אשדוד: 43 כלבי צ'יוואווה חולצו מדירה והועברו למתקן מוגן

עיריית אשדוד ומשרד החקלאות הוציאו מביתה של תושבת העיר לא פחות מ-43 כלבים, אשר היה חשש סביר למצבם הבריאותי בשל תנאי המחייה של הכלבים, והעבירו אותם למתקן מוגן. לאחר שבית המשפט גם דחה את ערעורה של התושבת נמסר מהעירייה: החלטת בית המשפט היא תוצאה לשילוב כוחות של הווטרינרים שלנו עם משרד החקלאות. הכלבים כעת מוגנים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בהחלטה ארוכה ומנומקת דחתה השופטת הבכירה רבקה שוורץ את ערעורה של תושבת העיר בבית המשפט השלום באשדוד, וקבע כי עיריית אשדוד בשיתוף משרד החקלאות, פעלו נכון כשהוציאו מחזקת התושבת לא פחות מ-43 כלבים, אותם החזיקה בביתה – בתנאים לא ראויים ותוך עבירה על חוק צער בעלי חיים.

תחילת הסיפור בתלונות מוקד על תושבת המחזיקה בביתה כלבים רבים, בתנאים ירודים ותוך שהיא מפריעה לכל השכנים ולסביבת החיים במקום. על פי עדויות הווטרינרים שהגיעו למקום, "תנאי מחיית הכלבים לבדם היוו התעללות בכלבים באופן המנוגד לחוק צער בעלי חיים (צב"ח)", מה שאילץ את הרשות לבקש צו כניסה וחילוץ הכלבים למתקן מוגן. כן נמסר לבית המשפט כי על פי הראיות עולה חשד סביר, שדירת המבקשת היוותה מתקן לא מורשה להרבעת כלבים מגזע צ'יוואווה לצורכי סחר.

העירייה בשיתוף משרד החקלאות ניסו לחלץ את הכלבים (ב-21/11/23), אך התושבת סירבה לשתף פעולה ומנעה מהם, למרות צו בית המשפט. כך גם בפעם השנייה (ב-12/12/23) אלא שהפעם הצו מומש ובבית התושבת נמצאו לא פחות מ-43 כלבי צ'יוואווה. מחוות הדעת של התברואנית שנלוותה לפקחים, עולה כי "הדירה בה הוחזקו הכלבים מהווה מפגע תברואתי המסכן את דיירי הבניין בכלל ואת דיירי הדירה בפרט".

התושבת פנתה לבית המשפט בבקשה שיורה להשיב לה את כלביה, אלא שבית המשפט דחה את בקשתה. בסיכום הדיון, קבע בית המשפט: "..המבקשת החזיקה את הכלבים בתנאים קשים, לא נתנה להם מזון בהתאם לגילם וצרכיהם, לא העניקה להם טיפול נאות המתחייב מגילם ומצבם הבריאותי, הייתה אדישה לצרכי הכלבים והתנאים בהם שהו הכלבים ומצבם הבריאותי כפי שנמצא עת נתפסו, מלמדים כי חוו עינוי, הזנחה והתעללות. לכלבים נגרם סבל וייסורים ללא הצדקה עת שהו בדירת המבקשת". בית המשפט הביא גם את עמדת הממונה, לפיה: "לאורך כל הזמן הזה התושבת לא שיתפה פעולה וגידלה את בעלי החיים בצורה מסכנת חיים. בוודאי שהייתה הזנחה והתעללות ובניגוד לחוק צער בע"ח, ובנסיבות העניין הממונה ביקשה מביהמ"ש לתת צו לאסור על המבקשת מלהחזיק בעלי-חיים לתקופה שייקבע".

לאחר שבית המשפט קבע לאור הראיות כי מדובר בריבוי עבירות, הוא החליט שאין לסמוך על התושבת, לא בהווה ולא בעתיד, ו"נראה שהתושבת וגם ילדיה, אם אכן הינם בעלים של חלק מהכלבים, אינם מבינים את הצרכים המיוחדים להם זקוקים הכלבים, שהפכו חסרי ישע בדירת המבקשת". בכך דחה בית המשפט את בקשת התושבת להשבת הכלבים.

בעיריית אשדוד מברכים על החלטת בית המשפט ומציינים בסיפוק את שיתוף הפעולה המוצלח של הווטרינריה העירונית והמחלקה המשפטית עם משרד החקלאות.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן