ד"ר יחיאל לסרי: "אני מתמודד בפעם הרביעית לראשות עיריית אשדוד"

ד"ר יחיאל לסרי, חוגג בימים אלה בר מצווה בראשות העיר: 13 שנה שהוא מכהן כראש עיר ובעוד שנתיים מסתיימת קדנציה שלישית. בראיון מקיף הוא מכריז כי הוא מתמודד לראשות העיר בפעם הרביעית ועונה על הכל: מדוע יש הגירה שלילית? "זה מדיר שינה מעיני" מדוע אין מפעלי הייטק בעיר? "יש התקדמות". מה תגובתו לעקיצות של היזם, עו"ד צחי אבו? "פתוח לביקורת מאדם חכם ומנוסה כמו צחי", ובטוח שיחסיו עם החרדים הם מעולים ויהיה ביניהם שיתוף פעולה בבחירות הקרובות. ואומר גם בגילוי לב אנושי:"אני לא מושלם, אני עושה טעויות, ומוכן ללמוד מכל אחד"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ד"ר יחיאל לסרי, כשנתיים לפני הבחירות ואחרי 3 קדנציות שלך בראשות העיר, האם אתה מתכוון להתמודד שוב, ב-2023 לראשות העיר לקדנציה רביעית?
"כן! אני מודיע שאתמודד שוב לראשות העיר אשדוד. העיר אשדוד ותושביה הם חלק בלתי נפרד ממני ואני אוהב אותם בכל מאודי. כמי שגדל בעיר והתחנך בה, זכיתי לראות אותה גדלה ומתפתחת ובהמשך, להיות שותף לבניינה ואף להוביל אותה. זו זכות גדולה לשרת את תושבי העיר אליהם אני מחויב, ואני מודה על הזכות הזו בכל יום מחדש. אני מאמין שבזכות העשייה הרבה, הניסיון שצברתי והיכולת לחבר מגזרים שלמים וקבוצות מכל גווני הקשת, אקבל את אמון התושבים להמשיך ולהנהיג את העיר קדנציה נוספת".

ודווקא בעניין החיבור המגזרי, הקואליציה שלך, שמורכבת באמת ממגזר העולים החדשים מצד אחד ומחרדים מצד שני חוותה משבר פוליטי חמור לפני מספר חודשים. שלושת סגניך: אבי אמסלם, יחיאל וינגרטן וסניה כצנלסון מרדו בך בהצבעה חשובה על מינוי סגן ראש העיר, אלי נכט. הגבת בחריפות והודעת על שלילת סמכויותיהם. בפועל, כלום לא קרה. הכל בסדר כעת בקואליציה?
"הקואליציה שלנו רחבה ויציבה ומייצגת את כל תושבי העיר בדמותם של 24 חברי מועצה מתוך 29 נבחרים. אני גאה לעמוד בראש קואליציה כה מגוונת, שחברים בה אנשים שיודעים מצד אחד להתעקש על נושאים החשובים להם ולציבור שהם מייצגים, ומצד שני לגלות אחריות, לדעת לחפש את המשותף, וגם להתפשר מתי שצריך. זה נכון שלא תמיד יש הסכמות, וישנם רגעים מאתגרים יותר, לפעמים משברים של ממש, אך החוכמה היא לצלוח אותם ולהמשיך הלאה, בדיוק כפי שעשינו סביב ההצבעה על הסגנות של עו"ד אלי נכט".

והצלחת לשקם היחסים? המשבר עבר?
"כן. לשמחתי ולטובת העיר, הצלחנו לשקם את האמון בינינו, ולמעשה המשבר הזה מאחורינו. זה המקום לציין את השותפות האמיצה החזקה וארוכת השנים שיש לי עם עו"ד גבריאל כנפו, ממלא מקום ראש העיר, שיש לו חלק חשוב ומרכזי בשמירה על יציבות הקואליציה".

ובלי קשר למשבר ההוא. הנציגים החרדים, אגודה וש"ס מאוד כועסים, מסיבותיהם שלהם. ש"ס למשל זועמים שלא נתת להם את מה שהיו צריכים לקבל על רקע התמיכה שלהם בך ועל רקע כוחם במועצה, 6 מנדטים. כך גם אנשי אגודה. האם אתה חושש שהפעם הם לא יצביעו לך לראשות העיר כמו שהצביעו ב-3 מערכות הבחירות הקודמות ובעצם הביאו לך ניצחון?
"לא ידוע לי על כעס או זעם מצד הנציגים החרדים. מערכת היחסים עם ממ״ק ראש העיר הרב אבי אמסלם וחברי סיעת ש״ס, ועם סגן ראש העיר הרב יחיאל וינגרטן וחברי סיעת אגודת ישראל, הינה יוצאת מן הכלל מכל בחינה שהיא, וכך גם עם יתר חברי הנהלת העיר. אני לא רוצה להיכנס לשמועות ורכילות זולה ובוודאי שלא לדבר על אי אלו בעיות אישיות אם אלו בכלל קיימות, מעל דפי העיתון והאתר אשדוד 10. יחד איתם אני מחויב לתושבי העיר בצורה שוויונית והפעולות שלנו, אם באמצעות הנציגים במועצה, ואם באופן ישיר, מעידות על כך כי אף אחד לא מקופח, ואנו דואגים לצרכים של כולם, ללא קשר לזהות הפוליטית שלהם, לכן גם אין בליבי ספק לגבי המשך השותפות הפוליטית בינינו גם בקדנציה הבאה בע״ה".

נודע לנו שיו"ר ש"ס, אריה דרעי זועם עליך עוד מתחילת הקדנציה הנוכחית, כשלא באת לחגיגת הניצחון שאירגן באשדוד לכל חברי מועצת ש"ס שנבחרו ברחבי הארץ וגם בגלל שלא נתת מספיק לנציג שלו אבי אמסלם. אתם מדברים בכלל? הוא אמר לך משהו בעניין?
"עוד רכילות זולה שאינה ראויה להתייחסות".

למה רכילות? זה דברים שאמר לאנשים והגיעו אלינו.
"יוסי, מותר לך כעיתונאי לשאול איש ציבור כל שאלה, גם אם היא מנותקת לחלוטין מהמציאות. ואני אומר לידיעת קוראי העיתון והאתר אשדוד10 ולתומכי מפלגת ש״ס: מערכת היחסים שלי עם אריה דרעי הינה יותר ממצוינת, עם קשר אישי ישיר ורצוף. כולל בשבוע האחרון. יש לי הערכה עצומה והכרת הטוב כלפיו וכלפי פועלו, ואני מניח שזה הדדי לגמרי. למרות שאנו במפלגות שונות, יש לנו רקע וערכים משותפים המבוססים על המורשת והזהות היהודית, וכן תפיסה חברתית זהה לחלוטין של דאגה לחלשים בחברה, שוויון הזדמנויות מלא וצמצום פערים".

באחרונה זכתה חברת המועצה, עו"ד הלן גלבר וקיבלה חסינות מבית משפט העליון, מתביעה של ג'קי בן זקן נגדה. העירייה לא תמכה בחסינות ואף פעלה נגדה בעניין. מדוע? ומה עמדתך בעניין?
״מפאת הזהירות אני נמנע מלעסוק בכל נושא הקשור לג׳קי בן זקן, וודאי בסוגיה משפטית מובהקת מסוג זה״.

מה יחסך עם משפחת אבו? עו"ד צחי אבו ויחיאל אבו, יזמי הנדל"ן מאשדוד.
"עו"ד צחי אבו ואני מיודדים שנים רבות, עם קשר משפחתי וחברי ואף שיתפנו פעולה פוליטית בתקופה בה היה חבר מועצת העיר ושותף לקואליציה בראשותי. צחי מוכשר בזכות עצמו, מעבר לכך שהוא בן למשפחה רבת זכויות באשדוד, שתרומתה האדירה לבניינה של העיר הולכת עשרות שנים אחורה. לאחרונה, קיבל את המושכות לחברה המשפחתית, הפיח בה רוח צעירה והרחיב בצורה משמעותית את תחומי הפעילות שלה ואני מאחל לו בכל ליבי הצלחה רבה בכך".

ומה תגובתך לפוסטים העוקצניים והביקורתיים של עו"ד צחי אבו, היזם שבונה גם באשדוד, נגדך. השמועות החזקות אומרות שעו"ד אבו פועל נגדך פוליטית ונגד מועמדותך לראשות העיר בבחירות הקרובות.
"לצחי דעות משלו במגוון נושאים, ולא תמיד אנו רואים את הדברים עין בעין וזה בסדר גמור. מה גם שאני פתוח לכל ביקורת, מקשיב לה היטב ועושה כל מאמץ לתקן ולשפר את השירות לתושבי העיר. במיוחד אם היא מגיעה מאדם חכם ומנוסה כמו צחי אבו. אני לא מושלם, אני ודאי עושה טעויות, מוכן ואוהב ללמוד מכל אדם. יחד עם זאת, לא צריך לעשות עניין מכל אי הסכמה שיש בינינו ולהוציא דברים מפרופורציה. וודאי לא עם השלכות מרחיקות לכך, מבחינה פוליטית. אני מכבד מאד את צחי ובוודאי את אביו יחיאל שבנה בעשר אצבעותיו אימפריה כלכלית שהיא פאר העיר אשדוד, ואני בטוח שהם ימשיכו לעשות רבות למען פיתוחה של העיר, בפארק ההייטק ובמקומות נוספים".

אגב, אחת הביקורות של עו"ד אבו הייתה סביב הפרסומים הלא מחמיאים על הגירה שלילית מאשדוד לערים אחרות, בשל היעדר יכולת של צעירים לרכוש דירה במחיר שפוי ויש מי שטוען שזה גם בשל תעסוקה וחינוך. יש לך בשורה לאותם צעירים שרוצים לרכוש דירה לא יכולים ועוזבים את העיר?
״ההגירה השלילית מדירה שינה מעיניי, ואני מתמודד איתה בכל האמצעים האפשריים. היא נובעת בעיקר ממשבר הדיור הלאומי עם מחירי דיור גבוהים בכל מדינת ישראל, במיוחד בערי המרכז המבוקשות, כולל באשדוד שהפכה לעיר מבוקשת מאוד בעשור האחרון. תוצאה של איכות החיים הגבוהה שהיא מציעה לתושבים בכל תחומי החיים. עיר יפה ונקיה עם מערכת חינוך מצויינת  עם מדד החינוך היישובי הגבוה ביותר בישראל. נתון אובייקטיבי בו המדינה מצביעה על כך שמערכת החינוך של אשדוד היא הטובה ביותר בארץ. וכמובן חיי תרבות וקולינריה עשירים עם 23 פסטיבלים בשנה, פעילות ספורט עממית והישגית מהטובות בישראל, תשתית כבישים מתקדמת, גנים ופארקים, מערכת שירותי רווחה מצוינת, ופשיעה נמוכה מאוד".

"איני מתעלם מגל הפשיעה האחרון״

הפשיעה באשדוד היא לא נמוכה בימים אלה. יש מאבקי כנופיות פשע, ירי הצתות ניסיונות חיסול.
"איני מתעלם מגל הפשיעה האחרון שמטופל ע״י המשטרה עם הבטחה של מפקד המרחב שאשדוד תישאר עיר נקיה מפשיעה כפי שהיתה עד היום. ובהמשך לשאלתך הקודמת: זה נכון שהמחסור בעיר לדיור בר השגה, גורם לצעירים לחפש דיור זול יותר בישובים שכנים".

אז מה הפתרון שלך בעניין?
"הפתרון הטוב ביותר הוא להגדיל את היצע הדירות ולדאוג שהדירות תהיינה קטנות וברות השגה. וזה מה שהובלתי עם חתימת הסכם הגג עם למעלה מ-35,000 יחידות דיור חדשות. ולאחר עיכוב משמעותי ביישום של הסכם הגג, בשל עתירות משפטיות נגד ההסכם ע״י נמל אשדוד והתאחדות התעשיינים, אנחנו עומדים בפני הקמתן של אלפי יחידות דיור לזוגות צעירים במספר מתחמים ברחבי העיר, כאשר ברובע פארק לכיש ובמתחם וייצמן כבר נבחרו הקבלנים הזוכים שיבנו את השכונות. אני חושב שזו בשורה אדירה לצעירים, שיוכלו לקנות דירת שלושה חדרים במחיר סביב מיליון שקלים בלבד, ויוכלו להקים את ביתם כאן באשדוד. במקביל ישנה תנופה אדירה בכל נושא ההתחדשות העירונית, הן בפרויקטים גדולים של פינוי בינוי והן בפרויקטים של תמ"א 38, וגם הם מספקים פתרונות דיור לתושבי העיר במגוון שכונות באשדוד. מדובר בתהליכים ארוכי טווח שלוקח שנים ליישם אותם, ואני בטוח שעם היציאה לשיווק של יחידות הדיור הללו, אנו נראה שינוי משמעותי בנתוני ההגירה שיהפכו להיות חיוביים וישאירו את הצעירים שלנו באשדוד״.

בנושא הבנייה למגורים יש מי שאומר שמדובר ביותר מידי בנייה למגורים שבהופכת את העיר לצפופה ופקוקה. יש מחשבות אחרות בעניין? למשל להוריד את קצב הבנייה ולבנות בעיקר רק לצעירים ולא דירות גדולות יקרות?
"בנייה היא לא עניין של מותרות אלא הכרח אקוטי שבשנים האחרונות הלך והעמיק בכל הארץ עד שיצר משבר דיור חמור. אנחנו עושים הכל כדי להדביק את הפער וזו בדיוק הסיבה מדוע לחמנו וחתמנו על הסכם הגג. עשינו זאת עבור הצעירים כך שעיקר הבנייה בהסכם הגג היא לצעירים! נקודה. כל תכניות הבנייה עוברות הליכי רישוי ארוכים, דיונים בוועדות והחלטות של מוסדות התכנון וכשאנו מתבוננים מה קורה בעולם אנו רואים כי הבנייה בערים המרכזיות בכל העולם היא בנייה רוויה, עם עירוב שימושים. זה מה שיוצר איכות חיים עירונית גבוהה. כמו בערים הגדולות בעולם ובערים המרכזיות בארץ. אנחנו לא חיים בתוך מרחב בלתי מוגבל ואין לנו רזרבות קרקע אינסופיות, ולכן הבנייה כיום מושתתת על ניצול מיטבי ושימושי קרקע אפקטיביים המניבים מקסימום גם בשטחי מינימום. בנוסף, כדי להטיל דיור בר השגה לצעירים וכפי שאמרתי שקיבלתי החלטה שתהיינה דירות קטנות בנות 75-100 מ״ר בעלות של פחות ממיליון ש״ח לדירת 3 חדרים, וקצת מעל מיליון שקלים לדירת 4 חדרים. וזו בשורה ענקית לתושבי העיר. במיוחד הצעירים".

הרבה שנים דיברת על תעשיית הייטק בעיר אשדוד ועל חדשנות. למה לא מצליחים להקים כאן תעשיית הייטק כמו בבאר שבע?
"אני לא מחפש להשוות את אשדוד לערים אחרות, מאחר ולכל עיר יש את המאפיינים שלה וגם את היתרונות והחסרונות שלה. במשך עשרות שנים, אשדוד השקיעה בפיתוח תעשייה כבדה ותעשייה התומכת בנמל אשדוד ובכל תחום השילוח הימי. יש לזכור כי תעשייה זו מפרנסת בצורה ישירה ועקיפה רבבות משפחות באשדוד ותורמת בצורה משמעותית לכלכלת העיר. כעת, משתעשייה זו התפתחה דיה, ובמקביל להתפתחות התעשייה עתירת הידע בישראל, קיבלנו החלטה אסטרטגית לפתח את התחום הזה גם באשדוד, להקים קריית הייטק בעיר, למשוך אליה חברות ענק, לעודד יזמים וסטארטאפים באמצעות חממה ומאיצים טכנולוגיים שונים ולספק מקומות עבודה לכל אותם אלפים מתושבי העיר שיוצאים לעבוד מחוץ לעיר מדי יום".

מתי נראה את זה קם?
"מדובר בתהליך ארוך ומורכב, וידענו מתחילת הדרך כי הוא יימשך שנים אחדות. אני מלווה אותו באופן אישי ואני שמח לראות את ההתקדמות שלו".

מה ההתקדמות?
"לפני מספר חודשים חנכנו את ה-האב במרכז 'כיוונים' וזאת אחרי מספר שנים שפועל בעיר המאיץ הטכנולוגי The Hive. הנחנו את אבן הפינה לפארק ההייטק, ביחד עם משפחת אבו, שבחרה להקים שם את ביתה של חברת 'אלבטק' שבבעלותה, ובקרוב נתבשר על חברות נוספות שבחרו בעיר אשדוד כמקום המועדף עליהן".

על איזה הישגים אתה יכול להצביע בקדנציה הזו?
"אני עובד על פי חזון ויש בידי משנה סדורה שאותה אני רוצה ליישם לטובת כל תושבי העיר, כך שאני לא מפריד בין הקדנציות ורואה את פעילותי בתוך מכלול שלם של עשיה אשר נמצא עדיין בתהליכי הגשמה. מי שמכיר את אשדוד לא יכול להתעלם מהמסע שעשתה העיר בעשור האחרון ומשתאה לנוכח צמיחתה וביסוס מעמדה כאחת הערים החזקות והאטרקטיביות בישראל. אנחנו משנים את העיר מן היסוד ומתאימים אותה למודלים בינלאומיים ולשינויים המתחוללים בערים המרכזיות בעולם, בעקבות מהפכות טכנולוגיות וכניסתן של תוכנות מבוססות בינה מלאכותית לכל תחומי החיים. אנחנו בעיצומם של פרויקטים, שרבים הרימו גבה לגבי נחיצותם וחשיבותם, אך הימים יגידו כי בסופם תבוא רווחה גדולה לעיר ולתושביה. כך בתחום התחבורה, פיתוח הנמלים, השקעה בתשתיות והתאמתן לפיתוח העתידי של העיר לפחות לחמישים השנים הבאות. כך בתחום התעשייה המסורתית והסדרת המרחב התעסוקתי של העיר, וכך בתעשיות החכמות ובקריית ההייטק המתפתחת ומעוררת סקרנות בקרב יזמים. תחום התרבות ממשיך להתפתח ולהוות מוקד משיכה כל השנה לכל הקהילות ולכל הטעמים האומנותיים. המרחב התיירותי של אשדוד גדל ומתפתח ואנו כבר רואים סנוניות ראשונות כדוגמת המצודה, מיזמי האורות, טיילת הים, נחל לכיש, הפארק האקולוגי, המשך פיתוח החופים ועוד. אנו רואים גם ניצנים ראשונים לעבודת העומק של מינהלת הסכם הגג והפעילות הברוכה של מינהלת התחדשות עירונית. הליכי הרישוי והבינוי במדינת ישראל הם ארוכים והרבה תכניות כבר עברו שלבים אלה כך שהפריצה הגדולה בדרך והיא תשפיע מאוד על עולמם של צעירי העיר. עולם הספורט עובר בעצמו שינוי ואני בטוח שקריית הספורט החדשה תהיה אבן שואבת וזריקת עידוד לילדים ונוער שירצו לממש את כישרונותיהם בעולם הספורט. באיכות הסביבה עשינו שינוי תודעתי חשוב ובמידה רבה גם חלוצים בנושאי שימור סביבה והרחקת החד פעמי ממרחבים מסוימים. מערכת החינוך לא מפסיקה לחדש ולהתחדש. מדובר במערכת מורכבת וגדולה שמופקדת על דור העתיד והיא עושה זאת בהצלחה רבה וראויה להערכה. תחום מיוחד ונחבא הוא תחום השירותים החברתיים. מדובר באנשי מקצוע מהמעלה הראשונה העושים עבודת קודש והרחק מאור הזרקורים. האור היחידי שהם פוגשים זה האור שהם מביאים לבתי המשפחות והילדים הזקוקים להם, וזהו אור הממלא גם את הלבבות שלנו כשאנו יודעים כי באשדוד אף אחד לא נשאר מאחור. מילת הערכה גם לכל התאגידים העירוניים שלנו שעושים עבודה נהדרת, כל אחד בתחומו, ואנו זוכים להרבה מאוד ביקורי עמיתים שחושפים את עבודתם המקצועית ותרומתם לקהילה. לכולם זכויות גדולות בשגשוגה של העיר, בתפקודה השוטף וביצירת המעטפת השלמה עבור ציבור התושבים".

נגיף הקורונה מכה בעולם ובאשדוד בפרט, שנחשבת אדומה בוהקת. כרופא וכראש עיר, איך מתמודדים עם נגיף כזה חמקמק?
"אין ספר שתרחיש חירום ואתגר המחייב התמודדות, הוא חלום ביעותים לכל ראש עיר. יכולת ההתמודדות עם משבר בסדר גודל כזה מורכב מהרבה מאוד אלמנטים ופרמטרים שיש לקחת בחשבון. מה אנו יודעים על הנגיף ואיך הוא אמור להתנהג? מה תעשה הממשלה ומה היכולת לאכוף תקנות והנחיות על האזרחים? האם תימצא התרופה ומה עושים עם מתנגדי חיסונים? כיצד מתפקדים במצב של אי ודאות ואיך מנהלים תקציב בתנאי סגר? האם נצא לעבודה, נקיים לימודים, נשתמש בטכנולוגיות זום, נרחיב בדיקות, נפתח מוקדי חיסון, נאכוף בידוד והאם נחסן ילדים?"

ואיזה תשובות אתה מוצא לשאלות האלה?
"כל שאלה כזאת היא סוגיה המעוררת לא מעט דילמות ומייצרת קונפליקטים שמחייבים הכרעה. היריעה ארוכה מלתאר את כל הדרמות שמתחוללות מאחורי הקלעים, אך אני חייב לומר כי מתחילת המגפה אני מושקע כל כולי, יחד עם חבריי להנהלת העיר, ועם מנכ״ל העיריה ראשי המנהלים וקבוצות העבודה שהקמנו לטובת המאבק במגיפת הקורונה. אני עושה לילות כימים בדאגה לבריאות וחיי תושבי העיר, ולעיתים גם מרגיש שאני מציק להם מדי בפוסטים ובהודעות האישיות שלי אליהם בנושא הקורונה. אך כרופא ולא רק כראש עיר, אני חרד לבריאות של כל אחת ואחד מתושבי העיר. וההישג הגדול שלנו בא לידי ביטוי ביכולת ההתמודדות ובכושר העמידה, תוך שהעירייה ממשיכה בפעילותה השגרתית בכל התחומים המוניציפליים. גם אם הנסיבות חייבו הנמכת הילוך או הורדת מתח, העיר לא פסקה לרגע והפעילות העירונית התקיימה בתדירות ובעוצמות משתנות. כל זה קורה בזכות עבודה מסורה ומקצועית של ציבור המנהלים והעובדים, בזכות המחויבות הטוטלית למשימה וההירתמות המוחלטת לפעול למען התושבים, ובשנה וחצי האחרונות זהו ההישג המשמעותי ביותר".

מה היית רוצה לעשות בעיר שטרם עשית ואולי אתה משאיר לקדנציה הרביעית שלך? למשל בנושא בית החולים היה דיבור על הרחבתו איפה זה עומד? ומה לגבי המשך פרוייקט הרי- ווי ושיפוץ כיכר הסיטי כפי שמתוכנן ורצית לקדם?
"כפי שאמרתי אני רואה את כל העשייה שלי כמכלול שלם, אך אני מכיר ומאמץ את מאמר חז"ל 'לא עליך המלאכה לגמור ואין אתה בן חורין להיבטל ממנה'.  אין ספק שגולת הכותרת של העשיה הציבורית שלי היא ביה״ח אסותא-אשדוד, בו מצילים חיי תושבים מדי יום, ומעניקים שירותי בריאות לתושבי אשדוד והסביבה ברמה הגבוהה ביותר. קשה לדמיין את העיר בלי בית חולים במיוחד בתקופת הקורונה. אבל, גם פקידי האוצר ומשרד הבריאות מבינים היום, שבית החולים היה חייב לקום, ושמספר המיטות כעת אינו מספיק. לפני חצי שנה אחרי מאבק משותף עם הנהלת מכבי ואסותא הצלחנו לקבל אישור לתוספת של 170 מיטות, וכעת נאבקים על הכפלת מספר המיטות, ובניית חניון תת-קרקעי שישמש כבית חולים חירום בזמן מלחמה. לגבי תכניות ופרויקטים נוספים, יש לי חזון ברור ומגובש שימשיך למצב את אשדוד כמטרופולין כלכלי חברתי מהחשובים והמובילים במדינת ישראל, ואני מקווה שאוכל להציג אותו בהמשך בפני התושבים".

פרויקט התחבורה רייווי, שעליו חטפת לא מעט ביקורת גם אחרי שרובו הושלם. אתה מרוצה מהתוצאה. כי יש עד היום טענות?
"אני מאמין בפרויקט הזה והשלכותיו לעתיד העיר. כל מי שנוסע ברחבי העיר רואה את תשתית הכבישים המתקדמת ביותר בישראל. אנחנו מסיימים בקרוב את השלב השלישי ברח׳ ז’בוטינסקי ועד דצמבר יגיעו 50 אוטובוסים חשמליים, עם תופסת של תחנות דיגיטליות חכמות, ועשרות קוים חדשים. גם מרכז הבקרה בעלות של 60 מיליון ש״ח מסתיים בימים אלה, ותוך חצי שנה עד שנה, נציע לתושבי אשדוד את מערכת תחבורה ציבורית מתקדמת, עם זמינות ונגישות גבוהה, ויכולת להגיע לכל פינה בעיר במהירות, בנוחות, ובביטחון. זו המהפכה שהבטחתי והיא קרובה להתממש באופן מלא”.

מה לגבי שיפוץ כיכר הסיטי וטענות התושבים שם של מחסור בחניות?
"לגבי שיפוץ כיכר הסיטי, נפגשנו עם בעלי העסקים באזור, והצגנו להם את התוכניות. אנחנו בודקים את כל החלופות האפשריות ואני מבטיח שתיבחר חלופה שמבטיחה תנועה גם של רכבים פרטיים לשני הכיוונים, שניתן יהיה להקיף את כל הכיכר, ושלא יפגעו החניות ליד בתי העסק. המטרה היא לשפר את התחבורה הציבורית למקום וכן גם את הפעילות הכלכלית של בתי העסק, שהם מרכיב מרכזי בשינוי שאנחנו מובילים".

תודה רבה על הראיון.
"תודה לך ובהזדמנות זו אני מבקש לאחל לתושבי אשדוד שנה טובה ומבורכת, קודם ולפני הכל בבריאות טובה ורפואה שלמה. שנת הצלחה והגשמת שאיפות אישיות, שקט בטחוני ושלום. ואנא מי שיכול להתחסן ולא התחסן עדיין, רוצו להתחסן, תשמרו על החיים והבריאות שלכם, וננצח ביחד בע״ה את מגיפת הקורונה״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן