינה והכי חוששים שיפנו אותה משם. השבוע הם עלו ללשכתו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ודרשו פתרון וסיוע לבעיה.

היום כאמור הם עלו ללשכת הרווחה והשר, מאיר כהן, הבטיח להם שיסייע להם לא לפנות אותם.

נחיה ונראה

ומעיריית אשדוד נמסר:


עיריית אשדוד מפעילה את מוסדותיה ומסגרות השירות שבאחריותה באופן עצמאי ובהצלחה מוכחת, ועל כך אין עוררין.

משרד הרווחה, שלא בידיעת הרשויות המקומיות, יצא למכרז הפעלה של מפעלים מוגנים לעיוורים. במכרז זה זכה גורם אחר ולא האגודה למען העיוור שניהלה את המפעל עד כה.

בית מינה הינו נכס העירייה. החלטת משרד הרווחה להעביר את ניהול בית מינה לזכיין אחר הינה תמוהה עד מאוד ועיריית אשדוד הביעה את מחאתה בצורה הברורה ביותר.

התנהלות המשרד גרמה לפלונטר מיותר ולפיכך פנתה העירייה לשר הרווחה ובקשה את התערבותו לתיקון ההחלטה.

לעת הזאת בית מינה פועל כרגיל אך לצערנו יהיה זה עד סוף החודש הנוכחי, אא"כ תשתנה ההחלטה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן