ביקורת על תכנית החינוך של ראש העיר ,ד"ר לסרי ושל ראש מינהל החינוך, אריה מימון

המתמודדים בבחירות בביקורת על תכניתו של לסרי. עו"ד גלבר:"לסרי ש"שוב מתגאה בנתונים יפים על הנייר". מרק: "לסרי ומיימון גוררים את מערכת החינוך באשדוד 50 שנים לאחור". אלי נכט: "הילדים שלנו לא נחותים מילדי רעננה, הרצליה ות"א"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עו"ד הלן גלבר המועמדת לראשות העיר אשדוד מותחת ביקורת על התנהלותו של לסרי ש"שוב מתגאה בנתונים יפים על הנייר".

בהתייחסה לתוכנית "החינוך המעצים" שלסרי הציג במסיבת העיתונאים שואלת גלבר: "מדוע דווקא בשנת בחירות מתחילים את רפורמת החינוך המעצים שקיימת כבר כמה שנים"? היא גם שואלת מדוע לא סיפר לסרי שההשקעה בתלמיד באשדוד היא מהנמוכות מבין הערים הגדולות? ומדוע הוא לא סיפר, לסרי, על מצבם הרעוע של המתנ"סים? גלבר מצהירה שהעירייה בראשותה "תכפיל את ההשקעה בכל תלמיד ותהיה מהמובילות בישראל בנושא" ומוסיפה כי תקים "צוות משימה למיגור האלימות בבתי הספר" וזה לדבריה "רק חלק ממגוון פתרונות בתוכנית החינוך שלנו שתוצג בקרוב"

סגן ראש העיר עו"ד אלי נכט, שמתמודד לראשות העירייה ברשימה "עתיד אשדוד", מותח ביקורת על החלטתו של לסרי כי באשדוד לא יוקמו מוסדות חינוך שיפעלו בשיטות כמו מונטסורי, אנטרופוסופי, או דמוקרטי "כי הוא פשוט אינו מאמין בהם", אומר נכט. לדבריו, " זוהי גישה פטרוניסטית ומתנשאת, שבאה בעצם לומר, כי הוא יודע יותר טוב מההורים, מה טוב לילדים שלנו. אני דוחה גישה זאת מכל וכל. הגישה שלי היא נגד הכתבה ונגד כפייה. אנחנו רוצים ומתחייבים לשוק פתוח של דעות וגישות ורק ההורים הם אלה, שיקבלו את ההחלטה הטובה ביותר, מה מתאים לילדים שלהם. מי קבע שראש העיר, חכם ככל שיהיה, אמור להגביל אותנו בבחירת מסגרות החינוך עבור ילדינו, לפי טעמו ודעתו? זה בדיוק הסימפטום של הרעה החולה אצלנו בהנהגת העיר. מישהו חושב שיכול לקבל החלטות עבורנו, בחינוך ובנושאים אחרים. לא! את ההחלטות אמורים לקבל התושבים והעירייה אמורה לייצר את ההיצע וההזדמנויות. אנחנו נפעל אחרת. נפתח את מערכת החינוך לתחרות ולמגוון רחב, ככל שיהיה הכל מהכל, בתנאי שהמוסד עומד בדרישות משרד החינוך, ומי שיקבלו את ההחלטות הם ההורים עם הילדים. הילדים שלנו לא נחותים מילדי רעננה, הרצליה ות"א, היכן שישנו מגוון עשיר של מוסדות חינוך שמותאמים למציאות של היום". נכט מצהיר שהוא בעד אזורי רישום פתוחים ובעד תחרות בין מוסדות החינוך על קהל התלמידים המצטיינים. כך, לדבריו, תהיה ברירה טבעית ומי שלא יהיה טוב ולא יהיה לו ביקוש, ייסגר. על הודעתו של לסרי כי אשדוד נבחרה לבצע פיילוט של התוכנית "החינוך המעצים" הוא אומר "פיילוט זו לא מילת קסם, ראה את הפיילוט של רי וויי, לפעמים זו מלכודת". במידה ואשדוד נבחרה לפיילוט המדובר, הוא אומר, הוא היה מצפה שזה יוצג בוועדת חינוך, מה שלא קרה, ויובא למועצת העירייה וגם זה לא קרה.

גם לחברת המועצה שרון מרק (מס' 2 ברשימה "אשדוד מתקדמת" בראשותו של ברק סרי, שמתמודד לראשות העיר) שהיא אשת חינוך (תואר ראשון בחינוך- מתוכנית מצויינים של משרד החינוך, תעודת הוראה במדע וטכנולוגיה לבי"ס על יסודי, ותואר שני בחינוך- בתקשוב ובפיתוח תוכניות לימודים, מאוניברסיטת ת"א) ביקורת נוקבת.

"ההורים באשדוד צריכים לדעת שהם שולחים את הילדים שלהם ל-12 שנות לימוד במערכת שמובלת על ידי אסטרטגיה מיושנת, בעלת חוסר הבנה עמוק של העולם אליו צריך להכין את הילדים". לדבריה, ראשי מערכת החינוך בעיר לא מבינים את האחריות שלהם לתלמידים והם גוררים את המערכת 50 שנים לאחור. "כנראה שלסרי ומיימון לא הפנימו שהעולם הטכנולוגי החדש מחייב את הבוגרים להכיר את ממשקי הטכנולוגיה ולא משנה באיזה מקצוע יעסקו בעתיד. האמירות המביכות שלהם בנושאי חינוך מייצגות חוסר הבנה וחוסר הלימה בין מה שקורה בעולם לבין מה שהיה צריך לעשות בעיר מזמן. לסרי מחזיק את ילדי אשדוד כבני ערובה בעולם הישן. אין להתפלא אם כך שציוני הבגרויות, אחוז הלומדים באקדמיה, ואלו שמתקבלים ל-8200, הם מהנמוכים בישראל". שיטות ההוראה באשדוד חייבות להשתנות, היא פוסקת, "ולכלול אפשרויות בחירה בין בתי ספר וזרמים שונים בחינוך, שיתאימו להקניית מיומנויות וכלים לתעסוקה ולהצלחה בחיים הבוגרים, ובעיקר לאפשר לכל ילדה וילד למצות את מלוא הפוטנציאל שלהם בכל תחום שהם יבחרו". באשר לנתונים של אחוז הזכאים לבגרות באשדוד שפרסם משרד החינוך( 73%), שמעווות במדד העירוני האשדודי "הרשותי"ל-95%, ואינו לוקח בחשבון את מי שאינם לומדים במוסדות החינוך שאינם תחת פיקוד העירייה, אומרת מרק, כי "הם אינם מעניינים את ראש העיר". מיימון, היא אומרת, אמר במסיבת העיתונאים, בה צפיתי, כי הוא תומך בשיטות לימוד ישנות והוסיף "הנה, תראו אתכם ואותי, יצאנו בסדר". זאת בעוד שמטרת השיטות הישנות היא הקניית ידע, מה שאינו רלוונטי לעולם החדש, בו התלמידים צריכים שיטות לימוד חדשות, לשם הקניית מיומנויות לעולם החדש".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן