בורודא על כצנלסון: "התנהגותו סותרת בצורה קיצונית התחייבויות לבוחריו"

חבר המועצה לשעבר ולדימיר בורודא מנסה להעריך את מצבו של כצנלסון ברקע בניית בית כנסת ברובע יג: "אולי זו קדנציה האחרונה שלו והוא החליט לפרוש? אולי הוא לא מעריך ומזלזל בקהל הבוחרים שלו?"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

"חיה ותן לחיות" – הזיגזגים והאכזבה הגוברת.
סערת אישור בניית בית הכנסת ומרכז רוחני של עמותה חרדית "הדור הרביעי" שוב פעם עוררה סערה גדולה בקרב אוכלוסיה חילונית של אשדוד, ובמיוחד תושבי רובע י"ג, שבנייהם מגזר גדול מאוד של יוצאי ברה"מ לשעבר. רבים מהם הצביעו עבור שמעון כצנלסון וסיעתו בבחירות האחרונות. ומאז, מרגע שכצנלסון נכנס לקואליציה, שבדיוק נגדה הוא לחם בקמפיין הבחירות שלו, הוא מאכזב בצורה עקבית את בוחריו. מצב אבסורדי ולא ברור.
החלטנו לפנות בנושא זה ולקבל התייחסות מולדימיר בורודה, חבר סיעת "אשדוד תנצח" ברשותו של ד"ר לחמני, חבר מועצת העיר לשעבר שמייצג את מגזר יוצאי ברה"מ.


ש. למרות שהסתיימה תקופת הקדנציה שלך במועצה, אני חייב לציין שאתה נשאר מאוד פעיל בזירה הפוליטית והציבורית באשדוד. מה זה אומר?


ת. כמו שאמרתי במילות סיכום הקדנציה שלי במועצה: "הסתיימה קדנציה כחבר מועצה, אך לא הסתיימה פעילותי כחבר הסיעה, כאיש ציבור ופעיל חברתי. אני כרגע הולך כדי לחזור, לחזור ובגדול".


ש. המועצה בישיבה אחרונה החליטה ברוב קולות של חברי המועצה החרדים לאשר שוב הקצאת קרקע לבניית בית הכנסת ומרכז רוחני ברובע י"ג, למרות הבטחות של כצנלסון לתושבים זה לא יבנה. מה התושבים יכולים לעשות עכשיו?


ת. נכון, בישיבת המועצה ב 1.6.22 נושא זה הובא להצבעה ואושר ע"י רוב קולות של חרדים, כאשר רק הסיעה שלנו "אשדוד תנצח" בראשותו של ד"ר אלי לחמני הצביעה נגד.
אני רוצה להבהיר את עמדתנו בנושא. אנחנו לא נגד בניית בתי כנסת אם באמת יש צורך של התושבים. אבל לפני שמחליטים, חייבים לבצע מיפוי צרכים של תושבים במקום. האם נעשה תהליך זה, כמה תושבי רובע י"ג תומכים בהקמת בית כנסת וכולל ברובע י"ג? חייבים לצרף לבקשה חתימות של לפחות 200 – 250 בתי אב. האם זה נעשה? האם רשימה כזאת קיימת? האם הנהלת העיר יכולה להציג את זה לציבור? האם קיים כבר ברובע י"ג מתנ"ס, מועדון קהילתי גדול? אולי בריכה שכונתית ומרכז ספורט, אולי יש פאב או מקום בילוי אחר ראוי לצעירי הרובע? האם כאשר ברובע י"ג ישנם 5-6 בתי כנסת, הקמה של עוד בית כנסת ומרכז רוחני גדול – זה דבר הראשון שחסר לתושבי הרובע? התשובה שלי: לא, לא ולא.


ש. אז מה היה בפועל בזמן ההצבעה?


מעניין שכצנלסון וחברי סיעתו, אלי נכט וחבר סיעתו, חברת אופוזיציה הלן גלבר, הם כולם לא נכחו באולם המועצה בזמן ההצבעה. כנראה לכל אחד ואחת הייתה סיבה לכך. עליהם חובה לתת דין לחשבון לתושבים. אך עובדה היא שהחלטה אושרה. לצערינו לא יכולנו לעצור את זה לבד ללא תמיכה שלהם.
לשאלותך, מה התושבים יכולים לעשות כרגע? התשובה היא מאוד פשוטה – להתנגד, כמו שהתנגדו בפעם הקודמת. חייבים להגיש התנגדות מנומקת וחתומה ע"י תושבי הרובע לוועדה להקצאות קרקע של העירייה. הרי שום דבר לא השתנה. בסך הכל מקום הבנייה זז ב 100 מטר מהמקום הקודם. מדוע עמותה חרדית מתעקשת לבנות דוקא באיזור זה? האם זה לטובת התושבים של הרובע? יש לי ספק גדול. אחזור ואגיד שוב, לדעתי, בניית מתנ"ס רובעי או מועדון קהילתי היה הרבה יותר רלוונטי ומתאים.
ש. אתה כאדם שמכיר את כצנלסון יותר טוב מהרבה מאוד אנשים אחרים, כיצד הייתה מסביר את כל מה שמתרחש עכשיו סביב פרשת הקצאת קרקע עבור הקמת בית כנסת וכולל חרדי בלב שכונה עם צביון ואופי חילוני מובהק?


ת. לדעתי, התנהגות של שמעון כצנלסון סותרת בצורה קיצונית את התחייבויות שנתן לבוחרים לפני הבחירות האחרונות. לא רק שהוא היה ראשון שנכנס לקואליציה תחת ד"ר לסרי והחרדים למרות שיום לפני הבחירות התחייב לא לעשות זאת. אלא שגם היום הוא לא עומד על ה"משמר" בנושאים החשובים לאנשים שנתנו בו אימון והצביעו בשבילו וסיעתו. הפרשה של אישור בקשת הרחבת הבנייה עד 3 קומות וקומת מרתף לעמותה חרדית בלב שכונה חילונית, כאשר מוסד זה לא מיועד לשרת את תושבי הרובע – זו עוד דוגמה של זלזול וויתור על הבוחרים שלו. אבל זעם וכעס עוד יותר חזק אצל התושבים מעוררים הנסיונות שלו להכחיש את העובדות, מעורבות ואחראיות שלו בהחלטות שהתקבלו בנושא ומאמצים שלו לתעתע את דעת הציבור. לי אישית התנהגות כזאת של פוליטיקאי וותיק מאוד ובעל נסיון רב בתקופה של כשנה לפני הבחירות ב 2023 נראית מאוד מוזרה. אולי זו קדנציה האחרונה שלו והוא החליט לפרוש? אולי הוא לא מעריך ומזלזל בקהל הבוחרים שלו? קשה לי לומר. שאלות אלו צריך להפנות אליו.


ש. איפה אנחנו נמצא אותך בעוד שנה וחצי?


ת. שאלה מעניינת. כמו שאמרתי, אני נשאר חבר סיעה מאוד פעיל. הבחירות בעוד שנה וחצי. זמן עובר מהר. אם לא לעשות כלום – זה עוד הרבה זמן. אם לעבוד ולהתכונן לבחירות – זה מעבר לפינה. כמו שידוע לכולם אלי לחמני כבר הכריז שבכוונתו להתמודד על רשות העיר. כל המאמצים שלנו מכוונים להשגת המטרה זו. אני אחראי על עבודה במגזר דוברי רוסית. בנוסף, אני רוצה ויכול לפנות לכולם בעברית באותה מידה. יש היום הרבה אנשים, ילדים ונכדים של יוצאי ברה"מ לשעבר שקל יותר לתקשר איתם בעברית.
חובתנו לחשוף את האנשים למידע על מה שקורה בעיר ולמה זה קורה. אבל עוד יותר חשוב להראות שאפשר אחרת, שאנחנו אלטרנטיבה ראויה. חייבים לעורר את האנשים, לתת להם תקווה וביטחון. להראות שקיימים פוליטיקאים מסוג אחר – אנשים ישרים, אמינים, מקצועיים ואחראיים. אנחנו עובדים כבר היום כדי לשנות את המחר.
הצלחה שלנו – זו הצלחה של כל תושבי אשדוד. רק כך אשדוד תנצח."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן