בית החולים קפלן יערוך בדיקות עיניים באון ליין

שירות חשוב בביה"ח קפלן בתקופת הקורונה להצלת הראיה: המומחים יבדקו עיניים דרך שיחות וידאו כדי לצמצם יציאה של חולים למרחב הציבורי

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

השבוע החל לפעול 'קו חם' באון ליין של צוות מומחי מערך העיניים במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית, בניהולה של פרופ' חנה לייבה, המאפשר למומחים לשוחח עם אנשים הסובלים מבעיית עיניים בשיחת וידאו בטלפון הנייד או במחשב. הקו זמין כל יום בין השעות 08:00 ל 20:00 ונועד עבור מי שנמצא בבידוד בבית, מי שאינו בטוח אם עליו להגיע לביקורת שנקבעה מראש או מישהו עם תלונה חדשה שמבקש להיוועץ לגביה.

פרופ' לייבה מסבירה כי כל אדם שסובל מבעיה בעיניים ונזקק לייעוץ רפואי, יוכל ליצור קשר בטלפון נייד מספר 050-2317328 בשיחה טלפונית, בוואטסאפ או בוידאו. "הפונה יסביר את בעייתו הספציפית בעיניים ויוכל לשוחח עם מיטב המומחים של מערך העיניים מכל מגוון התמחויות העל, כגון בעיות רשתית, גלאוקומה, פלסטיקה ומחלות הארובה, ילדים, נוירו אופטמולוגיה, מחלות קרנית, קטרקט".

פרופ' חנה לייבה מנהלת מערך העיניים (צילום: אופיר לוי)

המחלקה פיתחה שירות חיוני זה בעקבות המצב שבו אנשים עם בעיות עיניים כרוניות או בעיות חדשות חוששים לצאת מהבית לבדיקה רפואית. "במצב עניינים זה שאנשים לא יוצאים מהבית ועדיין עלולים לסבול מבעיות בעיניים", מסבירה פרופ' לייבה, "יש חשיבות רבה בשיחה כזו שבה ניתן למיין את המקרים הדחופים שחייבים להגיע לביה"ח למרות הקורונה או מצבים שניתן להעניק טיפול תרופתי טלפוני ולהעביר מרשמים לרופא המשפחה שידאג למרשם שמגיע מיד לבית המרקחת".

הרופא שעונה לתשובות יכול להיכנס לתיק הרפואי של החולים ולהתעדכן בהיסטוריה הרפואית לפי צורך ובמקרים חדשים ישאל את כל השאלות הנחוצות כדי להחליט האם להזמין את הפונה לחדר המיון.

"ברור לנו שזה לא תחליף למגע אישי בבדיקה פיזיקלית עם המכשור המתאים", מסכמת פרופ' לייבה, "אבל אין ספק שבמצב העניינים הנוכחי מדובר בעזרה משמעותית שיכולה אף למנוע התדרדרות בראיה עד עיוורון".

שירות 'הקו החם' יינתן כל יום בין השעות 08:00 עד 20:00.
מספר הטלפון הנייד לשירות: 050-2317328

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן