בית הדין דחה את עתירתה של גלבר נגד בחירת דורון חזן למהנדס העיר

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, דחה השבוע את עתירתה של חברת המועצה הלן גלבר לפסול את בחירתו של דורון חזן למהנדס העיר. השופטת דגנית ויסמן קבעה כי לא נפל פגם בהתנהלות הוועדה וכי חזן כשיר לשמש מהנדס העירייה, וקבעה כי גלבר תשלם 15,000 שקלים הוצאות משפט. עיריית אשדוד בירכה על פסק הדין. גלבר שוקלת הגשת ערעור: ״היום הוא יום עצוב לעיר אשדוד״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב דחה השבוע את עתירתה של חברת המועצה, הלן גלבר, לפסול את בחירתו של דורון חזן כמהנדס העיר וקבע כי אין פסול בהתנהלותה של ועדת המכרזים וכי חזן כשיר לשמש כמהנדס העיר.
לפני כחמש שנים, גלבר עתרה לבית הדין לעבודה כנגד העירייה, ראש העיר ד״ר לסרי ומהנדס העיר דורון חזן, וטענה כי חזן נעדר כשירות לתפקיד שלא עמד בתנאי הסף, שחזן ניסה כביכול להטעות את הוועדה, ועל כן יש לבטל את המכרז, בטענה שחזן זייף לכאורה את קורות חייו ולא צבר די ניסיון, וכי ״החלטת ועדת המכרזים אינן עומדות בכללי המשפט המינהלי״.
העירייה וחזן מנגד דחו את טענותיה של גלבר וטענו בין היתר כי לגלבר ״אין כל ידיעה אישית לגבי מרבית טענותיה. מדובר בחברת אופוזיציה המונעת ממניעים פוליטיים ולקידום שאיפותיה בתחום זה״.

דורון חזן

שופטת בית הדין דגנית ויסמן דחתה את העתירה: "לאחר ששקלנו את טענות הצדדים ועיינו במסמכים שהוצגו, לא שוכנענו כי נפל בהליכי ועדת המכרזים פגם המצדיק את פסילת המכרז. לגבי חזן, לא שוכנענו כי לא מתקיימים בו תנאי הכשירות הנדרשים לתפקיד". בנוסף פסקה השופטת ויסמן כי בניגוד לטענתה של גלבר לחזן היה ניסיון של יותר מחמש שנים כן פסקה השופטת ויסמן באשר לטענות על תרמית כי ״לא שוכנענו כלל כי יש להן בסיס וכי ניתן לייחס לחזן תרמית, הטעיה או הסתרת מידע, כפי שהתובעת טענה". השופטת ויסמן חייבה את גלבר לשלם לנתבעים סך 15,000 שקלים בגין הוצאות המשפט.
כידוע גלבר הובילה בחמש השנים האחרונות, מאז בחירת חזן, מאבק משפטי עיקש בנושא. בין ההליכים המשפטיים גם העתירה שהגישה לאחר בחירתו של חזן על מנת למנוע את כניסתו של חזן לתפקיד. בעתירתה באמצעות משרד עורכי הדין גלילי-דגן, היא עתרה לביטול המכרז הראשון שבו נקבע תנאי סף של ניסיון מצטבר בן 9 שנים בתחומים המקצועיים הרלוונטיים לתפקיד. ביוני 2016 ניתן פסק הדין בו ניתן תוקף של פסק הדין להודעת העירייה על ביטול המכרז וביטול מינויו של חזן לתפקיד. כן נקבע כי אם חזן יגיש מועמדות למכרז החדש לא תחשב התקופה שבה כיהן כממלא מקום בפועל של מהנדס העיר, בחשבון תקופת הניסיון העומדת לבחינה במסגרת אותו מכרז.
לאחר שהעירייה הוציאה מכרז בו נדרשו רק 5 שנות ניסיון ולא 9 ולאור בחירתו המחודשת של חזן לתפקיד הגישה גלבר, באמצעות עו״ד אורלי צבר, עתירה לפסילת חזן והמכרז, וכאמור בית הדין האזורי דחה עתירתה.

השופטת דגנית ויסמן

״עיריית אשדוד: ״מברכים על פסק הדין״

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה כי: "עיריית אשדוד מברכת על פסק הדין, אשר הביא לסיומה פרשה שבה חברת אופוזיציה השתלחה באופן גס במהנדס עירית אשדוד, וטענה כנגדו טענות קשות הנוגעות לכישוריו והתאמתו לתפקיד, טענות אשר הופרכו ע"י בית הדין".

גלבר: שוקלת ערעור

חברת המועצה הלן גלבר הגיבה לפסק הדין: "המאבק לניקוי אשדוד מכל חשד לשחיתות עובר ועוד יעבור מהמורות רבות, ואני נחושה לא לוותר ולא להרפות עד שתושבי אשדוד יזכו למנהיגות הדואגת להם. אנו לומדים את פסק הדין ונשקול הגשת ערעור על קביעות בלתי סבירות. על פניו נראה כי נפלו טעויות עובדתיות מהותיות בפסק הדין. המסר שעולה מפסק הדין הינו מסר שגוי ששומט תחתיו את בסיס אמון הציבור. מסר שקובע כי מותר הכול – לשקר, לשנות עובדות מהותיות קשיחות בקורות החיים על מנת להתאימן לתנאי הסף..אני אעשה הכול על מנת שמסר שגוי זה יחלוף מהעולם. לכן אנו שוקלים לערער על פסק הדין על מנת להגן על עקרונות היסוד של שוויון ההזדמנויות במקום העבודה, ועקרון ההוגנות בהתמודדות לתפקידים ציבוריים. פסק הדין מתעלם מהעובדה שדורון חזן הגיש למכרזים השונים באשדוד מספר גרסאות שונות של קורות חיים, שבהן דורון חזן שיחק עם עובדות קשיחות, שינוי תאריכים והכל כדי להתאימן לתנאי הסף. הנהלת העיר ייחלה למצוא מהנדס עיר שיהיה, 'מהנדס שניתן לפסל אותו כמו פלסטלינה' וזה מה שהיא קיבלה. היום הוא יום עצוב לעיר אשדוד- התושבים הפסידו״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן