בנמל רוצים בחירות לוועד

עובדים בנמל אשדוד פנו במכתב אל שרת התחבורה מירי רגב, וכתבו כי איבדו את אמונם הן בוועד ציוד מכני בראשות עמית שרף והן בוועד תפעול בראשות גדי אבוטבול, ומבקשים את עזרתה בקיום בחירות לוועדים * לטענתם, בשל ״היעדר סמכות חוקית של יו״ר וועד ציוד מכני ויו״ר וועד תפעול בנמל אשדוד לחתום על הסכם הרפורמה״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

סוער בנמל אשדוד. העובדים בנמל החריפו השבוע את מלחמתם לערוך בחירות לוועד הן של מחלקת ציוד מכני והן של מחלקת תפעול. העובדים ופנו במכתב אל שרת התחבורה מירי רגב. במכתב הם טוענים כי איבדו את אמונם בוועד הנוכחי של ציוד מכני עמית שרף ושל יו״ר ועד תפעול בראשות גדי אבוטבול, שייצגו אותם כנדרש בעיקר על רקע פתיחת הנמל החדש והחתימה הצפויה על הסכם הרפורמה.
במכתב תחת הכותרת: ״העדר סמכות חוקית של יו״ר הוועד ציוד מכני וועד תפעול בנמל אשדוד לחתום על הסכם הרפורמה״, שהופנה לשרה רגב, הם מציינים כי ב-10‪.‬9‪.‬20 הוגשה פיטיציה (עצומה לפיזור הוועד) על פי תקנון וועדי העובדים של ההסתדרות הכללית כנגד יו״ר ועד ציוד מכני עמית שרף, וכי בסקטור התפעול הוגשו 5 פיטיציות כנגד יו״ר הוועד גדי אבוטבול. ״רוב גורף של עובדי מחלקת ציוד מכני ומחלקת תפעול בנמל אשדוד אמר את דברו והביע אי אמון גורף ביו״ר הוועדים. וועד תפעול סיים את הקדנציה שלו מזמן, על אף הארכות שקיבל בכדי לחתום על הרפורמה״ נכתב במכתב לשרה רגב, ״המשמעות הינה שיורדי הוועדים תפעול וציוד מכני בנמל, איבדו את הלגיטימציה החוקית והמוסרית לחתום על הסכם הרפורמה, ואם יבחרו לעשות כן, ההסכם לא יכובד על ידי העובדים״.

גדי אבוטבול

העובדים מוסיפים וכותבים כי ״לפני מספר שנים אירע מקרה דומה, בו הוגשה פיטיציה נגד הוועד הקודם שחתם על הסכם הרפורמה עם השר כץ ובעקבות כך נפתח הסכם העקרונות והוכנסו בו שינויים. מצב דברים זה מחייב להקפיא כל חתימה מתוכננת על הסכם הרפורמה עם הוועדים הנוכחיים שאיבדו את אמון העובדים״ כותבים העובדים ומסיימים ״הסכם שייחתם ע״י וועדי ציוד מכני ותפעול לא יכובד ע״י העובדים״. במכתב לא מצויינים שמות עובדים או חתימת עובדים.
גורם בקרב העובדים מספר כי העובדים ממורמרים ותמהים איך זה שעמית שרף שהגיע למקום השלישי לעומת אבישי אברמובייץ ואבי אבן חיים, ונשאר כיו״ר הוועד למרות זאת. עוד טוען אותו עובד כי העובדים התייאשו מההסתדרות הכללית וכי אין ליו״ר תפעול גדי אבוטבול תמיכה בקרב העובדיםף וההסתדרות שומרת לכאורה עליו וכי לטענת העובדים ״מדובר בוועד הכי חלש שהיה בנמל״.
מנגד נטען על ידי גורמים אחרים כי את כותבי המכתב מעניין לכאורה רק התפקיד ולא העובדים. וכי במו״מ המתגבש על הרפורמה יהיו החלטות למען העובדים בדיוק כמו שדרשו אותם גורמים שמנסים לערער את סמכות הוועד.

ההסתדרות: ״יטופל באמצעות התקנון״

עד סגירת הגיליון לא התקבלה תגובה מעמית שרף, יו״ר ועד ציוד מכני. גדי אבוטבול, יו״ר ועד תפעול, ביקש לדעת מהם שמות העובדים החתומים על המכתב לשרה, וטען כי בלי השמות אינו יכול להתייחס.
גם יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי אמר כי ״קשה להתייחס למכתבים אנונימיים שאין להם כתובת״ והוסיף כי ״נושא הבעת אי האמון יטופל באמצעות תקנון ועדי העובדים״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן