אשדוד בסימן אדום

מספר החולים המאומתים באשדוד ממשיך לעלות באופן מדאיג והעיר הכתומה מהבהבת לקראת אדומה. כרבע מהתושבים התחסנו. מספר החולים במחלקת הקורונה באשדוד עומד על 37 מתוכם 29 במצב קשה. מתחמי הבדיקות בעיר ממשיכים לפעול: 72% מבני 60 ומעלה באשדוד כבר התחסנו

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

גל התחלואה השלישי ממשיך באשדוד. למרות הסגר הארצי, מספר החולים המאומתים גבוה ואשדוד מתקרבת לצבע האדום ברמזור הקורונה. על פי נתוני העירייה מיום שלישי 19‪.1‪.21 קרוב ל- 300 חולים מאומתים חדשים, בכל חלקי העיר. ברובע ג׳ 29 חולים מאומתים וברובע ז׳, 60 חולים מאומתים. ומספר החולים הפעילים הוא 1,931 חולים. מתוכם  240 ברובע ג׳ ו- 348 ברובע ז׳ ברובע הסיטי 148 חולים פעילים. סך המחלימים מפרוץ משבר הקורונה ועד היום עומד על 15,567 תושבים.

במחלקת הקורונה 29 חולים במצב קשה

מספר החולים במחלקת הקורונה באשדוד עומד על 37 מתוכם 29 במצב קשה, 6 במצב בינוני ו- 2 במצב קל. למרבה המזל, ולנוכח נשים בהיריון שאושפזו במצב קשה בארץ בבית חולים ׳אסותא׳ לא מאושפזת אף אישה בהיריון.

כרבע מתושבי אשדוד חוסנו

מבצע החיסונים בקופות החולים ממשיך לפעול במלוא הקיטור. נכון ליום רביעי 20‪.1‪.21 חוסנו כרבע מתושבי העיר כאשר 3.41% מחוסנים בחיסון השני. בין המחוסנים גם הרב הראשי של אשדוד הרב חיים פינטו. הרב הגיע אל למתחם החיסונים של מאוחדת במתנ"ס ד' באשדוד וקיבל את החיסון נגד קורונה . "הלכתית יש שני פסוקים בתורה שאפשר לייחס לחיסון", אמר הרב פינטו, "'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' ו'אל תחמוד דם רעך'. 'ונשמרתם מאוד' זה עניין של שמירת הנפש, הפסוק היחיד שנאמר בו 'מאוד' – לעניין שמירת הנפש, כלומר: ונשמרתם מאוד. 'אל תעמוד על דם רעך',  זה עניין של הדבקות, כאשר אחד מדביק את השני. הרבה שואלים אותי האם להתחסן או לא. לפני שהתחסנתי התקשרתי לידידי פרופ' זלבסקי שהוא אחד מהאנשים שהיו בייצור של החיסון – והבנתי ממנו שאין כאן שאלה! צריך להתחסן״.

 בין המתחסנים בחיסון שני גם דוד ׳דוגו׳ לייטנר   שהגיע למתחם חיסוני קורונה של כללית באשדוד לבצע חיסון שני נגד קורונה. ׳דוגו׳ שהצליח בנס להינצל מצעדת המוות חוגג מדי שנה יום לפני כן, ב – 18 בינואר, את החיים עם אכילת פלאפל, כשאליו מצטרפים אלפי אנשים ברחבי הארץ והעולם.

מנכ״ל אסותא: ״פתיחה מהירה מדי של המשק תוריד את המאמצים לטימיון״

ממשלה אומנם האריכה את הסגר עד לסוף החודש אך מנכ״ל אסותא‫, ד״ר ארז ברנבוים מודאג‫. "מדינת ישראל נכנסה לסגר הנוכחי עם כמות גבוהה של חולים מאומתים, ולכן, כל עוד אין ירידה מהותית במספר החולים, הסגר למעשה לא השיג את מטרתו . היעד טרם הושג״. עוד אמר כי: ״בנקודת הזמן הזו, ניתן כבר לראות את אפקט הסגר ומבצע החיסונים: קיימת ירידה במקדם ההדבקה, והוא סביב 1 והמגפה לא גדלה- היא יציבה. עם זאת, לאור כמות החולים הרבה עמה התחלנו את הסגר, ישנה עוד כברת דרך עד לירידה ממשית בכמות החולים. חוסר זהירות ופתיחה מהירה מדי של המשק יורידו לטמיון כל הישג. נכון להמתין לירידה מהותית יותר במספר החולים ולא רק בהתמתנות מקדם ההדבקה״‫.

ב׳אסותא׳ ממליצים לנשים בהיריון להתחסן

לאור התחלואה בקרה נשים בהיריון בארץ  ממליצים באסותא לנשים בהיריון להתחסן‫. אומרת מנהלת היחידה לרפואת האם והעובר ("הריון בסיכון") בביה"ח אסותא אשדוד, ד"ר אורטל נאמן: "לצערנו, לא ברור אם המקרים המדווחים הם מגמה או הצטברות מקרים נקודתית. עד כה נשים הרות לא היו בקבוצת סיכון לתחלואה קשה כתוצאה מהקורונה.
ההמלצה היא לאפשר מתן חיסון לנשים הרות במיוחד אם הן בעלות סיכון לחשיפה או סובלות ממחלות רקע שמגבירות את הסיכון לתחלואה קשה.
המידע על בטיחות החיסון בהריון הוא מוגבל לאור כך שהניסויים הקלינים החריגו נשים הרות״.

מבצע דוגו: שני מספרים על הזרוע – שני חיסונים נגד קורונה בכללית – רצון אחד לחיים

מבצע דוגו להתחסן: אתמול, 19 בינואר, הגיע דוד ׳דוגו׳ לייטנר (90, תושב ניר גלים, בתמונה) למתחם חיסוני קורונה של כללית באשדוד לבצע חיסון שני נגד קורונה.  ׳דוגו׳ שהצליח בנס להינצל מצעדת המוות חוגג מדי שנה יום לפני כן, ב – 18 בינואר, את החיים עם אכילת פלאפל, כשאליו מצטרפים אלפי אנשים ברחבי הארץ והעולם ביוזמה ובהובלה של בית העדות , מוזיאון בנושא השואה והתקומה בניר גלים.

בתו, זהבה קור, שליוותה את הוריה לחיסון בכללית תיעדה את החיסון. ״אין ספק שהחיסון השני מהווה עבור ניצולי השואה ניצחון נוסף לחיים. אני רוצה להגיד תודה רבה מכל הלב לעדן מכללית שחיסנה את אבא ואמא ברגישות ובחיוך ועל הסדר המופתי במתחם החיסונים. מדינת ישראל שומרת על מבוגרים וצעירים כאחד. עם ישראל חי״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן