ברווז בר משוקם הוחזר אל הטבע – לנחל לכיש

לפני כחודש וחצי נמצא ברווז בר במושב בית עזרא, סמוך לאשדוד, כשהוא פצוע וחבול. השבוע, לאחר טיפול רפואי מסור של המחלקה הווטרינרית במועצה האזורית באר טוביה, הוא שוחרר בחזרה אל הטבע – לנחל לכיש. "ללא טיפול רפואי הברווז לא היה שורד", אמר וטרינר המועצה, ד"ר ואדים איסקוביץ'

צילום: קובי כהן ודרור אבוקסיס
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לפני כחודשיים התקבלה קריאה במחלקה הווטרינרית של המועצה האזורית באר טוביה אודות ברווז פצוע שהגיע אל חצר בית במושב בית עזרא. "הגעתי לחצר וראיתי את הברווז מדמם", אמר הפקח הווטרינרי, קובי כהן. קובי הסביר כי מדובר בברווז בר מסוג ברכייה. הווטרינר של המועצה, ד"ר ואדים איסקוביץ' אמר כי הברווז היה פצוע בכנף ובצוואר ולא יכול היה למעשה לעוף.

ד"ר ואדים סיפר כי הברווז קיבל טיפול רפואי, כולל אנטיביוטיקה, חבישה ותרסיס לפצעים. "במצב כזה בטבע הברווז לא יכול היה לשרוד והטיפול הרפואי שיקם אותו", אמר השבוע.

במשך מספר שבועות הברווז טופל במלוא תשומת הלב במחלקה הווטרינרית של המועצה והפך למעשה לאטרקציה עבור העובדים. "זו היתה חוויה לברווז אבל גם חוויה עבורנו, כי אנחנו מטפלים לרוב בחתולים ובכלבים ולטפל בברווז זה בהחלט היה נדיר ומאתגר", ציין קובי כהן. לפני כשנה וחצי הציל כהן תרנגול הודו שנפל ממשאית בדרכו לשחיטה. "גם במקרה זה שיקמנו את בעל החיים ומסרנו אותו לחווה, שם הוא חי עד היום באושר".

ד"ר ואדים ציין כי המחלקה מטפלת בעשרות מקרים בשנה של בעלי חיים פצועים. גם הווטרינר וגם קובי לא הסתירו את התרגשותם כאשר החזירו אותו ביום שני השבוע אל הוואדי של נחל לכיש, העובר במועצה, כאשר במקום היו עוד ברווזים בני מינו. "השקענו וטיפלנו בברווז ואני שמח שהצלחנו בכך", אמר ד"ר ואדים. "עכשיו הברווז חזר לטבע, היכן שהוא צריך להיות", אמר קובי בחיוך.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן