בוחן פתע: האם אתם פתוחים לשינויים ומוכנים לעבור תהליך צמיחה?

צילום: pexels
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

השבוע, בעיצומו של חג החנוכה היפה והמואר באשדוד, צפיתי בכמה אנשים שהתנהגו באופן חשוך מאוד, מקטין ומשפיל כלפי אנשים אחרים. נתקלתי במנהלת שצרחה על עובדיה לעיני הלקוחות הרבים הנדהמים רק בשל טעות אנוש קטנה ושולית, ראיתי נהגים שסיכנו נהגים אחרים רק כי מנעו מהם לבצע עקיפה מסוכנת, עמיתה לעבודה שהתנהגה בהתנשאות ובהקטנה כלפי עמית אחר ועוד כמה מקרים דומים. מן הסתם, גם אתם צופים בסיטואציות כאלו, שמשאירות אותנו מתנועעים בחוסר נוחות במקרה הטוב וממש גורמות למפחי נפש, חרדות וטראומות במקרה הרע.

העניין הוא, שאם מתאפשר, אני דווקא לעיתים מעדיפה להתייחס לכך מזווית הראייה הנגדית ובאופן "נקי", מה שנקרא ביהדות "לדון לכף זכות" וזה לא תמיד קל. הרבה שנים של התבגרות, למידה ועשייה כמאמנת אישית הובילו אותי לתובנה, שלפעמים הבעיה היא חוסר צמיחה והתפתחות אישית של האדם, שנתון במצב סטטי ואפילו משמר אותו בתת מודע. וכך, כל סטיה קטנה מהתקן של כל מי שמסביב, גורמת לו לצאת מכליו ולהתפרץ. במילים אחרות, "זה שלו- לא שלנו".

ובכל זאת, ברור שנרצה למנוע סיטואציות כאלו עד כמה שאפשר מעצמנו ומאחרים, ואחד הפתרונות הוא להיות בתהליך צמיחה והתפתחות מתמיד בחיינו האישיים, מה שמקרין אוטומטית על החיים המשפחתיים והמקצועיים.

הקדישו כמה דקות לבוחן פתעהצטיידו בכלי כתיבה ובחשיבה כנה.

סמנו ליד כל שאלה את תשובתכם:

  • עבור התשובה ממש כן.
  • עבור התשובה לרוב כן.
  • עבור התשובה לרוב לא/בכלל לא.

שאלה ראשונה: האם אתם מרגישים בצמיחה מתמדת או במצב סטטי קבוע?

שאלה שנייה: האם אתם לרוב דורכים במקום הנוח או מעזים מידי פעם להוציא רגל?

שאלה שלישית: האם אתם משנים כיוון מידי פעם רק כדי להתנסות?

שאלה רביעית: האם אתם מוכנים לנסות דרכי פעולה חדשות?

שאלה חמישית: האם השלמתם עם הקשיים המרכזיים בחייכם או שיש בכם ניצוץ של תקווה?

שאלה שישית: האם אתם מאמינים שאדם יכול להשתנות?

שאלה שביעית: האם אתם מוכנים לנסות להשתנות?

שאלה שמינית: האם יש התנהגות שתסכימו לאמץ כדי לחיות טוב יותר?

שאלה תשיעית: האם אתם לומדים ומתפתחים עם השנים?

שאלה עשירית: האם למדתם מניסיונות קודמים?

נחשב ניקוד של כל התשובות:

10- 25: ניכר שאתם בצמיחה מתמדת ובתהליך התפתחות אישית שנובע מסקרנות, רצון ללמוד ולהשתפר. קרוב לוודאי שזווית הראיה שלכם פחות שיפוטית ויותר פתוחה, מקבלת ומכילה. עם זאת יש בכם העזה ואומץ לנסות דרכים חדשות ולמצוא עניין בכל תחום, לתרום ולהיתרם. מצבים של חוסר ודאות לא ירתיעו אתכם אלא יגרמו לכם לצאת מהקופסה ולחשוב קצת אחרת. בין אם אתם צעירים ובין אם מבוגרים, נראה שיש בכם חוכמת חיים שתסייע לצלוח כל מצב עתידי. איזה כיף. 25-30: כדאי מאוד לשבת עם עצמכם ולבדוק מאין באות ההסתייגויות שלכם משינויים חדשים בחיים, מהכרות עם אנשים, משינוי הרגלים . מדוע אתם מעדיפים להישאר באזור הנוחות ובתוך המחשות המקובעות ועד כמה זה משרת אתכם באופן חיובי ומקדם אתכם בחיים. אולי תגיעו למסקנה שתרצו לבצע שינוי כלשהו למען עצמכם ואז אבקש שתבחרו שאלה אחת או שתיים ותתמקדו רק בהן. שינוי קטן ללא ספק יוביל לשינוי גדול והרווח כולו שלכם! בהצלחה

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן