אשדוד בדרך להיות העיר הראשונה עם מכשירי דפיברילטור בכל בניין

פרויקט מציל חיים ביוזמת חבר מועצת העיר אשדוד עו"ד חנוך דרך-ארליך יוצא לדרך היום (א') ובמסגרתו העירייה מחייבת כל בניין חדש שיוקם בעיר להתקין מכשיר מפעם (דפיברילטור) חכם של מגן דוד אדום, כחלק מהליך אישורי הבנייה בטופס 4. בכך, תהיה אשדוד לעיר הראשונה במדינה אשר מחייבת כל בניין מגורים חדש בשלבי תכנון וביצוע – להציב מכשיר מפעם מציל חיים, המחובר למוקד 101 של מד"א בכל עת – אותו יכול כל אחד להפעיל, גם ללא רקע רפואי וללא ניסיון

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל


מכשיר הדפיברילטור הראשון שהוצב הותקן בפרויקט "דמרי טאוור" של חברת י.ח דמרי, הממוקם ברחוב צה"ל בעיר נחנך בטקס בנוכחות ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, סגן ראש העיר שמעון כצנלסון, חבר מועצת העיר עו"ד חנוך דרך-ארליך, מנכ"ל י.ח דמרי יגאל דמרי ומנהל מרחב לכיש במד"א חיים קרדי. חברת י.ח דמרי בחרה להתקין את המכשיר בבניינה החדש למרות שקיבלו במעוד מועד טופס 4 – וזאת על מנת לשמור על בריאות הדיירים.
 
ד"ר יחיאל לסרי, ראש העיר אשדוד: "מועצת העיר החליטה פה אחד לאשר את הצעתו של חבר המועצה עו"ד חנוך דרך-ארליך ואנחנו גאים ושמחים להיות העיר הראשונה בישראל שמחייבת בנייני מגורים להציב מכשיר דפיברילטור מציל חיים בכל מבנה חדש שיבנה בעיר. המכשירים יחוברו למוקד 101 של מד"א ויחד עם ארגון ההצלה הלאומי נציע גם קורס הכשרה בהחייאה לנציגי תושבים שיהיו מעוניינים בכל בניין. באופן הזה יהיה ניתן להגיש עזרה דחופה ולהציל חיים של תושבים. אנו מקווים שההחלטה תאומץ ע״י רשויות נוספות".


 
על היוזמה המבורכת, סיפר חבר המועצה עו"ד דרך-ארליך: "ראיתי מכשירי דפיברילטור חכמים של מגן דוד אדום מוצבים במקומות הומי אדם במספר ערים בארץ, ורציתי לשלב את הנושא גם באשדוד. בשלב הראשון יצרנו שיתוף פעולה עם מד"א והצבנו מכשירים ברחבי העיר לטובת הציבור הרחב. חשבתי שצריך לעשות עם זה עוד צעד. לכן העברנו במועצת העיר החלטה מחייבת להתקנת מכשיר דפיברילטור בכל בנין שייבנה, כתנאי לקבלת לטופס 4 .  ואני מתרגש לראות אותה יוצאת היום לפועל עם חנוכת המכשיר הראשון שבעזרתו נוכל להציל חיים. ראש העיר, גם בתור רופא, תמך מאוד בהצעה. כעת, שאשדוד היא העיר הראשונה בישראל שבה יש חובה להתקנת המכשיר בכל בניין, המטרה שלי היא להפוך את המיזם לחקיקה ארצית בכל עיר ובניין בישראל".
 
יגאל דמרי, מנכ"ל י.ח דמרי: "כחברה הבונה ברחבי הארץ אנו רואים זכות להחזיר ולתת לקהילה, במסגרת האחריות החברתית שלנו שמחנו להירתם למשימה ולחבור למד"א במטרה מצילת חיים נעלה זו. אנו גאים להיות פרויקט המגורים הראשון בארץ, בו מותקן מכשיר מפעם. אנו מקווים כי יוזמה זו תתפרס מקריית שמונה ועד אילת, ונשמח להמשיך לקחת חלק ביוזמה מבורכת זו".
 
מנהל מרחב לכיש במד"א, חיים קרדי: "אנו מברכים את חבר מועצת העיר עו"ד דרך-ארליך אשר יזם את הפרויקט ואת ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, אשר בצעד חשוב מאין כמוהו הפכו את אשדוד להיות העיר הראשונה בישראל שתהיה מרושתת במכשירים מצילי חיים – בכל לובי של בניין מגורים. אני מודה ליגאל דמרי, על שהבין את צו השעה ופעל על מנת להציב את המכשיר בבניינו – למרות שקיבל טופס 4 עוד לפני היוזמה, וזאת על מנת להציל חיים. כולנו תקווה כי בעתיד הקרוב ערים נוספות יצטרפו וכי הצבת המכשיר תהפוך חיונית והכרחית כמו הצבת מערכת כיבוי אש".
באמצעות העמדה החכמה, כל אזרח שמחייג למוקד 101 של מד"א במקרה חירום רפואי שדורש החייאה, כחלק מההדרכה הטלפונית ובמקביל להזנקת ניידת טיפול נמרץ וכונני מד"א הרכובים על האופנועים, יונחה להביא ולתפעל את המכשיר וכך יכול לסייע עוד יותר בהצלת חיים במקרה של דום לב. חיים רבים כבר ניצלו ברחבי הארץ באמצעות מכשירי הדפיברילטור של מגן דוד אדום, שכל אזרח יכול להפעיל בקלות, ללא ידע רפואי מוקדם.
 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן