שנתיים ללא הרכב מועצה דתית באשדוד: בוטל הרכב חברי המועצה החדש

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הורה על ביטול הרכבי מועצה דתית בארץ, לרבות אשדוד לאחר אישורו של שר הדתות יעקב אביטן, בטענה כי אושרו ״בהליך מזורז וחטוף״. כזכור, רק לפני כחודשיים אישרה מועצת העיר את הרכב המועצה הדתית, כשנתיים לאחר הבחירות לעירייה. כזכור שנתיים אין הרכב מועצה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

האם יו״ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן נותר ללא הרכב מועצה? כך מסתמן לאחר שהשבוע הורה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד ארז קמיניץ, על ביטול עשרות מינויים שאישר השר לשירותי דת, יעקב אביטן, במועצות הדתיות ברחבי הארץ, לרבות באשדוד, זאת, בטענה כי אושרו ב"הליך מזורז וחטוף”. 

שעות ספורות לפני פיזור הכנסת, השר אביטן חתם על עשרות מינויים של ממונים והרכבים למועצות דתיות רבות ברחבי הארץ.  עו״ד קמיניץ קבע כי בהחלטת השר אביטן ובהליך המינוי "נפלו פגמים משמעותיים”, וכי המינויים "נעשו מבלי שנעשתה עבודה מקצועית", ודינם להתבטל.

כזכור, הבחירות המוניציפליות התקיימו ב- 30‪.10‪.18, אולם במשך כשנתיים לא ניתן היה לאשר את הרכב חברי המועצה הדתית, בשל המצב הפוליטי בו התקיימו 3 בחירות לכנסת כחודשיים לאחר כינון הממשלה. ביולי 2020 העלה חבר מועצת העיר עו״ד אופיר לסרי מסיעת ״אשדוד תנצח״, בשאילתא לראש עיריית אשדוד ד״ר יחיאל לסרי, בנושא חידוש הרכב המועצה הדתית. וכך כתב עו״ד לסרי: ״מועצה דתית היא רשות ממלכתית אשר תפקידה לספק שירותי דת לתושבי הרשויות המקומיות בישראל ובכלל זאת לעיר אשדוד. על פי סעיף 6 לחוק שירותי הדת היהודיים, השר לשירותי דת יחדש את הרכבה של כל מועצה עד תום שנה מיום בחירת המועצה של הרשות המקומית. בישיבת מועצת העיר מיום 4.12.19 העליתי שאילתא דומה אשר נענתה על ידך כי בשל ממשלת המעבר ואי כינון ממשלה באותם הימים, לא ניתן לפעול לבחירה וחידוש הרכב המועצות הדתיות בישראל ובפרט באשדוד״. ואכן באוקטובר הרכב של המועצה הדתית אושר בישיבת מועצת העיר. ההרכב שאושר הוא: היו״ר הרב עובדיה דהן, והחברים: לריסה לנין, יעקב שטרית, מאיר עמר, חנה עמאר, דוד בן מנחם, אילן וענונו ורונן קולטקר.

בכתבה בעיתון ״השבוע באשדוד״ בשבוע שעבר עם ממ״ק ראש העיר אבי אמסלם, הוא נשאל מדוע המועצה הדתית לא מתכנסת ולא בוחרת יושב ראש וסגנים? השיב אמסלם: ״שוב פעם נכנסים לביוקרטיה, שזה יועצים משפטיים ובדיקות. להערכתי, זה ישתחרר אוטוטו. לצערי הרב במשרדים הממשלתיים הם עובדים בצורה איטית. יש הרבה עיכובים טכניים בסוף זה משתחרר״. לדבריו, הרב עובדיה דהן ייבחר לתפקיד היו״ר ולא יהיו סגנים לא בשכר ולא בהתנדבות. במהלך הראיון כאמור חתם שר הדתות, שאף הוא מש״ס על ההרכבים ובתחילת השבוע הם בוטלו.

אמסלם: ״שום דבר במכתב לא משקף את ההתנהלות של אשדוד״

לאחר הביטול הגיב ממ״ק אבי אמסלם ואמר: ״ראיתי את המכתב שהוציא עו״ד קמיניץ  לשר הדתות. משום מה שום דבר בתוך תוכן המכתב לא עונה ולא מקשר את העיר אשדוד לכל מה שכתוב במכתב. הוא היה מכתב כללי, שדיבר ברמה הארצית ושום דבר במכתב לא משקף את ההתנהלות של אשדוד. אשדוד כבר מזמן הגישה את כל  מה שצריך על מנת לקדם את הרכב המועצה. להערכתי, זה היה העיתוי שהשר חתם ביום שלפני פיזור הממשלה או ביום פיזור הממשלה. העיתוי השתרברב בתוך כל התכתובת של עו״ד קמיניץ. ככה להערכתי. אני לא רואה שום מניעה ובעיה שבאשדוד ימשיכו בהליך ההרכב למועצה הדתית  שאושר במועצת העירייה לפני חודשיים  כדין, וחבל  שזה סתם מתעכב״.

השר לשירותי דת אביטן ליועמ״ש: ״מכתבך נכתב מבלי שטרחת לברר את העובדות״

השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן במכתב תשובה למשנה ליועמ"ש עו"ד ארז קמיניץ:"נחפזתם להטיל דופי ולדבר סרה בשר בישראל ובאנשים ישרי דרך ובעלי זכויות. החלטותיי התקבלו בסמכות מלאה ועל פי כל כללי המשפט המנהלי. באתי לשנות ואני אשנה!"

הרב עובדיה דהן‫: ״לא נפל פגם בהרכבת המועצה הדתית״

יו״ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן אמר בתגובה כי ״את ההודעה על החלטת ביטול הרכבי המועצות הדתיות במספר מקומות בארץ קיבלתי כמו אחרים רבים בתקשורת, אני רק יכול לומר שהכל נעשה לטובה, אצלנו ברוך ה' חברי וחברות המועצות כולם אנשים ישרים עם רקורד מבורך של עשיה ברוכה, אנו תקוה כפי שהשר הרב יעקב אביטן הגיב 'כי לא נפל פגם במעשה המרכבה של המועצות הדתיות וברור לו כי החלטותיו יתקבלו בסמכות מלאה ע"פ כללי המשפט המנהלי', בינתיים נמשיך את עבודתנו השוטפת ונמתין בסבלנות״

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן