את יפה כמו גול בדקה ה-95

אדומים אשדוד ממשיכה להדהים: ניצחה את הפועל ראשל"צ בתוצאה 2:1 לאחר שער ניצחון מופלא בתוספת הזמן של המושאל ממ.ס אשדוד, יוני סיסאי וטיפסה למקום השני בטבלת הליגה הלאומית. אוואט: אין יותר כיף מלהבקיע בדקה ה-90". ביום שני דו קרב העולות החדשות: משחק חוץ נגד הפועל בני ריינה (19:00, איצטדיון 'גרין' בנוף הגליל)

צילום: רז זהבי
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כשאוהדי האדומים אשדוד התבוננו בטבלת הליגה הלאומית השבוע, הם לבטח לא האמינו למה שהם רואים. הקבוצה שהוקמה בשנת 2015 ועלתה לליגה הלאומית רק העונה, נמצאת במקום השני, מקום ממנו עולים לליגת העל! אמנם חלפו שישה מחזורים בלבד, אך הקטר האדום ממשיך לדהור בלי לעצור והוא עושה זאת בסטייל.

ביום שישי שעבר הגיעה לאצטדיון היא' קבוצת הפועל ראשון לציון למפגש מול האדומים שנמצאים פשוט בכושר נהדר. המאמן רוני אוואט פתח בהרכב דומה למשחקים הקודמים למעט שינוי אחד- החלוץ עידן דהאן עלה להופעת בכורה והוסיף הרבה מהירות להתקפה האדומה, עד שעולה תהייה מדוע מ.ס שיחררה אותו. המחצית הראשונה לא הייתה טובה מבחינת המארחת, אך למזלה היא הסתיימה ללא שערים ובמהלכה נכנס להופעת בכורה חלומית הקשר יוני סיסאי, במקומו של הבלם אבי מלכה. למה חלומית? סיסאי פרע שטר ראשון במדים האדומים וסיפק בסיום את רגע השיא שלו בקריירת הבוגרים הקצרה שלו.

אך עוד לפני כן, פתיחת המחצית השנייה בישרה רעות לאדומים, כאשר דן כדורי מראשון לציון הכניע את גיא הרמן בבעיטה מתוך הרחבה בדקה ה-48, כבש את שערו השלישי העונה והעלה את האורחים ליתרון 1:0. אשדוד לא נבהלה ורוני אוואט ביצע שני שינויים, כשהכניס לשדה את החלוצים אלי אלבז ונועם גיסין (במקום אדר אוואט ושביט מזל) שעוררו את ההתקפה. השינויים חילחלו בסופו של דבר גם ללוח התוצאות בדקה ה-60 ברגע הגדול העונה של הקפטן והסמל לישי ביטון (כדורגלן חודש תשרי שלנו), שסובב כדור קרן באמנות, היישר לרשת של דור חברון, שוערה של ראשל"צ וקבע שוויון 1:1. שער ראשון העונה לביטון הנהדר, שנמצא בקבוצה מיום היווסדה. לאחר הכיבוש הוא רץ בטירוף וחגג בצורה מרגשת עם אשתו ביציע של האדומים ובכך הרים את כל האצטדיון באוויר וריגש רבים מצופי ערוץ הספורט.

כעבור חמש דקות האורחת נותרה בעשרה שחקנים כשהקשר האורח אבו דוסו הורחק בכרטיס צהוב שני על ידי שופטת המשחק, מיתר שמש, ששלטה במשחק ביד רמה. הדרמה הגיעה לשיאה עמוק בתוך תוספת הזמן, כשהאדומים אשדוד יצאה להתקפה האחרונה שלה במשחק. נועם גיסין השתחרר נהדר באגף הימני ומסר כדור עדין ומדויק לעבר סיסאי שהמשיך וסובב כדור מושלם בנגיעה רכה מ-19 מטרים לעבר חיבורי הקורות של השער, קבע 2:1 ורץ לחגוג. בעודו חוגג את שער הבכורה שלו באדום, בהופעת הבכורה שלו, רץ סיסאי אחוז אמוק לכיוון הספסל, הוריד את חולצתו והשליך אותה לדשא. הורדת החולצה "זיכתה" אותו בכרטיס צהוב שני שהוביל לאדום, אך גם ההרחקה לא העיבה על השמחה הגדולה ועל הניצחון הכביר, שמעלה את מאזנה של האדומים אשדוד ל-12 נקודות מ-6 משחקים, כשהיא עדיין ללא הפסד העונה.

שאפו גדול לרוני אוואט ולחניכים שלו על העבודה הגדולה שלהם העונה. רק שימשיכו ככה, ישארו בצמרת ויתנו לנו לחלום על תסריט בלתי סביר, בו יהיו שתי קבוצות אשדודיות בליגת העל בעונה הבאה. כרגע היא כאמור במקום השני ויהיה מעניין לעקוב אחרי הלהיט של הלאומית עד כה. ביום שני הבא תצא הקבוצה למשחק חוץ באצטדיון 'גרין' בנוף הגליל ותפגוש את הפועל בני ריינה, העולה החדשה מליגה א' צפון.

המאמן רוני אוואט אמר לאחר הניצחון הדרמטי: "לומר את האמת, היו שלבים שראשון היו צריכים לתת לנו בראש, אבל כנראה שיש בקבוצה הזאת לב גדול וידענו לחזור. חושב שהשינויים שעשינו הכניסו לנו עוד מימד של תנופה, עוד שחקנים עם איכות. היה לנו חצי ראשון נוראי, כולל ספיגת השער. חזרנו למשחק בגול יפה. ההרחקה גם עזרה לנו. בסופו של דבר זה כדורגל ואתה צריך לנצל את המומנטום ואין יותר כיף מלהבקיע שער ניצחון בדקה ה-90 וזהו, מי זוכר מה היה בחצי הראשון”.

על הכוונת של הפרשנים: רוני אוואט

במהלך שידור המשחק במסגרת ערוץ הקיבוץ של ערוץ הספורט התפתח דיון באולפן בנוגע לאופן העסקתו של אוואט ועל העובדה שהוא אחראי מגרשים מטעם עיריית אשדוד. הטענה של צמד הפרשנים וכוכבי העבר שייע פייגנבוים ואלון מזרחי היא שמאמן כדורגל בליגה הלאומית חייב להתעסק אך ורק בכדורגל, וכי עבודתו של אוואט בעירייה מפריעה לו בעבודתו כמאמן כדורגל בליגה מקצוענית. אוואט הגיב על הדברים ואמר בסיום: "ומה יקרה אם מחר אם יפטרו אותי? אתפרנס מעבודות אחרות. אני עובד בעיריית אשדוד 28 שנה. אף אחד לא מצפה שאני אזרוק את זה. אם זה היה מפריע ברמה המקצועית אז לא הייתי מאמן לא בליגת העל ולא הייתי מאמן את האדומים”.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן