אשדוד מארחת את אליפות העולם בשחמט לנכים ואנשים עם מוגבלויות

אשדוד מארחת השבוע את אליפות העולם בשחמט לנכים, בהשתתפות עשרות שחקנים, ובהם אמנים ורבי אמנים ממדינות שונות בעולם. את המעמד יכבדו שר התרבות והספורט חילי טרופר, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, סגן ראש העיר עו"ד אלי נכט, יו"ר האיגוד הישראלי לשחמט ד"ר צביקה ברקאי, נציגים מעולם השחמט, מרשות הספורט ומהעיר אשדוד.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אליפות העולם בשחמט לנכים שתיערך השבוע באשדוד, תימשך 9 ימים ותהיה לחגיגת שחמט שמחה עם מיטב השחקנים מהארץ ומחו"ל. התחרות תכלול התמודדויות אישיות ומשחקים סימולטניים בהם יוכל הציבור להתמודד וליהנות מהמשחק המרתק. כמו כן יהיו מיצגים ופעילויות בתחום השחמט, שתתקיים ברחבת העירייה. כך מבטיחים לנו המארגנים מאיגוד השחמט הישראלי ומרשות הספורט העירונית.

בשנים האחרונות אשדוד מובילה לא מעט מיזמים בתחום הספורט כשעולם השחמט מקבל ביטוי, הן בפעילות הבית ספרית והן במועדוני השחמט ובתחרויות שהעיר לוקחת בהן חלק. עולם השחמט באשדוד, החל את דרכו לפני כמה שנים כאשר אירח את פסטיבל השחמט הראשון ומאז אירח עוד פסטיבלים ותחרויות. אך עיקר גאוותו על מועדון השחמט שמציב בקדמת הבמה את השחקנים הטובים בישראל ומייצג את העיר בצורה מכובדת בכל התמודדות ובכל תחרות.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי וסגנו עו"ד אלי נכט, שמכהן בשנים האחרונות כסגן נשיא פדרציית השחמט בישראל, פעלו יחד כדי שההתחרות הבינלאומית תתקיים באשדוד ואכן, העיר מארחת השבוע את אליפות העולם. שיא התחרות יהיה ביום ה' הקרוב, 12/5, בטקס חגיגי שיתקיים ברחבת העירייה, במעמד שר התרבות והספורט, ראש העיר וסגנו, נציגי האיגוד הישראלי ורשות הספורט העירונית וציבור תושבים, ולאחריו יתקיימו משחקים סימולטניים בין שחקנים לתושבים. הציבור כמובן מוזמן לבוא וליהנות מהמשחקים.

בתכנית עשרות רבי אמנים ואמנים מהארץ והעולם, לרבות משלחת גדולה של שחקנים מרוסיה, ארצות הברית, צרפת, ספרד.. ואולי גם שחקנים מאוקראינה. בראש השחקנים של ישראל יעמוד אנדרי גורבנוב, ישראלי שזכה אשתקד באליפות העולם לנכים. גורבנוב זכה בפעם הראשונה ב-2015 וסיים 3 פעמים במקום השני.

ראש העיר ד"ר לסרי בירך את כל הבאים בשערי העיר כדי להשתתף בתחרות העולמית ומודה לכל מי שנרתם לסייע בהפקתו של אירוע חשוב כל כך. הוא ציין את אליפות השחמט הראשונה שמיקמה את אשדוד בצמרת הערים בישראל ואת מועדון השחמט כמועדון מוביל, והדגיש את תרומת המשחק הפופולרי הזה גם בשדה החינוך, דרכו ניתן להעביר ערכים וכלים להתפתחות בריאה של כל ילד וילדה וביסוס קהילה תומכת ומגובשת. 

סגן ראש העיר נכט שהאהבה שלו לשחמט מאפשרת לו לסגור מעגל משמעותי בחייו, מברך על הבחירה באשדוד כמקום לאירוח התחרות ומציין כי "כסגן ראש העיר אשדוד, בתפקידי בפדרציה ומעל הכל באופי האירוע הבינלאומי החשוב הזה, אני מברך את השחקנים עם צרכים מיוחדים שבאו להשתתף בתחרות המתקיימת בעיר שלי, אשדוד".

ד"ר ברקאי, יו"ר האיגוד הישראלי לשחמט, גאה על כך שאליפות העולם בשחמט לנכים ובעלי מוגבלויות מתקיימת בישראל ומודה לעיר אשדוד עכל שהרימה את הכפפה ופתחה את ביתה. "מדובר בחגיגה שמחה שתאפשר הצצה לעולם השחמט ולמשחק שעם ישראל מתאהב בו בשנים האחרונות", אמר והוסיף כי "מדינת ישראל הופכת למעצמת שחמט עם אלפי שחקנים פעילים, פעילות בלמעלה מ 1,000 בתי ספר וכעת גם אירוח אליפויות העולם כאן במדינת ישראל". הוא הודה למשרד התרבות והספורט ולעיריית אשדוד על ההירתמות המדהימה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן