בדקה ה-90 העירייה והמשטרה מנעו קיום אירוע המוני במבנה מסוכן

ביום רביעי עמד להיות אירוע המוני של טקס הכנסת ספר תורה לבית כנסת ברחוב רבי מאיר בעל הנס. אולם מסתבר כי מדובר במבנה שמסוכן ושלפני כחצי שנה העירייה הוציאה כנגדו צו הפסקת שימוש. בעקבות פניה של אשדוד10, פעלה העירייה שעות לפני תחילת האירוע בשיתוף עם המשטרה למניעת האירוע ואטמה את הבניין. תגובת העירייה: ״מדובר בדיני נפשות של ממש״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

העירייה בשיתוף המשטרה אטמה מבנה ששימש בית כנסת שהיה עליו צו הפסקת שימוש בשל ליקויי בטיחות, זאת לאחר שנודע לה כי במקום אמור להתקיים אירוע המוני של הכנסת ספר תורה.

בחודש פברואר השנה הוציאה העירייה צו מנהלי להפסקת שימוש נגד העמותה שמפעילה את בית הכנסת. בצו עליו חתום מהנדס העירייה אינג׳ דורון חזן נכתב בין היתר ״הואיל ושוכנעתי כי ישנו יסוד סביר להניח כי מתבצע שימוש אסור, הנני מצווה על הפסקת השימוש האסור בתוך 15 ימים וזאת מיום 15‪.2‪.21 במקרקעין המצויים בין רחוב ירושלים לרבי מאיר בעל הנס הידוע גם בשם מתחם החרגול ( רובע ז)״.

תושב: ״אני מקווה שהעירייה לא תאפשר לאסון מירון להתרחש אצלנו״

אולם לדברי תושבים שפנו אל העיתון,  בטענה כי לא רק שלכאורה נכנסים למבנה מתפללים, אלא עומד להיות אירוע עם משתתפים רבים של הכנסת ספר תורה. וכך כותב תושב שאכפת לו ומתריע: ״כבר יותר מחצי שנה שבית הכנסת פועל למרות שהעירייה שמה להם צו הפסקת שימוש עקב סכנה. המבנה נמצא באתר בנייה פעיל ואינו מבנה מאושר. שמעתי שהמתפללים פלשו למקום ללא היתר. ביום רביעי מתוכננת שם חגיגה של הכנסת ספר תורה עם מאות משתתפים. איך זה הגיוני? מאוד מקווה שהעירייה לא תאפשר לאסון מירון להתרחש אצלנו״.

טקס הכנסת התורה היה אמור להיערך ביום רביעי ה- 13‪.10‪.21, ולאחר כתיבת האותיות האחרונות של הספר הקדוש היו ההמונים ללוותו בשירה וריקודים ברחובות עד הגעתם לבית הכנסת ״פני מנחם״ ברחוב רבי מאיר, ולאחר הטקס לערוך סעודת מצווה. מדובר בטקס מרגש שנערך לא פעם באשדוד. אולם הפעם, היה חשש לאשר לקיימו בשל החשש שחלילה וחס יתרחש אסון במבנה המסוכן. וכאמור, בעירייה נקטו צעד למניעת האירוע.

העירייה: ״מדובר בדיני נפשות של ממש״

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה ״עיריית אשדוד בשיתוף עם משטרת אשדוד פעלה היום למניעת קיום אירוע המוני במבנה שהוגדר כמסוכן.האירוע לא קיבל את האישורים הנדרשים, ובשל הדאגה לשלום הציבור והחשש מפני אי יציבות הקרקע במקום, הוחלט על איטום המבנה וביצוע פעולות האכיפה הנדרשות מול הנהלת העמותה.

אנו שבים וקוראים לציבור להקפיד על כל כללי הבטיחות במבנים בכלל ובמבני ציבור בפרט. חובה על כולנו לשמור על כללי הזהירות, שהרי מדובר בדיני נפשות של ממש.״

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן