אף פעם לא מאוחר: בר מצוה בגיל 80

הרב מאיר נהון מרבני המועצה הדתית באשדוד, ערך בכותל המערבי טקס הנחת תפילין ובר מצוה * חתן הארוע הוא דוד בן דוד, ואם התענייתם לגילו, בן 80…

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לא בכל יום פוגשים בנער בר מצוה בגיל 80, כך מספר לנו נרגשות הרב מאיר ישראל נהון מרבני המועצה הדתית ומוסר שיעורי תורה ברובע ו'. הרב נהון יליד העיר העתיקה שבין החומות, בנו של המקובל רבי יעקב נהון מזקני ישיבת המקובלים "בית קל" בירושלים, שנוהג מידי פעם להכין חתני בר מצוות בכותל המערבי.

באוירה של חודש אלול והכנה לימים הנוראים, נתבקש הרב נהון לערוך טקס בר מצוה ליהודי בן 80 שזכה לראשונה להניח תפילין לראשונה ביום ההולדת שלו.

בתיאור מרגש מספר "החתן" דוד בן-דוד על ילדותו מאז שעלה ארצה לבדו מקזבלנקה שבמרוקו, כילד בגיל 7 עבר תלאות ונלקח לקיבוץ 'עין חרוד' המנוכר מכל זיק של יהדות וערכים, שם משפחה אומנת אימצה אותו וגידלה אותו במסירות רבה כילדם ממש. במשך חייו כיהן בתפקידים רבים בצבא במשטרה ועוד. זכה לתרום ספר תורה לזכר הוריו. אבל מה שהביא אותו לכותל המערבי בשבוע האחרון זה היה הטלפון הנרגש שקיבל מאימו המאמצת מקיבוץ עין חרוד בת ה-96 שאמרה לו שרוצה לשוחח איתו ואמרה לו: "דוד, תדע לך היום מלאו לך 80 שנה, כשהיית ילד לא עשו לך בר מצוה ומעולם לא הנחת תפילין, אז הנה יש יהודים טובים שמארגנים עבורך בר מצוה עם הנחת תפילין לראשונה בכותל המערבי".

הרב מאיר נהון מספר אנו עורכים כבר שנים רבות טקסי חלאקה לילדים, הנחת תפילין לנערי בר מצוה מכל העדות והחוגים מהארץ ומהעולם, לניצולי שואה, אבל כזה סיפור כמעט ואני לא זוכר, בהתרגשות מיוחדת סיפר לנו את השתלשלות חייו, פגשנו באדם חכם שעשה רבות בחייו וכעת זוכה גם לחגוג בר מצוה בגיל 80. הסברנו לו את מהות וחשיבות המצוה, עזרנו לו להניח את התפילין, לגלגל את הרצועות על ידו לאט לאט כשדמעות זלגו מעיננו, במהלך התפילה זכה לעלות לספר תורה כשהוא מעוטר בתפילין וכשבירך על ספר תורה עין לא נותרה יבשה…

לאחר התפילה, הרב נהון תקע בשופר כנהוג בימי חודש אלול, כשרעיתו ובני משפחתו הנרגשים ניגשים לברך את "חתן" בר המצוה בברכת מזל טוב עד 120.

החתן הודה למארגנים ואמר, אני היום כאן בכותל המערבי כולי נרגש, אני מודה לבורא עולם על כל רגע בחיים על שהצלחתי להקים משפחה, ובעיקר על זה שזכיתי ליום הבר מצוה שלי בגיל 80 ולהניח תפילין לראשונה! וסיים בברכת שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. לאחר שהרב נהון סיפר במועצה הדתית על הטקס המרגש, בלשכת הרב הראשי רבי חיים פינטו הזמינו את "חתן בר המצוה" דוד בן-דוד לקבל ברכה ועידוד על ההתרגשות שגרם לכל המשתתפים.

כיום דוד בן-דוד הוא מנהל בית ספר לנהיגה 'גלבוע' ומדריך טיולים לתיירים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן