אשדוד נשתבחה בפירותיה

מדור הספורט של אשדוד10 מציג פרויקט מיוחד לכבוד ט"ו בשבט: עשרת הכדורגלנים האשדודים המבטיחים ביותר עד גיל 20. מהרשימה הזאת אולי נקבל את החיים רביבו או האלון חזן הבא

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אחרי שבחרנו את הכדורגלנים הגדולים בכל הזמנים וגם את אלה של הדור הנוכחי, החלטנו לצאת בפרויקט מיוחד לכבוד חג ט"ו בשבט, בו בחרנו את שחקני הדור הבא, אלה שאמורים להצעיד את הכדורגל האשדודי קדימה וללכת בעקבות אגדות כמו חיים רביבו, אלון חזן, עמיר תורג'מן ועוד רבים וטובים, שהגיעו לבמות הכי גדולות של הכדורגל הישראלי וגם האירופאי ונגעו בתהילה.

הרשימה הבאה מורכבת מכדורגלנים אשדודים בגילאי 20 ומטה, הנחשבים להבטחה גדולה. תחילה חשבנו לדרג אותם, אך מפאת גילם הצעיר, הוחלט להציגם באופן אקראי. כמעט כל השחקנים ברשימה שייכים לאקדמיה של מ.ס אשדוד בהווה ובמקרים של הכישרונות דוידה ותורג'מן, השתייכו אליה בעבר, דבר שמראה על הכוח הרב שיש למ.ס. למעשה, השחקן היחיד שאין לו שום קשר למ.ס אשדוד, הוא שי דגן, מעירוני אשדוד, שיהיו כאלה שיגידו שיש טובים ממנו. אנחנו בחרנו לתת ייצוג למחלקות נוער נוספות באשדוד, שפועלת בהתמדה ובהשקעה רבה. ראוי לציין כי גם מחלקת הנוער של האדומים אשדוד פועלת במסירות ובאחריות וניתן לשייך את אפק אזולאי לנציג האדומים ברשימה, לאחר שכיכב במדי קבוצת הנוער שלה במשך שנתיים. 

לצורך מהימנותה, הרשימה הועברה בין אנשי כדורגל מוערכים, שרובם המכריע הביע את הסכמתו במידה מה. אז בלי הקדמות מיותרות, נעבור מיד למנה העיקרית, רוצה לומר, רשימת השחקנים המבטיחים, עד גיל 20 של הכדורגל האשדודי. מוזמנים לעקוב יחד איתנו אחרי ההתפתחות של השחקנים, להחזיק להם אצבעות, להתפלל להצלחתם ולהתגאות בהיותם אשדודים.

אושר דוידההפועל ת"א

הכישרון האשדודי של הפועל תל אביב יחגוג בחודש הבא 19 ויש לו כבר 15 הופעות העונה בקבוצה הבוגרת של הפועל ת"א, בהן שיחק סך כולל של 916 דקות, כבש שני שערים מכריעים, אליהם הוסיף שני בישולים. אחד הבישולים שלו הגיע השבוע, באצטדיון טדי, עם מסירה מופלאה של אושר דוידה לאלטמן שכבש מין האוויר את שער הניצחון להפועל ת"א מול בית"ר ירושלים. למרות שקבוצתו עוברת עונה לא פשוטה ונקלעה למאבקי תחתית, עם שווי שוק של 250 אלף יורו (על פי אתר 'טרנספר מרקט') וטונות של כישרון, למאמן קלינגר ולבעלים האחים ניסנוב, יש את כל הסיבות לחייך.

צילום: מוטי קדוש

דוידה, שחתום בהפועל ת"א עד 2024, התחיל את דרכו בילדים של מ.ס אשדוד, משם עבר לילדים א' של קבוצת מכבי ת"א, במדיה הרשית 18 פעמים. בשנה שלאחר מכן, עבר להפועל ת"א ובקבוצות נערים ג', ב' ו-א', בנה לעצמו שם, תוך כדי שהוא כובש למעלה מ-40 שערים ומגלה יכולות סיום  פנטסטיות מול השער. כישרונו של דוידה לא נעלם מעיני מאמני נבחרות ישראל בגילאים השונים, כאשר יש לו 31 הופעות, בהן כבש 3 שערים.

דור תורג'מןמכבי ת"א

החלוץ שבאוקטובר הקרוב יהיה בן 18, חתם לא מזמן על חוזה לשלוש שנים בקבוצת מכבי ת"א. תורג'מן גדל באקדמיה של מ.ס אשדוד ולפני שנתיים וחצי בגיל נערים, בחר לעבור למכבי ת"א. בעונה שעברה בקבוצת נערים א' של מכבי ת"א, הבקיע החלוץ המוכשר לא פחות מ-19 שערים, מה שגרם לצוות המקצועי של האלופה להעריך אותו ולשמור עליו. בשל הסגל הרחב של מכבי, תורג'מן טרם קיבל הזדמנות בקבוצה הבוגרת וכרגע הוא ממתין לקריאה שלבטח תגיע בקרוב. בינתיים הוא כמובן זמין גם לקבוצת הנוער של מכבי ת"א, שאמורה להיאבק על תואר אליפות ליגת העל לנוער, יחד עם מ.ס אשדוד, מוליכת הטבלה.

מקורביו יודעים לספר על בחור צנוע, מקצוען ובעל איכויות שלא רואים כל יום בכדורגל הישראלי. קשה לנבא כיצד יתמודד תורג'מן עם האתגרים שטומנים בחובם משחקי ליגת העל, אולם כעת ברור לכל כי חובת ההוכחה מוטלת על הכתפיים הרחבות שלו. מה שבטוח, הוא יצטרך להמשיך לעבוד קשה, לנהל אורח חיים ספורטיבי נוקשה ולהמתין בסבלנות לזמן שלו, שיגיע בימינו במהרה.

זוהר זסנומ.ס אשדוד

זוהר זסנו, המגן הצעיר שגדל באקדמיה של מ.ס אשדוד, משחק זו העונה השנייה בקבוצה הבוגרת שלה, מגלה התקדמות ממשחק למשחק, צובר ניסיון וממקם את עצמו כשחקן ליגת העל מן המניין. זסנו פתח בשלושה מארבעת המשחקים האחרונים של מ.ס, לפני הפגרה האחרונה ועזר לה להתבסס בצמרת הגבוהה של ליגת העל, תוך כדי שהוא מציג יכולת גבוהה ומפגין נוכחות על הקו הימני. רגע השיא שלו העונה היה כמובן הבישול בניצחון 3-2 על האלופה, מכבי ת"א. כמו כן, פתח בהרכב בניצחון החוץ הגדול ב'טדי', נגד בית"ר ירושלים ובניצחון הביתי מול הפועל ת"א.

צילום: דוברות מ.ס אשדוד

זוהר נולד וגדל באשדוד והוא החמישי מבין שישה אחים. הוא למד במקיף ה' בעיר ונמצא למעלה משנה בשירות חובה בצה"ל ומשרת בבסיס חצור בגן יבנה. על הדשא הוא משחק בתפקיד המגן הימני ועושה זאת ביעילות, במהירות ובנאמנות. זסנו ניחן גם בכושר גופני מצוין ובמ.ס אשדוד נהנים מהפריצות הקטלניות שלו מהאגף הימני. אל היכולת המשובחת, מוסיף זסנו צניעות, בגרות והרבה שקט, מה שעוזר לו להמשיך ולהתקדם. שווי כרטיס השחקן שלו הינו 250 אלף יורו ואף אחד לא ירים גבה, אם תג המחיר יעלה בקרוב. יהיה מעניין לעקוב אחרי הקריירה שלו, שיכולה להפתיע רבים.

עידן דהןמ.ס אשדוד

החלוץ המהיר בן ה-19, מיעט לקבל הזדמנויות העונה וב-127 דקות משחק שנפרסו על פני שמונה משחקי ליגה, דהאן לא יכול היה להראות יותר מדי. כולנו זוכרים היטב את סוף העונה שעברה, כאשר במשחקים האחרונים, החלוץ המוכשר, שלמד במקיף ח' בעיר, כבש ארבעה שערי ליגה, הפגין מהירות קטלנית בחלק הקדמי והראה לכל הסקאוטרים את השמאלית האימתנית שלו. באמתחתו ישנן 14 הופעות בנבחרות הנערים והנוער של ישראל, במסגרתן כבש שער אחד. בינתיים זה מספיק לשווי שוק של 200 אלף יורו וחוזה במ.ס אשדוד עד לשנת 2025. אולם, נראה כי עידן דהאן לא יעצור במ.ס אשדוד וכי כמות הכישרון שיש לו ברגליים, תישא אותו אל עבר הצלחות רבות.

צילום: דוברות מ.ס אשדוד

גיל כהןמ.ס אשדוד

השחקן בן ה-20, הוא בעל ניסיון ליגת העל העשיר ביותר ברשימה. לכהן יש 24 הופעות בנבחרות נערים, נוער ואולימפית של ישראל, לצד למעלה מ-50 הופעות בקבוצה הבוגרת של מ.ס אשדוד בליגת העל. לא בכדי לכהן יש גם את תג המחיר הגבוה ביותר, 350 אלף יורו, מאחר ומדובר בשחקן מוכן, שכבר הספיק לצבור ניסיון ומוניטין כשחקן ליגת העל מין המניין. גיל כהן היה שותף מלא להישארות המופלאה של מ.ס אשדוד בליגת העל בעונת 2018/19 וזו כבר העונה השלישית שהוא מהווה חלק חשוב בעורף הקבוצה.

צילום: דוברות מ.ס אשדוד

כהן, המתנשא לגובה של 1.80 מטרים, יכול לשחק גם כבלם וגם כמגן שמאלי. מדובר בשחקן מהיר, אחראי ובעל יכולת מנהיגות, שכבר הוכיח את עצמו ואם ימשיך להתקדם ולצבור דקות משחק משמעותיות בקבוצה מצליחה, בדיוק כמו מ.ס העונה, לבטח יוכל אם ירצה בכך, להתקדם לקבוצות הגדולות ולקבל זימונים לנבחרת ישראל הבוגרת, מכיוון שהכדורגל הישראלי צמא לשחקני הגנה. הלוואי שבמ.ס אשדוד ידעו לשמור על גיל כהן בקבוצה, שיכול להיות המנהיג בהגנה לעוד שנים רבות.

יוני סיסאימ.ס אשדוד

הקשר התזזיתי בן ה-20 טרם קיבל הזדמנות משמעותית בקבוצה הבוגרת של מ.ס אשדוד, אך נחשב לשחקן מוערך מאוד בקרב הצוות המקצועי. סיסאי כבש בעונה שעברה 16 שערים במדי קבוצת הנוער של מ.ס אשדוד והיה אחד מהגורמים המשמעותיים בהעפלתה בחזרה לליגת העל. כמו כן, ליוני יש 38 הופעות בנבחרות הנערים והנוער של ישראל, בהן כבש ארבעה שערים. את העונה הנוכחית הוא טרם פתח, זכר לפציעה מרגיזה ברצועה הצולבת, שמשביתה אותו מאז חודשי הקיץ.

סיסאי אמור לחזור למגרשים בקרוב ובצוות המקצועי מייחלים לחזרה מהירה למסלול עבורו, מה שיוכל למנף את הקריירה שלו למחוזות אליהם הוא אמור להגיע. מקורביו מספרים על בחור צנוע, בעל מידות טובות. מבחינה מקצועית, מדובר בכדורגלן מצוין, בעל הבנת משחק ברמה הגבוהה ביותר, לצד שליטה מצוינת בכדור ויכולת כיבוש שערים משובחת.

נועם מוצ'המ.ס אשדוד

 הקשר המחונן, שנולד בחודש יולי, שנת 2003, נחשב לאחד השחקנים המוערכים בקבוצת הנוער של מ.ס אשדוד. בעונה שעברה היה אחד מעמודי התווך של קבוצת נערים א' של מ.ס אשדוד והעונה ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצת הנוער, נכנס מהר מאוד להרכב הפותח של המאמן אלי לוי והפך לאחד השחקנים הדומיננטיים במוליכה הנוכחית של ליגת העל לנוער.

צילום: טוטו פוטו

נועם משחק בעמדת הקשר 50/50, אליה הוא מביא את מגוון החוזקות שלו, שהם כושר גופני יוצא מין הכלל, חילוץ כדורים אגרסיבי ובלתי מתפשר, ראייה והבנת משחק ברמות שגדולות על בני גילו, טכניקה וכניסה מצוינת לעומק.

שלו הרושמ.ס אשדוד

שלו הרוש נולד בחודש מאי, שנת 2002 והוא נחשב לאחד השחקנים המשמעותיים ביותר בקבוצת הנוער של מ.ס אשדוד, כאשר בעונה שעברה העפיל עימה לליגת העל, כשהוא כובש 7 שערים. את העונה פתח טוב, כבש פעמיים לזכות קבוצת הנוער של מ.ס אשדוד שמוליכה כאמור את טבלת ליגת העל לנוער. בתקופה האחרונה הרוש מקבל יותר ויותר הזדמנויות בקבוצה הבוגרת ובאמתחתו כבר יש העונה 5 הופעות בליגת העל.

צילום: טוטו פוטו

גם בנבחרות הנערים והנוער של ישראל נחשב שלו הרוש לשחקן מוביל ויש לו כבר 28 הופעות, בהן כבש ארבעה שערים. על כר הדשא מדובר בשחקן פיזי, בעל עוצמה מתפרצת, שליטה נפלאה בכדור, יכולת כדרור פנטסטית ובעיטה חזקה. אל אלה הוא מוסיף צניעות ומקצוענות, שלבטח יעזרו לו לצלוח את המעבר מקבוצת הנוער, אל קבוצת הבוגרים.

שי דגןמכבי עירוני אשדוד

הקשר המוכשר בן ה-18, שמהווה נציגות מכובדת לקבוצת הנוער מכבי עירוני אשדוד, התחיל את הקריירה התחרותית שלו דווקא במ.ס אשדוד, בילדים טרום א'. בגיל ילדים דגן כבר עבר להפועל ת"א, ממנה דילג לקבוצת הילדים של מתנ"ס גן יבנה וכשהגיע לגיל נערים ג', בחר בקבוצה החדשה שרק נוסדה עירוני אשדוד.

צילום: עירוני אשדוד

דגן, שבשלוש עונותיו כשחקן נערים, כבש למעלה מ-60 שערים במדים הצהובים של עירוני, נחשב לפנים של עתיד המועדון ועל כתפיו יש ציפיות רבות. גם בקבוצת הנוער של 'עירוניה', שם שי דגן משמש כקפטן, האחרון לא עצר ובעונה שעברה כבש 16 שערים. בעונה שעברה דגן גם זכה להכרה מהצוות המקצועי של הקבוצה הבוגרת, שנתן לו לעשות טבילת אש בקבוצה הבוגרת. יהיה מעניין לעקוב אחר ההתפתחות של שי דגן ולראות האם מחלקת הנוער של עירוני אשדוד יכולה לייצר כישרון שווה ברמתו, לאלה של האחות הגדולה והעשירה, מ.ס.

אפק אזולאיעירוני מודיעין

אזולאי בן ה-20 הוא בן למשפחה של כדורגלנים, כאשר בני דודיו יאיר וחיים אזולאי זכורים כשחקני עבר בולטים. את הקריירה שלו בקבוצה תחרותית התחיל אפק באקדמיה של מ.ס אשדוד, כאשר ממנה עבר למחלקת הנוער של עירוני קרית גת. ממנה נחת בקבוצת הנוער של האדומים אשדוד ושם נחל הצלחה מסחררת. בעונת הנוער הראשונה שלו כבש אפק אזולאי 45 שערים בליגת הנוער שפלה. בעונת הנוער השנייה שלו, במסגרת הליגה הארצית לנוער דרום, הרשית 34 פעמים. למרות חוש השערים הכביר של אפק אזולאי, מעטות ההזדמנויות שקיבל בקבוצה הבוגרת של האדומים אשדוד ובאמתחתו שער בודד, אותו כבש לפני שנתיים ב-2-2 הדרמטי מול כפר שלם.

כשהבין אפק שלא בונים עליו באדומים אשדוד לעונה הקרובה, בחר לחתום בפרויקט הכוכבים של עירוני מודיעין, המשחקת בליגה ב' דרום ב' ושואפת להעפיל לליגה א' (במידה והליגות הנמוכות יחזרו). אפשר להבין  את הבחירה של אפק אזולאי לרדת לליגה נמוכה בכדי לצבור דקות משחק וניסיון וניתן רק לייחל ליום בו נראה את כישרונו המתפרץ בליגות גבוהות יותר.

המאמן הבאמשה אוחיון

שחקן העבר ועוזר מאמן מ.ס אשדוד בן ה-37 בהווה נמצא בימים אלה בלימודי קורס 'פרו' מטעם ההתאחדות לכדורגל, כאשר בסיומו, יוכל לאמן בליגת העל. כולנו זוכרים את ההישארות המופלאה של מ.ס אשדוד בליגה לפני שנתיים, כאשר אל הקווים הוזעק אוחיון ויחד עם אבי בוחבוט, הצליחו לאחד את השורות ולעשות את הבלתי יאומן. אוחיון ניחן בצניעות רבה, לצד מקצוענות וניסיון רב, שרכש במהלך הקריירה הנהדרת שעשה. יש לו את כל התכונות להצליח כמאמן ראשי ויהיה מעניין לראות מתי ואם בכלל, יקבל הזדמנות אמיתית לעמוד על הקווים של מ.ס אשדוד.

אוחיון התייחס לבחירת השחקנים וכתב לנו: "ללא ספק המון שחקנים מוכשרים, רובם כבר משחק בליגת העל. יש שלושה שכבר משחקים שנה שנייה בבוגרים ויש את גיל כהן, שכבר נחשב לאחד הוותיקים. שחקנים עם המון איכויות וכישרונות ללא ספק. אך כישרון לבד לא מספיק, צריך התמדה ואופי חזק, כי בכדורגל יש הרבה רגעי משבר. גם ההתמודדות עם הצלחה היא לא פשוטה. העצה שלי אליהם זה כל הזמן לרצות להשתפר. לדרוש מעצמם המון כל הזמן ולדרוש מהמאמן במה הוא יכול לעזור ולשפר אותם ואיפה הם טעו במשחק כזה או אחר. זה יפה מאוד שיש באשדוד המון שחקנים טובים וכן ירבו".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן