בית המשפט קבע: אלון חסן יחזיר הלוואה לגיסו לשעבר

בית משפט השלום באשדוד הורה כי 100,000 שקלים שקיבל אלון חסן מאחותו וגיסו לשעבר הם כספי הלוואה ולא מתנה, וכי עליו להחזיר את הכסף. השופטת אייזדורפר: ״חד משמעית, מדובר בכספים שניתנו לנתבע כהלוואה״

צילום: ארכיון
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הלוואה או מתנה? בית המשפט השלום באשדוד נדרש להכריע אם סכום 100,000 שקלים שקיבל אלון חסן בשנת 2015 מגיסו לשעבר ירון אלמגור, שהיה נשוי לאחותו של חסן הם הלוואה שיש להחזירה או בבחינת מתנה. שופטת בית משפט השלום באשדוד עדי אייזדורפר קבעה כי מדובר בהלוואה.
מפסק הדין עולה כי התובע, ירון אלמגור, היה נשוי לאחותו של חסן, לילך. בשנת 2015 העבירה לילך לאחיה, בידיעת בעלה דאז, סך של 100,000 שקלים שמקורם בקרן השתלמות שנוהלה על שמה.
לטענת אלמגור, הכספים ניתנו כהלוואה וכי לילך היא שהעבירה לחסן, ואף עמדה איתו בקשר ביחס אליהם לאורך כל התקופה. כן טען שלילך דרשה ממנו שלא לפנות לחסן בעניין זה. השופטת אייזדורפר כתבה על עדותו של אלמגור כי היא ״הותירה רושם אמין ולא התגלו בה סתירות מהותיות״. אלמגור צירף לתביעתו מסרון שחסן שלח אליו בסמוך לאחר מועד העברת הכספים. במסרון, שחסן לא מכחיש ששלח נכתב ״ירון, תודה רבה על העזרה. מעריך את זה מאוד. אעשה הכל להחזיר בהקדם. תודה רבה ולא אשכח את זה״.
בפני בית המשפט העידו חסן עצמו ואחותו לילך. בעדותם הם ציינו כי בפעם הראשונה שלילך הציעה עזרה כספית, חש אלון חסן מבוכה וסירב. וכי הכסף שניתן היה חד פעמי על רקע המצוקה אליו נקלע אלון חסן על רקע הליכים משפטיים שהתנהלו נגדו בפרשת הנמל. כן העידו כי באותה תקופה סייע האב באופן קבוע ולילך ואחות אחרות סייעו לו באופן חד פעמי. השופטת אייזדורפר כתבה על עדותה של האחות לילך כי משקלה של העדות נמוך עד אפסי ״מדובר בעדה הנוגעת בדבר הן מעצם היותו אחותו של הנתבע, והן מעצם העובדה כי בימים אלה עדיין מתנהלים הליכים משפטיים בינה לבין התובע בבית משפט לענייני משפחה, בכל הנוגע לחלוקת הרכוש וכספי הצדדים״.
חסן טען כי לא מדובר בהלוואה אלא במתנה. הוא לא הכחיש את כתיבת המסרון ששלח לגיסו דאז אך טען שזו הודעת נימוסין. מעבר לעדותו ועדות אחותו וכי מדובר בכספים ששייכים לאחותו בלבד, וכי התביעה הוגשה בשיהוי. חסן צירף מסרון נוסף בינו ובין גיסו ובה תכתובת ביניהם כשחסן מסיב לאלמגור וכותב: לא ברור לי על איזה הלוואה אתה מדבר… לילך התעקשה שאקבל את זה כעזרה אחרי שהייתי במעצר, מעולם לא נאמר ולא סוכם ביננו שאצטרך אי פעם להשיב לכם… זה שאתם גרושים עכשיו ואתה מנסה להמציא סיפורים על הלוואות, אז אתה מוזמן לעשות מה שאתה רוצה מול בית המשפט או הוצאה לפועל״.
השופטת אייזדורפר התייחסה לשני המסרונים. על המסרון הראשון מטעם התובע בו חסן מודה על העזרה ומבטיח להחזיר היא כותבת כי ״מעבר לתגובה הנימוסית של הכרת התודה על העברת הכספים, מביע חסן בהודעה את כוונתו להשיב את הכספים. הכוונה להשיב את הכספים רלוונטית רק במקום שבו מדובר בכספי הלוואה״. על המסרון שצירף חסן אמרה השופטת אייזדורפר כי ״מתוך ההודעה נשלחה זמן רב לאחר העברת הכספים כשהתובע ואחותו של חסן כבר היו גרושים וכי ״לא ניתן לראות בהודעה זו ראייה התומכת בגרסת חסן שמדובר בכספי מתנה״ וכי חסן לא סיפק הסבר מניח את הדעת לסתירה בין נוסחי שתי ההודעות כאשר בהודעה הראשונה בסמוך להעברת הכספים קיימת התחייבות של חסן להחזיר את הכספים בעוד שבהודעה השנייה טוען חסן שמעולם לא נאמר או סוכם כי יהא עליו להחזיר את הכספים.

השופטת עדי אייזדורפר (צילום: דוברות בתי המשפט)


השופטת אייזדורפר דחתה את הטענה של חסן כי מדובר בכספים השייכים לאחותו בלבד, לאחר שהאחות בעדותה הודתה כי לו יקבע שמדובר בכספי הלוואה אז התובע זכאי למחציתם, כי מדובר בכספים שיצאו מן החשבון המשותף שהתנהל בזמן שהיו נשואים. לגבי העיתוי קבעה השופטת אייזדורפר, כי אומנם ייתכן ולו חיי הנישואין של התובע ואחותו של חסן לא היו עולים על שרטון, לא הייתה תביעה זו באה לעולם אולם אין בכך לגרוע מטענת התובע ניתנו כהלוואה וכי לאחר הפרידה ״טבעי הדבר״ שאלמגור יעמוד על זכותו להשבת הכספים.
השופטת אייזדורפר סיכמה כי ״לאחר ששמעתי את עדויות הצדדים וסיכומי באי כוחם, באתי לכלל מסקנה, חד משמעית, כי מדובר בכספים שניתנו לנתבע כהלוואה, ועל כן דין התביעה להתקבל״ ופסקה כי חסן ישלם לגיסו לשעבר סך של 50,000 שקלים בנוסף לריבית והפרשי הצמדה כחוק, וכן ישלם לו 8,000 שקלים להוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן