בנות לתפארת: ממשיכות בדרך החסד של האם

כלנית יפרח ז"ל מורה ומחנכת בבית הספר "חזון יעקב" ורכזת חברתית, הייתה אשת חסד בגמ"חים לתחפושות פורים למי שאין ביכולת הוריו לקנות לו תחפושת. לפני שנה וחודשיים היא נפטרה מסרטן בגיל 43 והותירה בעל וארבעה ילדים. בנותיה, לינוי בת ה- 17 ותהל בת ה-13 ממשיכות בדרכה ואוספות תחפושות לקראת פורים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בנותיה של כלנית יפרח ז"ל, מורה ואשת חסד, שנפטרה לפני כשנה וחודשיים בגיל 43 ממחלת הסרטן, ממשיכות את מפעל חייה של האם ומגייסות תחפושות פורים למען ילדים שאין ביכולת הוריהם לממן תחפושות.
כלנית, הייתה במשך 23 שנה מורה ומחנכת בכיתות ג'-ד' בבית הספר הממלכתי דתי "חזון יעקב" ושימשה גם כרכזת החברתית של בית הספר. היא אהבה את תלמידיה, כאילו היו ילדיה. מורה בכל רמ"ח איבריה שחינכה דורות של תלמידים באהבה ומסירות. לפני כחמש שנים היא אפילו נכללה לאחת ממורי המאה, פרויקט של החינוך הממלכתי דתי חמ"ד, שמעניק מידי שנה אות הצטיינות למאה אנשי חינוך ברחבי הארץ. כלנית, שימשה כרכזת חברתית של בית הספר והייתה אשת חסד שתמיד נרתמה לעזור. בין היתר חילקה בימי חמישי מצרכי מזון למשפחות נזקקות והקימה גמ"ח מכשירי כתיבה וגמ"ח תחפושות פורים שלא יהיה ילד אחד שלא יוכל להתחפש ולהשתתף במסיבות פורים.
היא הייתה נשואה לדורון יפרח, אשת משפחה למופת ואמא אוהבת לארבעה ילדים. הבכור בן 19 לפני גיוס, לינוי בת ה- 17 לומדת באולפנא, תהל בת ה- 13 ובן זקונים בן 9. כשנה וחצי לפני שחלתה, מספר דורון, היא הגשימה את חלומה לגור בבית קרקע בבני דרום. אבל אז החלה לפני כשנה ושלושה חודשים להרגיש רע, עד מהרה היא אובחנה כחולת סרטן. "היא לא איבדה את התקווה. הבת שלנו תהל הייתה לפני בת מצווה וכלנית תוך 4 ימים, תוך אשפוז בבית חולים ארגנה את אירוע בת המצווה" הוא מספר, אבל למרבה הכאב, היא לא זכתה להיות נוכחת ביום זה ונפטרה. "כבר נשלחו הזמנות וביטלנו את האירוע" מספר דורון בכאב.
מותה של כלנית הכה רבים מתלמידיה, שלא שכחו את מורתם האהובה. גם חבריה להוראה בבית הספר מיאנו להתנחם על מותה של חברתם. לפני מספר חודשים הם ארגנו ערב לזכרה של כלנית ז"ל. ערב מרגש במיוחד.
לקראת פורים בשנה שעברה, החליטה לינוי שהייתה אז בת 16 להמשיך את הגמ"ח של אמא שלה. היה זה טרי כחודשיים בלבד לאחר מותה. רבים נרתמו ותרמו לגמ"ח התחפושות. בית הספר נרתם גם הוא לעזור. לינוי אף החליטה לפנות לאתר מימון המונים ולגייס כ- 80,000 שקלים להוצאת ספר תורה לעילוי נשמתה של כלנית.


השנה, לינוי ואחותה תהל, ממשיכות במסורת שהחלה אמן האהובה וממשיכות לאסוף תחפושות לפורים. הן גם ממשיכות באיסוף הכסף החסר לכתיבת ספר התורה. לדברי הדודה שלהן, אחותה הגדולה של כלנית ז"ל, אורה שמלה, שתבדל לחיים ארוכים, הן גייסו 3/4 מהסכום להוצאת ספר התורה. "אחותי הבת הצעירה מתוך 3 ילדים. היא אהבה את מקצוע ההוראה. הייתה מורה שנתנה המון לתלמידיה ושמרה עם הבוגרים קשר" מספרת אורה. "היא תמיד דאגה להם. אם ראתה תלמיד בלי מעיל בחורף, דאגה להביא לו. לא פעם קנתה מכספה למען מי שלא היה לו. היא לא רק לימדה את התלמידים אלא כרכזת חינוך תמיד שיתפה אותם בפעילות למען החברה".
לדבריה, במסגרת פעילותה בבית הספר היא יזמה פעילויות לכל הגילאים ושיתפה את תלמידיה. החל מביקור ילדים חולים ב'קפלן', הכנת שי ומכתבים לחיילים, ביקור בבתי אבות אצל קשישים ועוד " כל פעם לקחה כיתה לפעילות חברתית הייתה בה נתינה גדולה”.
לגבי גמ"ח תחפושות מספרת אורה כי כלנית ז"ל אהבה מאוד את חג פורים. "המחשבה שיש ילדים שלא יתחפשו כי אין להם כסף לקנות גרמה לה להקים את הגמ"ח. אנשים נרתמו ותרמו בעין יפה. היא חילקה בקרב משפחות נזקקות בגן יבנה ולילדי בית ספרה. קיבלנו הרבה תחפושות. רבות מהן היו אפילו באריזה. אנשים קנו ותרמו".

פרטי חשבון לתרומות:
בנק מזרחי אשדוד
מספר חשבון 439198 ע״ש יפרח דורון וכלנית
מספר 416

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן