אשדוד נצבעה בירוק

מ.ס אשדוד הפסידה למכבי חיפה בתוצאה 2-1 במסגרת המחזור ה-22. שגיב יחזקאל כבש לאשדוד ואיזן זמנית. המאמן רן בן שמעון: "היינו שווים יותר בתוצאה". במחזור הבא: בית"ר ירושלים ממתינה (שבת, 20:30, איצטדיון 'טוטו טרנר' בב”ש)

צילום: טל אקוקה, דוברות מ.ס אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

קבוצת מ.ס אשדוד אירחה בשבת האחרונה באיצטדיון היא', לעיני 5500 צופים את הטוענת לכתר, מכבי חיפה הגדולה. חיפה הגיעה על שלל כוכביה ואוהדיה ולמרות יום בינוני שלה, הצליחה לגבור על מ.ס אשדוד הנאיבית. לא בכל יום מגיעה לאשדוד קבוצה גדולה כמו מכבי חיפה והקהל שלה סיפק תפאורה שלא הייתה מביישת אף קבוצה באירופה. וכשיש קהל כזה, בניגוד לקהל הביתי, שנבלע בהמון הירוק, אין פלא שיש לחיפה קבוצה מנצחת.
המאמן הביתי, רן בן שמעון, במשחקו החמישי על הקווים של מ.ס אשדוד, נאלץ להסתדר ללא הבלם ניר ברדע הפצוע ומי שהחליף אותו היה דודי תירם. אשדוד דווקא פתחה טוב וכבר בדקה ה-2, שלומי אזולאי 'ירה' מ-20 מטרים, אך השוער ג'וש כהן הדף מצוין. חיפה גם אותתה על הבאות, עם מצב נייח מ-18 מטרים בדקה החמישית. צ'ארון שרי ההולנדי בן ה-31 של חיפה ניסה את כוחו בבעיטה מסובבת ברגל שמאל, אך רועי משפתי הראה, שגם בשער של אשדוד יש שוער טוב עם הדיפה נפלאה. כעבור דקה חיפה התקרבה עוד יותר, כשהקיצוני ההולנדי שלה, יאניק וילדסחוט מסר כדור רוחב מדויק לעבר מלך שערי הליגה, ניקיטה רוקאביצה, אשר החמיץ מקרוב את המסגרת. בדקה ה-23 הרשת זזה לראשונה בערב הזה, כאשר צ'רי שלח כדור עומק של אמן, לעבר המסיים מספר 1 בליגה, רוקאביצ'ה שהרשית בשמאל את השער ה-15 שלו העונה וקבע 1-0 לאורחת, לשימחתם של אלפי הירוקים, שהרעידו את איצטדיון היא'. אשדוד חזרה לעניינים מהר מהצפוי וכעבור 5 דקות, סמואל אלאבי, שהיה מהטובים במגרש, מסר כדור עומק לדין דויד, שהסתדר עם הגנת חיפה ומצא את שגיב יחזקאל, אשר כבש בנגיעה מול ג'וש כהן את הרביעי שלו העונה, והישווה את התוצאה ל-1-1 באופן מפתיע. זאת גם הייתה תוצאת המחצית.
אל המחצית השנייה עלתה מכבי חיפה נחושה להחזיר את ההובלה. בדקה ה-49 וילדסחוט ההולנדי התגבר על הגנת אשדוד, בעט כדור מפתיע לפינה הקרובה, אך משפתי היה עירני וסיפק הצלה גדולה. כעבור 3 דקות גם משפתי לא יכול היה לעזור, כאשר כדור עומק מבית היוצר של שרי ההולנדי מצא את ההולנדי השני, וילדסחוט, שסיים נפלא וקבע 2-1 למכבי חיפה ומאמנה מרקו בלבול, שנשם לרווחה. בישול שני במשחק לצ'רי, הקשר ההתקפי המצוין של הירוקים.
ככל שהמשחק התקרב לסיומו חיפה הלכה אחורה ואשדוד ניסתה להשיג את השוויון. בדקה ה-87 אלאבי הגנאי בן ה-20, בעט מ-25 מטרים כדור שהלך לכיוון החיבורים, אך שוב ג'וש כהן זינק והדף. שתי דקות בתוך תוספת הזמן שלומי אזולאי בניסיון נואש אחרון העלה כדור לרחבה, שובל גוזלן המחליף נגח לפינה, אך שוב השוער כהן היה במקום והדף לקרן. בסיום: 2-1 למכבי חיפה, שממשיכה לדלוק אחרי מכבי ת"א בקרב על האליפות.


בעקבות ההפסד מ.ס אשדוד נשארה במקום העשירי בטבלה, אך הפער מהקו האדום צומק ל-10 נקודות, כאשר לסיום העונה נותרו 8 משחקים. בקבוצה יודעים שהכל תלוי בה ואין שום סיבה שהתסריט של העונה שעברה יחזור על עצמו. רן בן שמעון היה נשמע מאוכזב, אך אופטימי בסיום: "חושב שבאנו לשחק עם כלים התקפיים. היינו מסוכנים ובחצי השני שלטנו שליטה מלאה. היינו שווים יותר בתוצאה. חשוב לי לראות התקדמות כללית. אני לא יכול לסבול להפסיד אבל אני גאה בשחקנים על המאמץ. עשינו הרבה דברים טובים, אך לצערי פיספסנו בדברים הקטנים. השוער שלהם תפס יום גדול. אני מאוד מרוצה בסך הכל מהשחקנים שלי. ראיתם היום את סמואל אלאבי עושה משחק ענק. גם גורדנה היה טוב מאוד היום. שחקנים עושים התקדמות יפה. כבר עכשיו רואים את ההתדקדמות." בקשר למצב בטבלה אמר המאמן בן ה-49: "אנחנו נמצאים במצב הכי טוב שיכולנו לבקש. הדברים הם בידיים שלנו. זה נמצא אצלנו. עדיף שזה ימצא אצלנו. אני לא עושה חישובים. את המשחק הקרוב צריך לנצח. אני רואה כרגע את המשימות הקרובות והקטנות ולהמשיך באותו קצב ומוטיבציה."
במחזור הבא, ביום שבת הקרוב, תצא מ.ס אשדוד למשחק חוץ נגד בית"ר ירושלים. המשחק יתקיים באיצטדיון 'טוטו טרנר' בב"ש, לאחר שבית"ר ספגה עונש רדיוס מבית הדין של ההתאחדות. המחזור הקרוב יסגור את הסיבוב השני ולאחריו נדע את לוח משחקי הפלייאוף התחתון.
יחזקאל כידרורים
שגיב יחזקאל הוא אולי השחקן שמסמל יותר מכל את העונה הזאת של מ.ס אשדוד. לחלוץ בן ה-24 יש כישרון בערמות לצד מהירות, אך לא תמיד הוא מצליח להביא את היכולות שלו לידי ביטוי ולפרקים רבים נמצא רחוק מהכדור. כשהוא כן מנסה להשפיע, יחזקאל בדרך קבע נגרר לכידרורים מיותרים ומאבד הרבה כדורים, מה שמוביל לניצול מצבים לא אידיאלי במקרה הטוב ולמתפרצות של היריבות במקרה הפחות טוב. הנתונים האלה יכולים להסביר מדוע הקריירה של יחזקאל, שכבר שיחק במועדונים גדולים בארץ, לא מצליחה להתרומם לגבהים שמצפים ממנו.
כמו יחזקאל, גם מ.ס אשדוד העונה שופעת כישרון, משחקת התקפי ויצירתי ומבקיעה 29 שערים. ההתקפה החמישית בטיבה בליגה. למרות הנתונים האלה, אשדוד לא מצליחה לייצר מומנטום של צמרת ועדיין נחשבת לקבוצת תחתית גם עובדתית וגם מנטלית. המאמן רן בן שמעון הגיע כדי לשנות גישה, לחלץ את הקבוצה לחוף מבטחים ולהכין אותה לעונה הבאה בצורה שתזניק אותה מקומות גבוהים יותר.
בדקה ה-60 במשחק מול מכבי חיפה, שני הכוחות האלה התנגשו, כשבן שמעון בחר להחליף את שגיב יחזקאל (כובש השער) ולהכניס במקומו את חמודי כנעאן. יחזקאל ירד מאוכזב והבין שגם לבן שמעון נמאס מאיבודי הכדור שלו. אם יחזקאל רוצה לקיים את ההבטחה שהוא היה, עליו לנסות לשחק בנגיעה, בדיוק כפי שעשה בשער הנפלא שכבש מול ג'וש כהן. למזלו, בקבוצה כמו מ.ס אשדוד אין עליו לחץ ועל פניו נראה שהוא משקם את הקריירה שלו בצורה חיובית. יהיה מעניין לראות אם יחזקאל, שהגיע בינואר של העונה שעברה ואוטוטו סוגר עונה וחצי בקבוצה, ימשיך בעונה הבאה. ללא ספק, יחזקאל יכול להמשיך להשתפר ואולי יחד עם בן שמעון לסחוף את מ.ס אשדוד למקומות גבוהים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן