בעקבות השביתה: תחזירו לנו את מדינת הרווחה

רותם אברמוביץ'עובד סוציאלי בהכשרתו כותב על שביתת המורים ועל השירות הציבורי הגוסס. הצעה: איחוד המאבק של המורים, רופאים, אחיות ועו"סים לשיפור תנאיהם לטובת שירות מטיב עם האזרח

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עוד בוקר משובש לילדי ישראל, לנוכח השביתה במערכת החינוך. בזמן שההורים מאבדים את הסבלנות למראה התפרקות משרד החינוך ומעמד המורה בישראל, הסתדרות המורים לא מוותרת, מקשיחה עמדות ומשנסת מותניים ונכונה לקראת מאבק ארוך וממושך מול המדינה, מנהיגיה ופקידיה חסרי האחריות וההיגיון. ברנשים מורמים מעם, ששכחו מזמן מה חשוב פה באמת. למרות שנראה כי, הפוליטיקאים שלנו איבדו כל צלם אנוש, עדיין, ישנה תקווה שיקום פה המבוגר האחראי שייקח את המנדט מהטייקונים ויחזיר אותו לידי האזרחים.
זה גם תלוי בנו כמובן. בעוד ארבעה חודשים נלך שוב לקלפי וכנראה שנבחר באותם אנשים שינציחו את המציאות ההרסנית הזאת. התקשורת המגויסת, המפרסמים, השדלנים והלוביסטים שעובדים בשירות הטייקונים לבטח יחככו ידיהם בהנאה. מי שיהיה פחות מרוצה הם האזרחים, שמקבלים שירות ציבורי גרוע במכוון. לא ברור מדוע בשנים האחרונות השירות הציבורי הפך מושא ללעג. מתי זה קרה ששכחנו את המורים, הרופאים, האחיות והעובדים הסוציאליים? מתי המקצועות החשובים האלה איבדו מערכם ומחשיבותם?
בשביל לענות על השאלה הזאת צריך לחזור שנים אחורה ולהתחקות אחר מדיניות ממשלות ישראל. התמונה שמתקבלת היא עגומה והמציאות העכשווית  עגומה עוד יותר. אולי הגיע הזמן שהמקצועות החשובים שנזנחו ונשכחו יתאחדו וילחמו יחד, כתף לצד כתף? אולי הגיע הזמן שנותני השירות הציבורי יתאחדו ויתמכו אחד בשני באמצעות יוזמות משותפות? במצב בו מורים, רופאים, אחיות ועו"סים יהיו מאוחדים וילחמו יחד לקידום מעמד נותני השירות הציבורי, יהיה להם סיכוי גדול יותר לשפר את מעמדם בצורה מאסיבית. במקום זאת, אנחנו מקבלים אחת לכמה חודשים מאבק של פרופסורה בודדת. ידוע שכוח של קבוצה חזק יותר מכוח של בודדים. מאבק משותף של כל נותני השירות הציבורי, חינוך, בריאות, רווחה, תשיג מטרה גדולה יותר.
אנו נמצאים בתקופה חשובה ורגישה שתשפיע בצורה עמוקה על עתיד ילדינו. התנאים של המורים בישראל הינם מחפירים, בדומה לעובדים הסוציאליים, האחיות והרופאים ואת זה כולם יודעים. מערכת החינוך זקוקה לריפוי ברמה של משימה לאומית. זה צו השעה. הגיע הזמן לחזור למדיניות רווחה ויפה שעה אחת קודם.
ומילה לסיום על יפה בן דוד. לא זכורה לי בשנים האחרונות דמות שנאבקת למען מי שבחר בה בחירוף נפש שכזה ועל כך מגיע לה כל הכבוד. נקווה רק שהיא לא תתקפל ותמשיך להיאבק בכל הכוח לטובת שיפור תנאיהם של עובדי ההוראה בישראל, כי מגיע לילדים שלנו חינוך טוב יותר.
 

 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן