בורודה דורש :"לגייס דחוף דוברי אמהרית, רוסית, אנגלית צרפתית למוקד העירוני"

הצעתו באה בעקבות הקושי באחרונה במסגרת ההסברה לגבי פרויקט התחבורה שבמהלכה רבים מתושבים העיר שלא דוברים וקוראים את השפה העברית לא ידעו ועדיין לא יודעים איך להתנהל עם השינויים.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

חבר האופוזיציה ולדימיר בורודה דורש שעיריית אשדוד תביא להנגשה לשונית בשירות מוקד עירוני 106. לדבריו: "הצורך לספק שירות מותאם לפונים שאינם דוברים את השפה הרשמית מוכר כבר שנים רבות במדינות המערב. במדינות רבות הוא נתפש כחלק בלתי נפרד מהזכות של אנשים עם מוגבלות, ובמקרה זהמוגבלות לשונית, לנגישות שווה לשירותים חיוניים בכלל ולשירותי המדינה בפרט"

עוד אומר בורודה: "במדינת ישראל שנים רבות כחלק מדרישות חוק הנגישות קיימת פרקטיקה של מתן שירות בשפות זרות להרבה מאוד שירותים חיוניים, כמו שירותי מידע ציבורי, שירותי רפואה, שירותי ביטחון וכו'. חברות, בנקים ותאגידים ממשלתיים רבים גם מספקים שרות דומה ללקוחות"

המוקד.

הצעתו באה בעקבות הקושי באחרונה במסגרת ההסברה לגבי פרויקט התחבורה שבמהלכה רבים מתושבים העיר שלא דוברים וקוראים את השפה העברית לא ידעו ועדיין לא יודעים איך להתנהל עם השינויים. "לאחרונה ובמיוחד לאור הרבה קשים ובלבול של תושבים רבים עקב הטמעת רפורמה בתחבורה ציבורית.  באשדוד גדלו פניות טלפוניות למוקד 106 .להפתעה של תושבים רבים התברר שבמוקד העירוני לא זמינים מוקדנים דוברי רוסית. אני אישית ביצעתי מספר פניות למוקד כדי לוודא שזה נכון, ובאמת, אכן זה נכון. תשובות שקבלתי מהמוקדנים מאמתות שאין אנשים דוברי רוסית. מניח שלגבי שפות זרות אחרות המצב דומה. העובדה שדווקא אשדוד כעיר קולטת עלייה עם מספר תושבים לא זניח שאינם שולטים בשפה העברית ברמה מספיק טובה לא מספקת נגישות לשונית במוקד העירוני שלה כדבר בסיסי ומתבקש, היא חמורה  ומבישה".

לאור זאת מציע בורודה את ההצעה לסדר  יום במועצת העיר ולקבל  את החלטות הבאות:

1 .במידי על הנהלת העיר לקיים סקר צרכים בנושא הנגישות הלשונית בעיר ולהציג את תוצאות הסקר  למועצת העיר ולציבור תושבי אשדוד.

2 .תוך חודש שבועיים לגייס למוקד העירוני 106 מוקדנים דוברי עברית ובנוסף שפות זרות, לרבות רוסית,  אנגלית, צרפתית, אמהרית.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן