בן גוזי: "באחריות, בלי שחצנות, בלי יהירות, ארנון בר דוד מנצח בגדול את עופר עיני"

לפני 7 שנים פרש מאיר בן גוזי מעיריית אשדוד ומאז הוא משמש  כסגן יו"ר ההסתדרות הגמלאים  בהתנדבות וכסגן יו"ר מרחב אשדוד: "אני מטפל בגמלאים ומסייע לוועדים ולחיים שייב  ועושה כל מה שהוא מבקש. הוא הבעל הבית מה שהוא אומר אני עושה" . בראיון מיוחד לאחר 7 שנות שתיקה הוא מדבר על יחסיו הקרובים, כמעט משפחתיים, עם יו"ר ההסתדרות הכללית ארנון בר דוד, על מערכת הבחירות שתתקיים ביום שלישי הקרוב. מערכת לא קלה ומלאת הכפשות . על המתחרה, עיני :"ירד נמוך מידיי בבחירות האלה. משהו השתבש אצלו" . על בר דוד: "מודה לאלוהים שזכיתי להכיר אדם כזה". ההערכה שלו: ניצחון מוחץ של בר דוד וגם מפתיע ואומר שיהיה מוכן לרוץ לכנסת.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בימים אלה  מאיר בן גוזי נמצא עמוק במערכת הבחירות להסתדרות ומביא את כל הניסיון הגדול שלו בנושאי זכויות עובדים לטובת מערכת בחירות לראשות ההסתדרות הכללית. הוא מסייע בכל כוחו לניצחונו של חברו הטוב, יו"ר ההסתדרות הנוכחי, ארנון בר דוד. בין השניים חברות עמוקה, רבת שנים כמעט משפחתית. מערכת הבחירות לא חפה מהשמצות ולכלוכים, בעיקר מהצד היריב, עופר עיני. בן גוזי לוקח את זה אישית וזועם על ההשמצות נגד חברו בר דוד. "אני מרגיש כאילו  אני מתמודד לראשות ההסתדרות" הוא אומר בכנות וסופר את הימים עד לבחירות בשבוע הבא ביום שלישי, שבהם אין לו ספק "בר דוד מנצח בגדול את עיני".

ש. 7 שנים אתה מחוץ לעיריית אשדוד?

"כן"

ש. 7 שנים מאז סיימת את העבודה לא שמענו אותך, אתה לא מדבר, לא מתראיין, אתה היית האיש הכי מרואיין בתקשורת המקומית..מה קרה?

"האמת שמתוך 7 השנים, 3 שנים טיילתי בעולם, עשיתי חיים, נהניתי, נחתי אחרי 35 שנה של עבודה ציבורית מאוד מאוד קשה, ומתישה. וב-4 השנים האחרונות אני התבקשתי על ידי סיעת הליכוד, ע"י רועי שרעבי וע"י ארנון בר דוד שהיה אז יו"ר ההסתדרות מעוף שביקשו ממני לבוא להיות במרחב אשדוד. אמרו לי 'בוא תעזור עם הניסיון שלך, בוא תתרום מהניסיון שלך לגמלאים'. אז היו באשדוד 800-900 גמלאים  חברי הסתדרות. היום יש כמעט 5000  חברים גמלאים. אני אחראי על כל הגמלאים במרחב שזה כולל את אשדוד, יבנה, קרית מלאכי, גן יבנה, כל פעילות כל מקומות עבודה באשדוד מטופלים על ידינו. כל מה שמבקשים הם מקבלים הם בסה"כ משלמים 12 שקלים ונהנים עם מיטב הדברים".

בן גוזי ושייב. "עשה מה שאומר לי שייב"

ש. כמה חברי הסתדרות יש בכל המרחב?

" יש היום  35 אלף חברי הסתדרות במרחב אשדוד, מתוכם 3.5 אלף גמלאים זה גידול של 40% בארבע שנים האחרונות בכל מרחב אשדוד".

ש. למה הגידול הזה?

"הגידול הזה נבע  מכך שיו"ר הסתדרות המרחב חיים שייב, יחד עם הצוות שלו גייסו עוד מקומות עבודה חדשים, אני גייסתי גימלאים חדשים, את בית חולים אסותא, נמל הדרום החדש שנפתח, מקומות עבודה שלא היו מאוגדים, נמל אשדוד למשל. לדוגמא, בבחירות שעברו היו הרבה עובדים בלאומית. ב-4 שנים אחרונות החזרנו הביתה חלק גדול יחד עם הוועדים של ציוד מכני, מינהל של בתי מלאכה של תיפעול החזרנו אנשים הביתה וזה הגידול".

בן גוזי ובר דוד והנשים: שירלי והילה. חברות משפחתית

ש. ועכשיו אתה מצוי במערכת בחירות מאוד סוערת וזה לא חדש לך. אני מדבר על הבחירות בהסתדרות שמתקיימות ב-24 למאי, ביום שלישי הקרוב. החבר הכי טוב שלך, ארנון בר דוד יו"ר ההסתדרות מתמודד ואתה כמובן תומך בו. ספר לי על החברות הקרובה שלכם..

"אני החבר הכי טוב בעולם שלו, והוא החבר הכי טוב בעולם שלי. אני לא מתבייש להגיד את זה. להפך, אני גאה להיות חבר שלו. כי אם תכיר את הבנאדם, אתה בעשר דקות אחרי שתשב איתו אתה תתאהב בו, אני אומר לך באחריות. הוא בנאדם ישר, הגון, חכם, אחראי וגם לפעמים כשהוא אומר לא, אתה מקבל את הלא, אבל באהבה. לא בהתנשאות או בשחצנות. יותר מגובה העיניים, הוא יותר עניו ממך, הוא יותר צנוע ממך. אין חבר וועד, אין עובד במדינת ישראל שיישלח לו וואסאפ והוא לא יחזור אליו".

ש. מאיפה מתחילה ההכרות האישית שלך איתו?

"ההכרות החלה לפני 30 שנה. הוא היה יו"ר ועד בעיריית תל אביב. אני הייתי ממלא מקום יו"ר ועד עובדים בעיריית אשדוד. היינו נפגשים בכנסים, מכירים 'שלום שלום, מה שלומך?'. לימים הוא נבחר ליו"ר הסתדרות המעוף, שזה גוף של כל הרשויות המקומיות. בדיוק צריך להיכנס להיות יו"ר וועד העובדים של העירייה אחרי שהחלפתי את ליאון בן לולו. מאז התפתחה מערכת יחסים ועבודה מעולה  עם ארנון בר דוד. הוא אמר כזה דבר: באשדוד מה שבן גוזי צריך יש לו, גיבוי מלא, צריך סכסוך עבודה, צריך בתי משפט, צריך עורכי דין אני סומך עליו בעיניים עצומות, ברמה המקצועית. אפילו ברמה החברית כשקרה לי המקרה אז לפני 12 שנה וניסו להשעות אותי מהתפקיד. הוא עמד' לצידי וטען 'שאין להשעות בנאדם 'לא הורשע'. הוא נתן לי תמיכה, נתן לי גב, נתן לי את המילה הטובה בשעה קשה, ואני אחד שיודע לשמור את זה"

"ברמה החברית כשקרה לי המקרה אז לפני 12 שנה וניסו להשעות אותי מהתפקיד. הוא עמד' לצידי וטען 'שאין להשעות בנאדם 'לא הורשע'. הוא נתן לי תמיכה, נתן לי גב, נתן לי את המילה הטובה בשעה קשה, ואני אחד שיודע לשמור את זה"

ש. וגם כדשפרשת מהעבודה נשארתם חברים?

"בוודאי. שפרשתי מהעבודה וכשאין לנו שום עניינים מקצועיים, הפכנו להיות החברים הכי טובים. התחלנו לבלות יחד, לצאת ביחד, לנסוע ביחד. המשפחה שלו, והמשפחה שלי זה דם אחד. בלי שום אינטרס, בלי שום דבר, אני לא  מכהן בוועד עובדים, אני פנסיונר רגיל במדינת ישראל. החברות שלנו התהדקה ובשנים האחרונות אנחנו יותר ממשפחה, אני גאה ומודה לאלוהים שזכיתי להכיר אדם כזה, אין בנאדם כזה, אדם שמדבר איתך בגובה העיניים, נמצא בעת צרה אתה תמצא אותו תמיד לידך, אין אצלו שקרים, אין אצלו בלופים".

ש. וכעת בעצם במערכת הבחירות הזו, קל  לך למכור אותו, לפי כל מה שאתה אומר..

"אני יגיד לך את האמת, במערכת הבחירות האלו אני מרגיש שאני מתמודד להסתדרות לא הוא. אם מישהו כותב עליו מילה לא נכונה, אני מת להגיב, מת להתפרץ. אבל היום זה לא מאיר בן גוזי של לפני 30 שנה. היום אני לא עונה כל כך מהר לאנשים. אני גם לא רוצה לריב עם אנשים, אני כבר לא בגיל לריב עם האנשים ולא מתאים לי לריב עם אנשים".

ש. אתה בכל זאת לוקח ללב

"לוקח ללב שמלכלכים עליו, לוקח ללב, לא עונה לאנשים".

ש. מה אתה אומר על הטענות ההשמצות וההכפשות שיוצאת מהמטה של עופר עיני נגד ההתנהלות של בר דוד?

"אני יכול להגיד לך דבר אחד: עופר עיני ירד נמוך מידיי בבחירות האלה, וההתנהגות שלו, לדעתי, נובעת מזה  שמשהו השתבש אצלו. זה לא התנהגות של בנאדם שרוצה להתמודד בבחירות. משהו השתבש. יש דברים שאני לא יכול להסביר אותם בהתנהגות שלו. אבל עזוב מי שמלכלך יש בתי משפט, יש  תביעות דיבה והמטה כבר הגיש נגדו תביעת דיבה במאות אלפי שקלים…"

ש. הופתעת שהוא הגיש התמודדות?

"האמת שכן. הייתי בטוח שהוא לא יגיש מועמדות. הוא כבר 8 שנים מחוץ להסתדרות, יכול להיות שהוא ניסה לנהל מבחוץ את ההסתדרות וזה לא הלך לו".

ש. כי מה, כי את ארנון בר דוד לא מנהלים?

"ממש לא. גם את אבי ניסנקורן הוא ניסה לנהל. קל וחומר את ארנון. אז  כניראה עיני אמר לעצמו 'אם אני לא יכול לנהל מבחותץ אני יבוא לבפנים'. יכול להיות שזה השיקול שלו, אבל אני עופר עיני לא מעניין אותי".

ש. אתה לא מוטרד מהתמודדות שלו? מחשש שתפסידו?

"חס ושלום, להפסיד? נראה לך? אני אומר לך באחריות מלאה בלי שחצנות, בלי יהירות, עיני חוטף  תבוסה, תבוסה ענקית"

ש.  גם עליך ועל איריס נפתלי הוא מלכלך ומשמיץ.

"שילכלך עליי כמה שהוא רוצה. אני לא מועמד לשום תפקיד, אז אני לא מבין על מה הוא מלכלך. ייגמר יום הבחירות, הוא יקבל תביעה משפטית, על הוצאת דיבה, איפה שאפשר לתבוע אותו ואת ראש המטה שלו אנחנו נעשה את זה. הוא עשה דברים שאסור לעשות. הוא פירסם תמונה שלי של המשפחה שלי ותמונה של הנשים".

בן גוזי. לא פוסל כנסת

ש. מאיר אני מכיר אותך מעל  20  שנה. לא זוכר שעסקת בדברים אחרים למעט זכויות עובדים. גם בעירייה וכעת בהסתדרות. אתה ממש אוהב את זה..

"נכון ואם אתה אומר לי את זה אני פתאום נזכר שאני מטפל בעובדים, שזה הלחם והחמאה שלי 40 שנה. 35 שנה בעירייה ועוד 4 שנים בהסתדרות. אני מטפל בתיק נמל אשדוד במישור המקומי בכל מה שקשור לבחירות, סכסוכים מקומיים. בתיק הארצי מטפל יו"ר האיגוד אבי אדרי עם הצוות שלו, אני לא נכנס למו"מים, אני לא יושב בהסכמי שכר, אבל כל מה שקשור ביום יום בנמל בשותף, אני נמצא שם".

ש. מה אתה שומע בנמל, לקראת הרפורמה והתחרות, מה הלך הרוח בקרב העובדים?

"אני יכול להגיד לך שבהתחלה היו הרבה חששות, הרבה פחד, אבל מסתבר, איך אומרים, אלוהים אוהב את עובדי הנמל. הלוואי ויספיקו לעבוד את מה שיש. אף אחד לא חלם שהקורונה תביא מצב כזה שתהיה עבודה בלי הפסקה. אחרי שבע וחצי שנים של משא ומתן ארנון בר דוד יו"ר ההסתדרות יחד עם אבי אדרי ביחד עם שרת מירי רגב, החליטו ליישם את ההסכם על הצד הטוב ביותר. חלק אוהבים את ההסכם, חלק לא אוהבים. אבל בגדול כולם מרוצים".

ש. אז אתם רגועים לגבי הבחירות?

"אנחנו רגועים, אבל אנחנו  לא שאננים, אנחנו עובדים יום יום, שעה שעה, דקה דקה, להביא כמה שיותר אנשים לקלפי ולעשות תוצאה הכי טובה שאפשר לעשות".

ש. המועמד מול חיים שייב הוא שושן?

"כן. מיבנה".

ש. הוא מישהו שיכול לערער לכם את המצב פה?

"לדעתי לא. אין סיכוי. במרחב הניצחון הוא סוחף, חיים שייב במשך 4 שנים עשה פה ב-5 שנים האחרונות עשה עבודת קודש.  19 שנה שייב בתפקיד. הוא עשה באשדוד ב-4 שנים האחרונות שאני איתו עבודת קודש. אני יודע שיום יום נמצא בוועד וועד, וועד נמל, וועד אגן כימיקלים, וועד בית מלאכה, וועד פלדות, בית חולים אסותא, קרית מלאכי, קרית יבנה, הבנאדם לא נח דקה אחת. כשבנאדם לא נח דקה במשך 5 שנים כשהוא מגיע לבחירות הרבה יותר קל לו. אני אומר לך יהיה פה תוצאה למרחב תוצאה אסטרונומית. שייב ייקח בגדול"

ש. תן לי הערכה של התוצאות?

"באשדוד ננצח מעל 80% במרחב אשדוד. בארצי אני לא יכול לדעת מה קורה בתל אביב, ירושלים, חיפה אבל הערכה גסה היא מעל 75%  לבר דוד מול עיני. באשדוד ספציפית  נביא מעל 80%". אל תשכח שבאשדוד כמעט 60  הסכמי עבודה  טובים לעובדים נחתמו בארבע שנים האחרונות. זאת אומרת שכל 4 שנים אנשים הם פה גדלו בשכר כמובן בהתאם להסכמים הקיבוציים"

"באשדוד ננצח מעל 80% במרחב אשדוד. בארצי אני לא יכול לדעת מה קורה בתל אביב, ירושלים, חיפה אבל הערכה גסה היא מעל 75%  לבר דוד מול עיני. באשדוד ספציפית  נביא מעל 80%"

ש.  שנים אחרי שעזבת את העירייה ואת ראשות הוועד מה אתה אומר על ראשת הוועד כיום איריס נפתלי?

"במישור המקומי אני חושב שאיריס והמנכ"ל אילן בן עדי וראשת כח אדם ממה שאני שומע בחוץ, יש להם אידיליה והם עובדים בשיתוף פעולה מלא והעובדים מרוצים ממה שהם מקבלים. העובדים מרוצים. הנוסחה בדרך כלל שאם יש שקט סימן שהכל בסדר. בתקופה שלי לא נתנו לי מה שרציתי אז לא היתה לי ברירה הייתי צריך להילחם."

ש. יש עובדים מרוצים בעיריית אשדוד?

"האמת, אני לא מתעסק עם עיריית אשדוד. לא חי איתם ביום יום. אישתי עובדת עיריית אשדוד, אישתי היקרה שירלי, תמיד מרוצה, אין לי  ולה טענות. ברוך השם".

ש. אתה מסכים איתי שבעבר לפני 20-30 שנה כמו שאתה הצבעת על כל דבר היתה שביתה, היום המצב הרבה יותר טוב זה נותן פור ליו"ר המכהן?

"קודם כל כן. השיטה. הדרך שארנון פועל היא שיטה שונה לגמרי , אם תיקח בתקופת הקורונה, ארנון קיבל להיות בין 10 אנשים הראשונים בכלכלה הישראלית. למה? כי הוא היה שקול, כי הוא היה מתון, כי הוא יסתכל לטובת העובד, אף עובד בתקופת הקורונה שיושב תחת הסכם קיבוצי לא נפגע, עובדים עבדו מהבית, עובדים עבדו בעבודות אחרות שלא יכלו לעבוד במחלקות שלהם, אנשים לא נפגעו בשכר, גם אם ירד להם כמה ימי חופש, בגדול אנשים ישבו בבתים, עבדו מהבתים, קיבלו משכורות אף אחד לא נפגע"

ש. בר דוד, תקן אותי אם אני טועה , פחות עוסק בדיבורים הוא יותר פרקטי. זה שונה כי קודמיו נהגו לא מעט לאיים בהשבתות

"ארנון בר דוד הוא אדם טוב צנוע ולא עוסק באיומים. אני תמיד אומר  שלא ינסו אותו. הוא לא פראייר.  הוא יכול לסגור את המדינה בדקה. עושים טלפונים לנמל אשדוד, נמל חיפה, רכבת ישראל רשות שדות התעופה ומשרדי הממשלה נסגרה המדינה. השאלה מה זה ייתן? כשישראל כץ היה שר האוצר היה עימות בן ישראל כץ  והם לא הסתדרו ואז הוא רצה להוריד לעובדים בשכר. הוא לא נתן לו בתקופת הקורונה אמר לו סליחה אתה מבזבז כספים על כל מיני מקומות שאתם נותנים להם גם למי שמגיע וגם למי שלא מגיע ואתה רוצה שעובדי ציבור שעובדים בקורונה הם ישלמו את המחיר שלך לא ייתן".

ש. איך אתה מסכם את ה-7 השנים שאתה לא בעירייה לא יו"ר ועד, בלי תקשורת ובלי אקשן?

"טוב לי. כייף לי עם הגמלאים. כל בוקר כל יום אני נותן להם ודואג להם, מוציא אותם מהבתים, יוצאים לטייל ולבלות, סמינרים ובתי מלון וכרטיסי חבר שיש בהם הנחה אתה נותן לאדם שיצא מהעבודה הרגשה שהוא לא לבד. פעם כל מי שהיה גומר במקום עבודה בעירייה, בנמל, אלתא, חברת חשמל, היה פורש אף אחד לא היה סופר אותו, היה גומר בבית, היה מתאבן. היום ברוך השם יש להם פלטפורמה יש היום הרבה עמותות יש הרבה רשויות שנותנים לעובדים יש היום את ההסתדרות שהחזירה את הגמלאים אליה סה"כ החזירו את הגמלאים ב-5 שנים האחרונות פעם היית פורש לא היית יכול להיות חבר בהסתדרות".

"לא מעניין אותי להיות חבר מועצה. אני נהנה במה שאני עושה. אני לא מתעסק כל היום בעובדים שמקללים אותי או אזרחים באים להתלונן, למה לא קיבלתי תמרור, למה אין לי דלת, למה הכביש לא זז אני לא צריך לענות, פה אני נותן רק טוב. אז אני מקבל רק טוב. לכנסת זה כן מעניין לטפל בגמלאים"

ש. חברות המועצה במועצת העיר זה משהו שמעניין אותך?

"את האמת? לא. אני אגיד לך למה לא, כי זה עבודת כפוית טובה כמה שלא תעשה זה עבודת כפוית טובה".

ש. מה ההבדל בין זה למה שאתה עושה?

"פה אני נהנה אני לא מתעסק כל היום בעובדים שמקללים אותי או אזרחים באים להתלונן, למה לא קיבלתי תמרור, למה אין לי דלת, למה הכביש לא זז אני לא צריך לענות, פה אני נותן רק טוב. אז אני מקבל רק טוב. אני במקום לעשות טוב לאנשים. אני לא במקום לתקן את העירייה, אם יגידו לי מחר בוא תהיי נציג של הגמלאים בכנסת למען שדולה של הגמלאים"

ש. ולכנסת זה משהו שמעניין אותך?

"זה כן. אני מוכן לתרום, מוכן לעשות, מוכן להיות בכל וועדה שתתרום לגמלאים. כשעבדתי בעירייה כבר אז אמרו לי למה אתה דואג לגמלאים אמרתי גם אני אהיה יום אחד גמלאי, אני ארצה שידאגו לי".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן