אשדוד הולכת לקלפי

אם הייתי שואל חברים לפני שנתיים וחצי מה יהיו תוצאות הבחירות לכנסת ה-21, הייתי מקבל תוצאות מאוד מפתיעות כך גם לכנסת ה 22 וה 23. הכול תלוי בזווית המתבונן או המתבוננת. אבל אין איש ואישה בעיר אשר יכלו לצפות את אשר אירע. שלוש מערכות בחירות בזו אחר זו. מהומה רבתי, ערבוביה, אנדרלמוסיה וברדק אחד שלם. האם הליכוד המפלגה הגדולה בעיר תשמור על כוחה? האם צפויה תזוזה במפת הגושים? ומה יעלה בכוחם של החרדים? כמה קולות תגרוף ישראל ביתנו? והאם יש בעיר קולות עבור מפלגות השמאל? רגע לפני שהאשדודים ילכו לקלפי, סקירה כללית

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

תוצאות הבחירות בעיר מלמדות כי אשדוד מזוהה עם הליכוד ועם מה שניתן לכנות "מפלגות הברית”, הלא הן שתי המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה. כפי שניתן היה ללמוד מתוצאות הבחירות הקודמות אך ורק לפני 12 חודשים, המפלגה הגדולה והדומיננטית ביותר בעיר חלשה על  36.62% אחוזים מהקולות.

האיום הראשי על הליכוד מימין לראשונה הינו כפול, שניים הקוראים תיגר על ההגמוניה של הליכוד בראשות בנימין נתניהו.

תקווה חדשה

אכן המפץ פוליטי הגדול. מפץ שלא היה כדוגמתו בליכוד (מאז איחודה של המפלגה על ידי אנשי 'חרות' והליברלים' בהנהגת מנחם בגין ז"ל) בקול תרועה גדולה עם פרישתם של: גדעון סער, דר יפעת שאשא ביטון, זאב אלקין, דני דיין, מיכל שיר, שרן השכל, וגם יועז הנדל, וצבי האוזר אשר צפויים לסחוף עימם אלפים בעיר למפלגתם החדשה 'תקווה חדשה'. מטה המפלגה בעיר מונהג ומנוהל בעיר על ידי לא אחר ממלא מקום ראש העיר גבי כנפו, אשר היה הרח החיה יש אומרים בסניף הליכוד עד לפני מספר חודשים. כאשר על המטה הרוסי מופקדים חבר המועצה אלי נכט, וחיים דן. לאחרונה אף דווח על הצטרפותה של חברת המועצה ד״ר אפרת אוחיון. מפלגת 'תקווה חדשה' צפויה לנגוס משמעותית בבסיס הקולות של הליכוד בעיר.

גבי כנפו מרכז את פעילות המפלגה באשדוד. עם גדעון סער

מפלגת ימינה

בהנהגתם של נפתלי בנט ואיילת שקד, צריכה וצפויה להגדיל את כוחה בעיר ולצרף לשורותיה עוד מאות מצביעים ומצביעות אשר הפכו להיות 'מאוכזבי ליכוד'. מי שמובילה ומנהיגה את הסניף המקומי היא חברת המועצה סטלה וינשטיין.

מסניף שהיה שמרני במאוד וממוקד בקהל יעד מסוים, נדמה כי כעת בהנהגתה נפרצו אותן גדרות ישנות, והפעילות האינטנסיבית שלה אכן צפויה לתת את אותותיה בקרב קהלים חדשים בעיר. במידה והמפלגה תצליח לקבל 12 מנדטים, חברת המועצה תהפוך לחברת כנסת, וגם לכך יש השפעה על העיר בדמותה של חברת כנסת תושבת אשדוד, אשר לא נראתה מזה שנים. בבחירות הקודמות המפלגה זכתה ל 3,124 קולות בעיר.

האם תשמש כחברת כנסת? המתמודדת האשדודית סטלה ויינשטיין ובנט

הליכוד

 ביקוריו התכופים בעיר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מעידים על גודלו של הלחץ המופעל על שני ראשי הסניף המקומי היו"ר אשר נהון ואחותו איריס נפתלי- יו"ר ועוד עובדי עיריית אשדוד. בעוד בעבר היה מי שתיכנן והניע את המערכת והיו מי אשר שהוציאו אל הפועל, הסניף איבד מרכיב חשוב. למרות קרבתו הרבה של ראש העיר ד״ר לסרי לליכוד ובפרט לשרה מירי רגב, נראה שלא ניתן יהיה למלא את החלל. מה תהיה עוצמת הפגיעה, ועד כמה היא תשפיעה על התנהלות הסניף ימים יגידו. בבחירות הקודמות עמד כוחה של המפלגה על 36.62% מקולות המצביעים בעיר.

אשר נהון עם ביבי (צילום: טל אקוקה)

אשר נהון יו"ר הסניף מציין כי: "המטרה לשחזר את ההצלחה של הבחירות הקודמות ולעמוד על 34% אחוזי הצבעה". כאשר הודגש בפניו כי מדובר על ירידה של יותר מ 2.5% בהשוואה לבחירות הקודמות בעיר, וכי יעד זה ממעיט בכוחן של מפלגות אחרות בגוש.

איריס נפתלי מרכזת את הסניף בעיר

ישראל ביתנו

 למרות נתוני פתיחה מרשימים ביותר, מעניין יהיה לעקוב ולראות האם החיכוכים הגדולים אשר התגלעו בסניף המקומי בהנהגתו של שמעון (סניה) כצנלסון, סגן ראש העיר הכוללים את הדחתה של השרה לשעבר סופה לנדבר, ובהמשך הדחתו של ולדימיר גרשוב מתפקידו כיו"ר חפ"א. מחלתו המתמשכת של חבר המועצה גרשון פלדמן (ומכאן נשלח לו רפואה שלמה). המשיכו והגיעו לשיא בקרע אשר הפך לגלוי עת חברי הסיעה המקומית, לא הופיעו ונעמדו לצידו של יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן, בעקבות הפרות הסדר וההתפרעויות של ישיבת גרודנא בעיר. כעת נותר לצפות ולבחון האם חיכוכים אלו יאפשרו לסניף המפלגה בעיר להוסיף ולעבור בהרמוניה ולשמור על כוחה אשר עמד על כ 16.51% מקולות המצביעים והמצביעות בקרב תושבי העיר.

כצלנסון ממ״ק ראש העיר עם ליברמן (צילום: דוברות ישראל ביתנו)

יש עתיד

מהווה כמעין סוג של אינגמה. מחד כוחה הפוליטי עולה ברמה הארצית, והיא כיום על פי כל הסקרים המפלגה שנייה בגודלה. אך האם באשדוד תצליח המפלגה לפרוץ קדימה ולשבור את מה שנדמה כתקרת הזכוכית, תחת הנהגתה של ראשת המטה נורית טופז, רפרנטית צרכים מיוחדים בחברה העירונית? זאת אין לדעת. החיבור בינה ובין מפלגתם של בני גנץ וגבי אשכנזי (׳חוסן לישראל׳) ובוגי יעלון (׳תלם׳), הפכה אותם בבחירות הקודמות בעיר למפלגה השלישית בגודלה, מרחק של פסע מהמקום השני, עם 15.62% מקולות המצביעים והמצביעות בעיר.

נורית טופז הפעילה המקומית עם יאיר לפיד

ש"ס

התנועה בראשותו של השר אריה דרעי, שאותה מוביל בעיר אבי אמסלם, ממלא מקום ראש העיר. נוכחותו של ח"כ ינון אזולאי תושב העיר וכן של גורמים בכירים נוספים הבוחשים בקלחת הפוליטית ארצית ומקומית כאחד. המפלגה גרפה בבחירות הקודמות כ 14.45% מקולות המצביעים בעיר. בעקבות מהלכים פוליטיים ברמה הארצית והן ברמה המקומית, בהחלט ניתן להעריך כי בערך מספרי (כמות מצביעים) ש"ס היא זאת אשר צפויה להוסיף ולהגדיל את כוחה בעיר, כפי שאירע בעבר, היא צפויה לעשות זאת על חשבונה של מפלגת הליכוד. אכן זוהי ברית פוליטית המטיבה עם ש"ס.

אבי אמסלם והשר אריה דרעי
ינון עם השר דרעי

יהדות התורה

 המפלגה הגיעה בבחירות הקודמות להישג מרשים, וגרפה יותר מ 11.67% מקולות הבוחרים בעיר. גם כאן בעקבות מהלכים פוליטיים ברמה הארצית והן ברמה המקומית הנוגעים לכוחה של המפלגה, בהחלט ניתן להעריך כי בערך מספרי (כמות מצביעים) המפלגה צפויה להגדיל את כוחה. תופתעו לדעת כי מניתוח הקלפיות הפזורות ברחבי העיר עולה כי כ 1,500 מצביעים ומצביעות אשר אינם מתגוררים בריכוזים חרדיים, הצביעו למפלגה.

המטה בעיר נמצא תחת ראש המטה קלמן רוזנבוים, יחיאל ויינגרטן – סגן ראש העיר וח"כ יעקב טסלר. הם מבטלים את דברי ההסתה של אביגדור ליברמן וטוענים כי: "כל מי שמנסה לחנוק את הדת, מוביל לסכנה גדולה”, ואף הוסיפו כדוגמה כי גם בבחירות המוניציפליות חבר המועצה אלי נכט פרסם סרט הסתה בוטה נגד הציבור החרדי: "… אך בסופו של יום הוא התגלה כבן אדם שאפשר לעבוד איתו (מנטש תוספת המחבר)" אם כך מה היה הטעם בכך?! בדיוק את אותה השאלה גם אנחנו שואלים.

שני דברים מעיבים על כוחה של המפלגה והם המעבר האפשרי של סיעת חב"ד להצביע למפלגת הציונות הדתית ועצמה יהודית (ביחד עם נעם של הרב טאו) אשר הקימו בלוק טכני, וכן הזעם בקרב הציבור החרדי ליטאי משיחי על הטלת הסגרים. לדברי יחיאל וינגרטן סגן ראש העיר: באשדוד ניתן לציין שהסגר היה רך. גם המשטרה וגם העירייה הבינו שצריך לתת לאנשים לחיות.. ובכל זאת יש אנשים שנפגעו ונפגעים".

יעקב טסלר

כחול לבן

 מי שבעבר נגעו בבכורה, ובעקבות רצף של טעיות פוליטיות, הפסידו אותה לליכוד, כיום עומדים בסקרים הארציים על 5 מנדטים. ללא ספק מטרתו של מטה הבחירות המקומי המונהג ביד רמה בעיר על ידי דוד אסייג, למנוע בריחה של אלפי מצביעים מקרב תושבי העיר למפלגות אחרות. יש לומר בזעיר אנפין, כי זוהי משימה לא קלה ואף מורכבת. מסייעת לו בכך השרה אורית פרקש הכהן, בעצמה ילידת העיר. ביחד הם יעשו כל אשר אל ידם במטרה למנוע גלישה אל מתחת לאחוז החסימה.

בני גנץ

העבודה

 חבוטה וחבולה, מפלגה אשר איבדה מכוחה והיא כעת משנסת מותניים, ופועלת לשקם ולחדש את שורותיה גם ברמה המקומית. לאחר סבבי הבחירות הקודמים, אותם הוביל היו"ר היוצא עמיר פרץ בחוסר הצלחה מופגן ובהעדר אסטרטגיה ארוכת טווח, נפרדה המפלגה ממתפקדים רבים אשר היו מזוהים עימו. כעת תחת הנהגתה של מרב מיכאלי, נדמה שהשטח שב ומתעורר. מטה המפלגה בעיר שוב פעיל תחת הנהגתה של ראשת הסניף חיה כהן, ותמיכתם של ממלא מקום ראש העיר יניב קקון וחבר המועצה הממונה על השכונות הוותיקות מאיר אברגיל.

חיה כהן מרכז פעילות סניף העבודה באשדוד עם חה״כ מירב מיכאלי

בבחירות הקודמות הגיע המפלגה לשפל שכמותו לא ידעה מיום הקמתה והיא זכתה ל 2,109 קולות של מצביעים בעיר.

מרצ

רבים מתושבי העיר אינם יודעים, אך למפלגה קיים גרעין יציב של מאות מצביעים בעיר. למרות עזיבתו של ח"כ לשעבר אילן גילאון את העיר, בשנה שעברה, ואי היבחרו לכנסת, להערכתנו המפלגה בעיר צפויה לשמר את כוחה וזאת על אף שבסקרים הארציים האחרונים, היא מתנדנדת על גבול אחוז החסימה. נראה כי זהו עבורה קרב משמעותי, קרב אשר עלול להסתיים בניצחון וכניסה לכנסת או לממשלה.לאי כניסתה של המפלגה תהיינה השפעות על גודלו של גוש השמאל.

הציונות הדתית

תידוהי המצוע תגלפ , ,הדבל הדדומתה רשאהריצה המשותפת של בצלאל סמוטריץ, איתמר בן גביר ומפלגת נעם של הרב צבי טאו, מאיימת באופן ישיר על שתי מפלגות יהדות התורה, מאחר ועבור חלקים מסוימים בציבור החרדלי, היא מהווה חלופה למפלגה החרדית, וכן מהווה תנועת המקובלת על מצביעי הזרם המשיחי של חב"ד, זאת מאחר והרבי מלובביץ ז"ל טרם לכתו, איפשר למאמיניו חופש הצבעה, אשר אינו קיים בחצרות ובחסידויות אחרו, וכן בקהילה הליטאית. כאשר התמודדה בבחירות הקודמות לבדה, זכתה מפלגת עוצמה יהודית (איתמר בן גביר) לכ-400 קולות של מצביעי ומצביעות בעיר.

המפלגות הערביות הרשימה המשותפת ובל"ד

המפלגות המפוצלות הללו זכו בעבר והן קיבלו קולות של עשרות מצביעים ומצביעות בודדים בעיר.

אחוז ההצבעה הכולל בעיר עמד על 66.08%. בטח תופתעו לדעת שאחוזי ההצבעה בקרב שכנתנו הקטנה במזרח גן יבנה עמדו על 74.84%. ביבנה העיר השכנה מצפון אחוז ההצבעה עמד על 74.95% ובנס ציונה שיעורי ההצבעה עמדו על 75.63%, ואילו במזכרת בתיה הצביעו 77% מתושבי ותושבות העיר.

שערו בנפשכם מה יקרה, אם אחוזי ההצבעה באשדוד יעלו ל 75% בקרב כלל המגזרים? או אז צפויה כאן מהפכה דמוקרטית אמיתית. כוחם של אחדים ירד במאוד וכוחם של אחרים יעלה.

לא חשוב מה בחרתם או בחרתן להצביע, צאו להצביע וקחו איתכם לפחות עוד 3 בני משפחה חברים וחברות.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן