בסימן קריאה: שירה על המקום

במסגרת חג הספר נערך 'שירים כסיפורי חיים '- אירוע מחווה מרגש למשוררי אשדוד, שדיברו בין השורות, על המילים ועל החיים כיצירה

צילום: יובל אליאס
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ידוע כי באשדוד מעודדים יוצרים ויצירה מקומית ועל כך יעידו שלל אירועים ומופעים והשבוע הצטרף אירוע נוסף לנדבך התמיכה ועידוד היוצרים המקומיים בדמות אירוע הצדעה  למשוררי העיר כהוקרה לאמנותם ויצירתם. באירוע שנערך בהנחיית הסופרת ורדה גנזך, השתתפו המשוררים: חנן הראל, אשר כנפו, סמדר שרת, מירה קדוש, יצחק לושי, יניב קקון, כוכבה כהן, רבקה פישביין עמנואל ודר פיקרסקי.

יניב קקון (42), המשנה לראש העיר אשדוד, ומי שממונה על פעילות הנוער והצעירים בעיר הוא גם מי שזכה בפרס רמת גן לספרות לשירת ביכורים לשנת תשע"ב על ספר שיריו "שכונה". קקון,  מוכר כפעיל חברתי ואיש חינוך, הקובל בשיריו ובמאמריו על תחושת הניכור של עדות ומגזרים בחברה המקוטבת בת זמננו, וכך הוא הקריא באירוע מתוך שירו "שתיקה", " בָּאוֹטוֹבּוּס אֶחָד בֵּין אַשְׁדּוֹד לְתֵל אָבִיב, הִתְקַבְּצוּ הָאֲרָצוֹת וַאֲנָשִׁים סָבִיב, צָהֹב כְּחוֹל לָבָן שָׁחֹר כָּתֹם וְחֹם, מִשְּׁחָקִים בְּכִסְאוֹת לְשַׁבָּת וְלָקוּם." אך את הפתיחה הנכתבת כמין קובלנה יניב בוחר כדרכו לסיים באופטימיות, בְּרֶכֶב כָּל אַשְׁדּוֹדִי סוּג חָדָשׁ/יָשֵׁן, מְעַרְבְּבִים דֵּעוֹת קְדוּמוֹת עַם לֹא מְעַט עָשָׁן, רַק בַּסַּפְסָל הָאֲחוֹרִי יֵשׁ חַלּוֹן פָּתוּחַ, יוֹשְׁבִים שָׂם יַחַד יְלָדִים שֶׁמְּשַׂחֲקִים בְּרוּחַ." 

"נסיעה באוטובוס היא אחת החוויות האהובות עלי"- אומר יניב-"בעבודה שלי אני יוצא מאשדוד פעמיים שלוש בשבוע לנסיעות ארוכות בכל רחבי הארץ. במהלך הנסיעות אני נכנס לשיחות ארוכות של הכרות עם מי שיושב לידי או סתם יושב ומתבונן מה קורה בין 99 ארצות המוצא של אשדוד שממלאות בעושר תרבותי את חלל האוטובוס המשותף שלנו. בתקופה בה המחלוקות נוכחות בעוז בחיינו, אירוע ההוקרה שידר תקווה לעיר שטובה לכלל תושביה. החיים באשדוד מאפשרים מפגש מתמשך של עולמות ואנשים: חגיגה של העושר, השורשים , המסורות והמגוון האנושי של כולנו."                                                                       

באירוע ההוקרה, שהורכב ביד אמן על ידי ורדה גנזך, שהנחייתה הייתה שקולה ומדויקת השתתפו כאמור גם חנן הראל, סמדר שרת, מירה קדוש, יצחק לושי, כוכבה כהן ודר פיקרסקי המוכשר שהגיש את שירו בסגנון הספוקן-וורד (סוג הופעה המבוססת על שירה מדוברת). היוצרים הביאו את הצופים לכדי התרגשות  ולקורת רוח  בשל העניין שנוצר משילוב יצירה שהציגה על במת מונארט מסורות מהבית לצד יצירה חדשה: מזרח ומערב, מכל  קבוצות האוכלוסייה ומרחבי העיר והוכיחו את כוחה של התרבות והאמנות לחבר בין אנשים. על התוכנית האמנותית הופקדו  הפסנתרן המחונן אופיר פרס והזמרת בעלת הקול הצלול  שירלי שמחי.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן