בן 50 מאשדוד תובע את אסותא בעקבות ניתוח לקיצור קיבה

בן 50 מאשדוד שסבל מעודף משקל חוזר ואכילה בנפחים גדולים לאחר ניתוח לקיצור קיבה שעבר לפני כ-20 שנה, נכנס לפני כשנתיים לניתוח בבי"ח אסותא לצורך התקנת מיני מעקף בין המעי הדק לוושט. ניתוח זה היה אמור להחזיר אותו למימדי אכילה תקינים. הוא בחר במנתח פרטי וספציפי שהסביר לו כי מדובר בניתוח לא מסובך, טענה שבדיעבד התבררה כמטעה ובלתי נכונה.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בתביעה שהגיש האיש נגד אסותא לבית משפט השלום בראשל"צ באמצעות עורכת הדין שגית הראל, נטען כי בפועל לא רק שהתובע לא חזר  לתפקוד תקין , אלא שהוא סובל מאז מהקאות חוזרות ונשנות כמעט על בסיס יומיומי  ומכאבי בטן קשים שלא מאפשרים לו לתפקד. כיום כשנתיים לאחר הניתוח הוא עדיין אינו מסוגל לחזור לעבודה.

מאז נאלץ לעבור מספר ניתוחים בניסיון לתקן את הניתוח "הלא מסובך". מיד לאחר הניתוח החל לסבול מגיהוקים ולאחר שאותרה הפרשה עכורה בנקז ועלה  חשש לדליפה במיני מעקף שהותקן, הוא התבקש לעבור בדיקת גסטרוסקופיה במהלכה נוקב המעקף. בעקבות כך הוכנס לניתוח דחוף לכריתת המיני מעקף ולהתקנת מיני מעקף חדש שיחבר בין  המעי הדק לוושט.

כחודשיים לאחר הניתוח השני הוא אושפז בבי"ח איכילוב עקב הפרעה קשה באכילה, שם התברר כי בניתוח באסותא נוצרה היצרות קשה של המעי. לאחר 4 ניסיונות להרחבת  ההיצרות התברר כי ההיצרות חוזרת למצב של כמעט סגירה מוחלטת של מעבר אוכל במעי. בעקבות כך הומלץ על ניתוח נוסף, הפעם בבי"ח תל השומר לכריתת חלק מהקיבה וכריתה חלקית של הושט והמעי הפגועים  לצורך חיבורם מחדש. מאז הניתוח האחרון האיש בשנות ה-50 לחייו,  סובל עדיין מהיצרות קשה של הוושט.

באת כוחו עורכת הדין שגית הראל העוסקת בתביעות בגין רשלנות רפואית, טוענת בתביעה כי המנתח הבכיר באסותא  הסביר לתובע  כי מדובר בניתוח פשוט לתיקון זליגה בקיבה, וכי דקה וחצי לפני הניתוח בעודו שוכב על מיטת הניתוח הוא הוחתם על טופס הסכמה מבלי שיסבירו לו כל הסיכונים, ביניהם הסיכון להיצרות קשה של הוושט.

מומחה בכירורגיה מטעם התביעה שבדק  את התיעוד הרפואי קבע בחוות דעתו כי לאור הממצאים לפני הניתוח, היה צורך בביצוע ניתוח מעקף קיבה ולא במיני מעקף. המומחה קבע כי אלמלא בדיקת הגסטרוסקופיה שבוצעה בניגוד להנחיות,  היה נמנע ניתוח החירום. אם התיקון הניתוחי היה מתבצע תוך שליטה ובקרה מלאה, הייתה נחסכת  כריתת מעי נוספת  ומיותרת והיו נחסכות מהתובע   הרחבות חוזרות ללא הועיל שבסופן  נכרת חלק מהמעי והוושט. לפי המומחה  בעקבות הניתוח הרשלני התובע סובל מנכות בשיעור של 60 אחוזים בגין היצרות הוושט וצלקת ניתוחית מכוערת.

באת כוחו עו"ד שגית הראל טוענת בתביעה כי רופאי אסותא ביצעו ניתוח רשלני וגרמו להתדרדרות במצבו הרפואי ואף סיכנו את חייו. כתוצאה מהניתוח התובע מסוגל לאכול רק אוכל רך ובכמויות קטנות כשכל ארוחה נמשכת זמן רב  כי אם יאכל בקצב רגיל, הוא יקיא מיד. בנוסף הוא צפוי  לסבול בהמשך חייו מכאבים וממוגבלויות גופניות, אשר יפגעו בתפקודו  בביתו ובעבודתו.  מאז הניתוח הוא לא הצליח לחזור לעבודה, לכן הוא תובע לקבל פיצוי עבור הפסדי השתכרות, פנסיה ותנאים סוציאליים, בנוסף לפיצוי עבור הוצאות רפואיות, עזרת צד ג' וכאב וסבל.

טרם הוגש כתב הגנה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן