במקום בחירות היום, מלחמה עקובה מדם: המועמדים לראשות העיר אשדוד מספרים על התחושות ביום הזה

היום היו אמורים להתקיים הבחירות לרשויות המקומיות. שבעה (מספר שיא של מועמדים ) לראשות העיר אשדוד: ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, סגני ראש העיר, שמעון כצנלסון ואלי נכט, ממ"ק ראש העיר, אבי אמסלם, ד"ר אלי לחמני, ועו"ד הלן גלבר. ביקשנו מהמועמדים לראשות העיר , התייחסות ותובנות שלהם על היום הזה שהיה אמור להיות חג דמוקרטי, והפך לצערינו למלחמה כבדת דמים, ודחיית הבחירות

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

היום היה אמור להיות חג דמוקרטיה. ה31 לאוקטובר, בחירות לרשויות המקומיות, וכאן באשדוד, זה היה אמור להיות שיא של מערכת בחירות ארוכה ומתישה ורוויה מתחים רבים בין המועמדים. מערכת שהחלה כמעט לפני כשנה ושיאה בחודשים האחרונים ולוותה בהכפשות, השמצות, תלונות במשטרה, אלימות ועוד.  

אלא שב7 לאוקטובר. לפני כשלושה שבועות הכל התהפך בבוקר שחור בעוטף ישראל במתקפת הזוועה של החמאס על היישובים ובסיסי צה"ל וגבו מחיר כבד של 1400 נרצחים ו230 חטופים והרס רב. היה ברור וזה ניראה כעת שצה"ל ייכנס בכוח לרצועה וינהל מלחת חורמה. הכנסת במקביל הבינה את העניין ומיהרה לדחות את הבחירות המקומיות בשלושה חודשים עם אופציה להארכה בהליך מזורז לחודש נוסף.

הרבה מאוד כסף נשפך באשדוד במערכת הבחירות הזו. עשרות אם לא יותר של מיליוני שקלים. שבעה (מספר שיא של מועמדים ) טוענו לכתר ועדיין טוענים: ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, סגני ראש העיר, שמעון כצנלסון ואלי נכט, ממ"ק ראש העיר, אבי אמסלם, ד"ר אלי לחמני, ועו"ד הלן גלבר.  בנוסף, עוד מספר לא מעט של רשימות שגם ניהלו מסע בחירות , חלקו יקר חלקו באמצעים מועטים ודלים. אז ביקשנו מהמועמדים לראשות העיר , התייחסות ותובנות שלהם על היום הזה שהיה אמור להיות חג דמוקרטי, למלחמה כבדת דמים, ודחיית הבחירות

ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי

מאז פרצה המלחמה עסוק ראש העיר מעל הראש: במטה החירום העירוני, ברווחת התושבים שזקוקים לסיוע, בניחומי אבלים למשפחות הנרצחים ובטיפול מסיבי בשלל אירועי השלכות המלחמה על אשדוד. "בימים שבהם האזעקות רועמות, תושבים רצים למרחב מוגן  ואשדוד  כואבת את הירצחם ונפילתם של מיטב בניה ובנותיה שנפלו ונרצחו, הפוליטיקה אינה חשובה והבחירה הכי חשובה שלי היום ובכל יום היא שמירה על התושבים, הביטחון והחוסן העירוני שלנו", אומר לסרי.

עו"ד הלן גלבר, שגם היא פתחה מטה חירום למען חיילים ותושבים עוסקת בכל סביב השעון והמטה שלה של הבחירות הפך בין לילה למטה חירום למען חיילים ותושבים, הן באריזות חבילות של אוכל ומוצרים לחיילים ועד תמיכה בתושבים. "עם ישראל נמצא באחת השעות הקשות ביותר שלו" היא אומרת "זה זמן להיות ביחד, לתת כתף למאמץ המלחמתי והאזרחי ולנצח. כנבחרת ציבור, אני צריכה להיות סלע איתן למען תושבי אשדוד. לדאוג לצרכיהם ולנהל את העיר. מאז ה-7.10 אני מסייעת בפתרונות מיגון, בניסיונות לפתור את החרדה לביטחון האישי, בדאגה לאספקה לתושבים שזקוקים לה, בארגון הפוגות לילדים, ביקור פצועים ולצערי גם בליווי הרוגים ונרצחים מקרב תושבי העיר בדרכם האחרונה. יהיה זמן לפוליטיקה ולקמפיינים, אבל היום זה לא זמן לפוליטיקה. היום, כמו תמיד, אני חיילת של עם ישראל, בטוב וברע. עד שננצח"

ד"ר אלי לחמני, שאף הוא נרתם למען חיילים ותושבים ועסוק מאוד בתמיכה חומרים ומורלית הן בתושבים והן בחיילים. גם המטה שלו של הבחירות הפך למטה חירום מלחמתי שמסייע למי שמריך. "דחיית הבחירות אינה פשוטה ומכבידה עד מאוד  לכולם" הוא אומר. "אך היום כול כולנו בתוך המערכה המנהלת והראש לא בתהליך הבחירות אלא במתן סיוע ועזרה  ודאגה לחיילים שבחזית והחטופים שבעזה. בתקווה שהמלחמה תגמר מהר ובניצחוננו המוחלט ושחרור כול החטופים בריאים ושלמים ואז נשוב ונתפנה גם לבחירות ולהשלכות ב 7 באוקטובר על חיינו בכלל".

עו"ד אלי נכט סגן ראש העיר, עושה אף הוא ימים רבים בסיוןע לחיילים ולתושבים. לא אחת הוא עצמו ירד לשטחי כינוס והעביר להם מצרכים שאסף וגייס מאנשי עסקים באשדוד. "הכל השתנה, והשתנה באופן משמעותי" הוא אומר. "אני מאמין שכל מי שניהל קמפיין של שנאה, קמפיין של פילוג ונגטיב, ייענש על ידי התושבים ביום הבוחר. האשדודים שבעים מסיסמאות, אנחנו רוצים מנהיג אחראי ואיש עשייה. גם בעת קשה זו, התושבים יכולים להיווכח מי עובד קשה ופועל ללא לאות למען התושבים, למען החיילים ולמען המדינה ומי עושה פוליטיקה קטנה. כולי תקווה שנחזור לשגרה בהקדם, ושלא נשכח את הלקחים החשובים עליהם שילמנו מחיר דמים".

מ"מ ראש העיר ויו"ר שס אבי אמסלם, במגזר החרדי הוא עסוק בסיוע ותמיכה וגם באירגוני החסד של איחוד הצלה וזק"א שעושים עבודת קודש וטיפול בבתי כנסת. "ביום שבת שמחת תורה בשעה 6:20 בבוקר עם האזעקה הראשונה, השתנו פני המדינה. בבת אחת ובהפתעה מוחלטת, נחשפנו לזוועות הארגון הרצחני דאעש-חמאס שטבח שרף והתעלל בזקנים ילדים ונשים, וחטף כ230 מילדינו וזקננו לרצועת עזה" אומר אמסלם. "מאז עם ישראל כולו התאחד למען הניצחון במלחמה הקיומית שנכפתה עלינו בלית ברירה ולהשבת כל החטופים הביתה. עם ישראל שרוי בצער ובאבל כבד על אובדן היקירים ובזמן כזה כל שאר הדברים מתגמדים, כולל מערכת הבחירות, וכל השיקולים הפוליטיים זזים הצידה. חשוב בימים אלה להרבות אהבת חינם וערבות הדדית, רק כך נוכל לנצח את המערכה הקשה שלפנינו, אין לנו ברירה אחרת, ונצח ישראל לא ישקר. כולנו תפילה שיעטר השם את חיילינו בכתר ישועה ובעטרת ניצחון ויחזירם בשלום הביתה יחד עם כל החטופים והשבויים. השם עוז לעמו ייתן השם יברך את עמו בשלום."

ברק סרי, היה בין הראשונים שהפך את המטה בחירות שלו למטה לסיוע ועזרה. אלפי מנות חמות זרמו לשטחי כינטס וכן ציוד ומוצרים רבים לחיילי צה"ל, ואורחות רבות לחיילים מגוייסים במטה שלו בחוף הים. כל אנשי המטה שלו התגייסו לטובת העניין ועושים זאת עד היום. "ישראל במלחמה שאין צודקת ממנה, מלחמה על הבית, מלחמה קשה את היכולת שלנו להמשיך לחיות בארצנו. מלחמה שכל אוייבנו, הקרובים והרחוקים, צופים בה ורוצים לדעת כיצד תסתיים. ולכן המלחמה הזו חייבת להסתיים בניצחון מוחץ שלנו. מאז אותה שבת קשה מנשוא ביום שמחת תורה, הפוליטיקה זזה הצידה, הבחירות זזו הצידה ובעת הזו כולנו עסוקים בסיוע בניצחון של צהל של מפלצות האדם שנמצאים רק עשרות קילומטרים מאשדוד" אומר ברק..

"זה הזמן של כל אחד מאיתנו להתגייס לסייע בכל מה שהוא יכול, לחיילים ולאנשי כוחות הביטחון, למשפחות השכולות, לשכבות החלשות ולכל מה שיכול לסייע למדינה ולתושביה. ראש העירייה חייב לפעול במיידית מול משרד האוצר ושאר משרדי הממשלה הרלוונטיים, כדי להקפיא את תשלומי הארנונה, לסייע דחוף לעסקים שנפגעו ונפגעים קשות ולסייע לאנשים שביתם נפגע. זו חובת העיריה וזו חובת המדינה לסייע בתקופה קשה זו.

הבחירות נדחו לינואר 2024, להערכתי תאריך לא סופי. בצה״ל אומרים שהמערכה צפויה להיות ארוכה, תמשך חודשים ולכן יכולה להיות דחיה נוספת. אבל זה כאמור לא חשוב לעומת המשימה העיקרית- ניצחון מוחץ על מפלצות האדם בעזה. ועוד דבר: אשדוד איבדה גברים ונשים, חיילים וחיילות. רוב המשפחות קמו מהשבעה וזקוקות לחיבוק, לתשומת לב, לאוזן קשבת. הם רוצים לספר על הבנים והבנות שנפלו ונרצחו. חשוב להיות עם בני המשפחות, להיות איתם, לחבק  אותם״

סגן ראש העיר שמעון כצנלסון מספר שגם המטה שלו הפך למרכז התנדבות גדול למען חיילי צה"ל "היינו מוכנים כמובן ליום הבחירות אבל זהו, זה כבר לא בראש שלי. הראש כעת בניצחון של עם ישראל" הוא אומר "לציין כי אנחנו עובדים רק למען ניצחון במלחמה . עצרתי את כל פרסומי הבחירות שלי. כל אחד מהמועמדים האחרים היה צריך לעשות את אותו דבר.  מה שחשוב זה ניצחון חיילנו בעזה ובצפון. פתחתי מרכז מתנדבים גדול ביותר,  למען חיילים. שולחים להם חבילות ונותנים להם מוצרים ואת האהבה שלנו, מארחים אותם בבתי ספר, ועושים מקסימום של הניצחון למען ישראל. לא עוסק בפוליטיקה והכי חשוב שנהיה כולנו ביחד, ושתושבי אשדוד יהיו בטוחים"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן