אם חד הורית: ״אין לילדים שלי מה לאכול בחג״

י׳ אם חד הורית ל-2 פעוטות, נקלעה בשל משבר הקורונה לחובות. ״בתחילת משבר הקורונה הייתי עובדת חיונית ואת רוב המשכורת שילמתי לשמירה על הילדים שהיו בבית. הצטברו לנו חובות לעירייה, למים, ואני חוששת שינתקו אותנו מהחשמל. ״המקרר ריק ואין לנו מה לאכול בחג״, אומרת בכאב. אשדוד 2020 פני העוני בעיר

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אשדוד נחשבת כאחת הערים העניות בארץ ולא פעם אנחנו נחשפים לסיפורים האנושיים העצובים של הסטטיסטיקה. באחרונה נוספו למעגל העוני משפחות חדשות. בשל נגיף הקורונה נוצר גם משבר קורונה כלכלית. בין אם של עצמאיים שמטה לחמם נסגר, או שכירים שנקלעו לחובות בשל המשבר הכלכלי.
י׳ אם חד הורית לשני ילדים קטנים בגילאי שנתיים ושלוש, נקלעה לחובות בשל הקורונה, ווהיא מגדלת את ילדיה במסירות. ואם לא די בבעיות הכלכליות הרבות, הבן הקטן נזקק לטיפולים רבים, בשל בעיות בריאות. אבל היא שרדה, עבדה ופרנסה בדוחק אבל בכבוד את ילדיה. ״הבן הצעיר שלי נולד פג הוא עובר טיפולים כמו פיזיותרפיה או ריפוי בעיסוק ובריאות. בקושי הצלחתי לשרוד״ היא מספרת בעצב. ״אבל מאז הקורונה נכנסתי למצוקה. כשהחל הסגר בחודש מרץ, שהילדים היו בבית מאחר ונחשבתי לעובדת חיונית, נאלצתי לצאת לעבודה. לא היה מי שישמור על הילדים, אז את רוב המשכורת הוצאתי על תשלום לבייביסיטר, והחשבון שלי נפל ונכנסתי לחובות״. לדבריה, אמא שלה נכה ומתקיימת בקושי מקצבה ואינה יכולה לעזור ואבי ילדיה מחוץ לתמונה ״ניתקו לנו את האינטרנט אבל זה לא נורא. אני חוששת מהחובות שלי לרשויות לעירייה על ארנונה, חוב לחברת ׳יובלים׳ וחוב לחברת חשמל.״


השבוע היא נאלצה להיכנס לבידוד עם הבן הקטן לאחר שבגן שלו אובחנה חולת קורונה ״ אני אמא שלו אי אפשר להשאיר אותו לבד אז אני איתו בבידוד״.
השנה היא יודעת שלא תוכל לרכוש לילדיה בגדי חג או מתנות, אבל היא חוששת שלא תוכל להכין ארוחת חג. המקרר בביתה ריק והיא לא יכולה לקנות מצרכים לחג. ״אני מפחדת שיעקלו לי בגלל חוב ארנונה, שיסגרו את המים בגלל חוב מים והכי שינתקו את החשמל בימים חמים כאלה״.
לדבריה, עד כה צברה חובות של כ- 2000 שקלים על ארנונה, 800 שקלים על מים וכ-2,000 שקלים לחברת חשמל. ולא רק שאינה לשלם את החוב שכבר קיים אלא שהיא חוששת שהחובות יגדלו ״אני מבקשת את עזרתכם״, היא אומרת.
הימים ימי סליחות. בעוד כשבוע נשב כולנו- בין עם המשפחה המורחבת או בין אם לבד בשל הקורונה, לשולחן החג. מי שיכול ומעוניין לעזור למשפחה תבוא עליו הברכה. (ניתן לפנות במייל לאשדוד10ואנחנו נעביר את הפניה ashdod‪@‬spotnik‪.‬com)

חברת ׳יובלים׳: ״משתדלים להקל״

מ׳יובלים׳ נמסר בתגובה: ״יובלים אשדוד עושה את המירב – בהתאם לחוק על מנת להקל על התושבת. בהתאם לכך בטלנו את הוצאות האכיפה  והודענו לה כי ניתן לפרוס את החוב לארבעה תשלומים.״
מעיריית אשדוד, טרם התקבלה תגובה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן