בוטלה ההחלטה לבנות 250 יחידות דיור ברובע טו' בניגוד לעמדת עיריית אשדוד ותושבי הרובע

לאחר שהיה נדמה שהמאבק של תושבי רובע טו' הצליח ולא ייבנו מאות יחידות ולאחר שגם העירייה ובראשה ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי התנגדו המועצה הארצית ביטלה את מספר היחידות הנמוך שנקבע והחזירה הדיון לוועדה המחוזית עם רמז לאשר יותר יחידות. איך תגיב העירייה? נמתין ונראה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

זוכרים את המאבק של תושבי רובע טו' לבניית כ700 יחידות דיור בסביבה של שכונת וילות. מאבק שבסופו של דבר הצליח וראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי הודיע כי העירייה תתנגד לבניית כמות כזו של יחידות דיור והוא יסכים ל250 יחידות דיור.  לאחר שההתנגדות של התושבים והעירייה נשמעה בוועדה המחוזית החליטה אכן הוועדה לאשר בניית רק 250 יחידות דיור והתושבים והעירייה שמחו שמחה גדולה.

לסרי. התנגד לבניית מאות יחידות

אלא שהבוקר, מתברר, בפרסום של עיתון "כלכליסט" אישרה המועצה המחוזית העליונה לתכנון ובנייה בעקבות ערעור של רשות למינהל מקרקעי ישראל לבנות על הקרקע מאות יחידות ובעצם ביטלה את החלטת הוועדה המחוזית. המועצה הארצית קבעה כי החלטה זו מבוטלת והוועדה המחוזית תקיים דיון חוזר.

היסטוריה:

ב־2018 הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום הפקידה להתנגדויות תוכנית של רמ”י לבנות 694 דירות בבנייה רוויה הכוללת רבי קומות. הוגשו התנגדויות רבות, הן על ידי תושבי הרובע, שטענו לפגיעה בצביון השכונה ובערך נכסיהם, והן על ידי עיריית אשדוד שטענה כי התוכנית תגרום לעומסי תנועה. ראש העירייה יחיאל לסרי אף טרח והגיע לוועדה להביע התנגדות וטען בפני חברי הוועדה: "אתה מסתכל על המרקם, אתה רואה מסביב וילות, מרקם שאנשים גרים שם המון שנים, איכות חיים מסוימת, ואתה בא ומציג להם את המגדלים האלה במתכונת של 694 יחידות דיור, ההצללה שמתרחשת שם על הווילות היא בלתי נסבלת מבחינת אור. זה פגיעה ממשית באיכות החיים שלהם".

בספטמבר 2019 החליטה הוועדה המחוזית כי 250 דירות בבניינים בני 20-15 קומות היא סבירה לעת הזו, והתוכנית שוב הופקדה להתנגדויות. הפעם רמ"י הגישה התנגדות. הוועדה המחוזית דחתה את התנגדות רמ”י בספטמבר 2020, והפחיתה את מספר הדירות ל־250 שיוקמו על מחצית מהשטח המקורי. המחצית השנייה הוגדרה כשטח ציבורי, שיתאפשר ליזום בו בעתיד בנייה נוספת.

רמ"י ערערה למועצה הארצית לתכנון ובנייה בטענה כי התוכנית החדשה "נכה" מבחינה תכנונית, ומותירה חלל ריק במקום לייצר רצף בנוי הממשיך את רחוב הרצל עד אזור הים. רמ"י הוסיפה כי התוכנית המקורית כוללת תמהיל של דירות המיועדות לקהלים שונים, לרבות דירות קטנות בהישג יד, ושומרת על רצועה ירוקה. עוד טענה בערר כי התפתחותה של אשדוד מוגבלת בצדה הדרומי על ידי השטחים הפתוחים של חולות "הדיונה הגדולה". רמ"י דרשה לבטל את החלטות הוועדה המחוזית ולקבוע כי על הקרקע יוקמו 550-500 דירות בחמישה בניינים.

כאמור העניין יחזור לדיון מחדש בהתאם להחלטה של המועצה העליונה לבחינה מחדש

הוועדה המקומית של אשדוד ביקשה לדחות את הערר בטענה כי מדובר במאות דירות בלבד שאינן בעלות חשיבות לאומית וזניחות בהשוואה לכלל היחידות בהסכם הגג, שכולל 30 אלף דירות.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן