אשדוד בקו האש: קרבות מאפיה על איזורי שליטה, ירי ברחובות ופחד בעיר

רחובות באשדוד הפכו באחרונה לאלימים ומסוכנים ברק מלחמת ארגוני הפשע, שמסכנות חפים מפשע . באמצע השבוע נורו צרורות מנשק אוטומטי על בניין במע"ר דרום ובנס לא נפגעו דיירים ובשבוע שעבר נכנסו מספר אלמונים והרסו פאב ברובע טו' . במשטרה מעריכים כי מדובר במאבקים על רקע שליטה בשוק הסמים, הפרוטקשן וההימורים ובמסגרת זו נעצרו שמונה חשודים ובכך נמנעו חיסולים. במשטרה מעריכים כי קרב אלים ניטש בין מאפיה גאורגית ששולטת שנים בעיר בסחר סמים ופרוטקשן נגד מאפייה רוסית שמעוניינת להשתלט על אשדוד @ בנוסף, שני ראשי ארגוני הפשע בדרום, שלום דומרני ובני שלמה המסוכסכים ביניהם עתידים בקרוב להשתחרר, וגם להם יש עניין באשדוד . במשטרה נערכים לגרוע מכל

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביום שני השבוע לקראת חצות הפרו את שלוות הרחוב המנומנם ברובע מע״ר דרום צרורות ירי מנשק אוטומטי מרכב חולף לעבר בניין ברחוב כינור 22. תושבי הרובע השקט נבהלו והזעיקו משטרה שהגיע סגרה את הזירה למשך שעות ואיתרה קליעים בדלת כניסת הבניין. לחוקרי היחידה המרכזית של מרחב לכיש שהגיעו למקום לא נותר איפה אלא להוסיף עוד מקרה ירי אלים, שנגמר בנס ללא נפגעים לאוסף אירועי האלימות באחרונה בעיר אשדוד. הרקע מלחמות מאפיה על איזורי שליטה בשוק הסמים, ההימורים והפרוטקשן.

המשטרה שהגיעה בכוחות גדולים מצאה,כאמור, חלק מהקליעים שחדרו לדלת הכנסה לבניין ובנס לא היו נפגעים חפים מפשע.

"זה היה ממש מפחיד" סיפרה יעל תושבת הרובע. "שני צרורות ארוכים ולאחר מכן קול של רכב נמלט. התעוררנו בבהלה יצאנו לחלון ומלא משטרה ואנשים התקהלו שם. זו שכונה חדשה שקטה לא מבינים מה קרה".

וזהו לא אירוע בודד במלחמה הזו וכפי שזה נראה גם לא האחרון. ימים אחדים לפני הירי במע״ר דרום עצרה המשטרה 8 חשודים בהם 3 נתינים זרים בחשד לכאורה לקשירת קשר לביצוע פשע, נשיאת אמל״ח וכלי תקיפה באשדוד. מהודעת המשטרה עולה כי שוטרי תחנת אשדוד ובלשי ימ״ר לכיש קראו לשלושה נהגי כלי רכב שנסעו בעיר לעצור לבדיקה. נהגי כלי הרכב לא שעו לקריאת השוטרים ובמארג חסימות תוך חתירה למגע נבלמו כלי הרכב והחשודים ברחוב רוגוזין בחיפוש בכלי הרכב אותרו ונתפסו אמל״ח וכלי תקיפה כאמור נעצרו 8 חשודים, 5 תושבי אשדוד ו-3 נתינים זרים.

כיומיים לאחר מכן עצרה המשטרה 6 חשודים שככל הנראה חברים בארגון פשע אחר הנמצא על פי החשד בסכסוך עם הארגון הראשון. בין העצורים 4 תושבי אשדוד, אחד תושב גן יבנה ואחד תושב נתניה. כולם מוכרים למשטרה. למרות ההצלחה של המשטרה למנוע חיסולים הדדיים, המלחמה רק החלה. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של 8 העצורים הראשונים ב-10, אולם חלקם שוחרר בתנאים וחלק הוארך מעצרם אך לפחות ימים משביקשה המשטרה. גם מעצר השישה 5 שוחררו למעצר בית מחוץ לאשדוד.

״מלחמת עולם״

במשטרה מעריכים ,על פי כתבה של שמעון איפרגן ב'מאקו', כי ניטשת מלחמה, לכאורה, בין הארגון הפשע הגיאורגי שחולש כאמור על העיר שנים רבות לבין בכירי ארגון הפשע הרוסי שמנסה להיכנס לאשדוד ולנגוס בעסקים של הגאורגים המזוהים עם ראש ארגון הפשע בני שלמה. בכתבה אומר גורם במשטרה כי ״ עד עכשיו המאפיה הגיאורגית שלטה בעיר ועכשיו אנשים של המאפיה הרוסית נכנסו כדי לנגוס בשטחי המחיה שלהם ( סחיטה באיומים, סחר בסמים, הימורים, גביית חובות ומכוני ליווי) ופרצה ביניהם ׳מלחמת עולם׳. זה התחיל באיומים וניסיונות חיסול הדדים״.

עוד עולה כי בתקופה האחרונה החלו להיכנס לעיר הארגון הרוסי. בין היתר בהפעלת הימורים. בעקבות המאבק בכירי הארגון הרוסי החלו להתחמש הן ב-3 אזרחים אוקראיניים שיסייעו במלחמה מול הארגון הגיאורגי וכן בכלי נשק, רימונים ומטענים וזאת כאמור, מתוך כוונה להשתלט על חיי הפשע באשדוד. הארגון הגיאורגי לא נשאר בחיבוק ידיים וצירפו תגבור של עבריינים מאזור לכיש כדי להשיב מלחמה ולסלק את הארגון הרוסי מהעיר ״ זו מלחמה על עשרות מיליוני שקלים״ אומר בכתבה גורם המעורה בסכסוך בין הארגונים ״ זה יגמר בחיסולים ובהרבה גופות שיעופו באוויר״.

בתקופה האחרונה חלה הסלמה בין הארגונים וזאת בשל ניסיון של עברייני הארגון הרוסי להשתלט על ענף ההימורים ובתי הבושת. וגם על כבוד. על פי החשד הארגון הגיאורגי פגעו לכאורה בכבודו של עבריין מהארגון הרוסי ודרשו ממנו ומחבריו לעזור את אשדוד ״אנחנו עוקבים זמן ארוך אחר מ' שהגיע באחרונה מבאר שבע לעיר עם כמה מחבריו למאפיה הרוסית כדי להתאקלם ולגנוב שטחי מחיה מהעבריינים הגיאורגים", ציין קצין משטרה במחוז הדרומי, "הם התחמשו באמצעי לחימה רבים וקיים חשש שזה יזלוג ושאנשים חפים מפשע ייפגעו".

ואם לא די בכך אז במשטרה גם צופים החרפה במאבקי השליטה בדרום וגם ובעיקר באשדוד, שנחשבת כר פורה לעשיית כסף קל לעברייני צמרת במסגרת פרוטקשן והימורים, וזאת בשל שחרורם הצפוי של שני ראש משפחות הפשע, שלום דומרני ובני שלמה. שניהם מסוכסכים ונלחמים על איזורי שליטה בתחום הצווארון הלבן והפשע המאורגן. מה שאומר שצפוי להיות חם מאוד וגם מסוכן ברחובות העיר.

המשטרה ״ האירוע נחקר״

מהמשטרה נמסר בתגובה ״ האירוע ( הכוונה לירי במע״ר דרום- ע.ב.) נחקר וכשיהיה מה להודיע תצא הודעה מסודרת״ אולם בהודעה לעיתונים על תפיסת אמצעי לחימה במכוניות ומעצר 8 חשודים נכתב : ״ משטרת ישראל מנהלת כל העת מאבק עיקש כנגד הפשיעה החמורה למען ביטחון הציבור״

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן