אלון חסן פוטר מהנמל ויחזיר כחצי מיליון שקלים

עכשיו זה רשמי. כשבע שנים מאז נחשפה פרשת השחיתות בנמל וכשנתיים לאחר שחסן הורשע בבית המשפט, פוטר אלון חסן, והתבקש להחזיר כחצי מיליון על השכר שקיבל בזמן השעייתו. עו״ד ג׳ורג׳ עמיר המייצג את חסן: ״נאבק בהחלטה״

צילום: איליה מלניקוב, הארץ
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

״מתנת החג״ שקיבל אלון חסן, לפני ראש השנה היה מכתב פיטורים ובצידה דרישה להחזיר לנמל 511,000 שקלים שקיבל בתקופת השעייתו. אלון חסן עבד בנמל כמעט 3 עשורים והיה האיש החזק בנמל. לפני כשבע שנים, לאחר חשיפת הפרשה שנקראה פרשת השחיתות בנמל וכשנתיים לאחר שהורשע בבית המשפט, פוטר כאמור באופן רשמי, חסן יו״ר עובדי הנמל המיתולוגי. כך חשף הכתב אבי בר-אלי מעיתון דה מרקר.

חסן חסן בן 51  בנו של אמיל חסן שכיהן כיו״ר ועד עובדי הנמל נכנס לנמל לפני 28 כבן ממשיך כסוור ולאחר מספר שנים עבר לשמש כמפעיל מלגזה ולאחר מכן כמנופאי. הוא שימש כיו״ר ועד ציוד מכני בנמל. לאחר הרשעתו בעליון והדחייה של הערעור שהגיש דרש הנמל לפטרו, ההסתדרות, שלה יש ווטו בהחלטה על כל עובד, נתנה אור ירוק וחסן זומן לשימוע שבעקבותיו פוטר וכאמור נדרש להשיב את הכסף שקיבל מאז הוחלט להשעייתו ב-2015. אדם שנחשד בפלילים ומושעה מקבל 50% ממשכורתו. במידה ויורשע הוא צריך להשיב את הכסף.

 כזכור בשנת 2016 הוגש נגד חסן ואחרים כתב אישום. כתב האישום נגד חסן כלל עבירות שוחד, סחיטה באיומים, קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים. תחילה זוכה חסן מכל העבירות בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, הפרקליטות ערערה לבית המשפט העליון וחסן הורשע בשני מקרים של מרמה והפרת אמונים. לאחר שפסק הדין הפך חלוט הוחלט להיפרד מאחד מהסמלים של נמל אשדוד.

מנמל אשדוד נמסר: ״אין תגובה״.

עו״ד עמיר ג׳ורגי: ״פוליטיקה קטנה של אנשים קטנים״

עו״ד ג׳ורג׳י עמיר מסר בתגובה: ״אנחנו מצרים על  החלטת הנמל לפטר  את אלון . החלטה שלטעמנו היא נגועה בשיקולים זרים ופוליטית  ואנחנו מצרים יותר על העובדה  שההסתדרות נתנה יד לפיטורים האלה  ולא עשתה את חובתה להגן על איש שכל כתב האישום שלו,  שכל האישומים נגדו היו למעשה מתוקף תפקידו כיו״ר הוועד.  אנחנו נשאיר את הדברים  לבחינת בית הדין לעבודה ונקווה לטוב״.

עו"ד עמיר ג'ורג'י

האם תאבקו נגד ההחלטה?
״כן. זו מלחמה קשה, לא פשוטה אבל בעזרת השם ננצח. לא סיפור פשוט עניין פיטורים. בטח לא במקרה של אלון. דווקא מי שיכל להגן עליו לא הגן. ההסתדרות יכלה להטיל וטו על הפיטורים זה היה סוגר את הסיפור, אבל פוליטיקה קטנה של אנשים קטנים, זה מה שיצא בסוף, אבל אנחנו נלחם בזה״.

תגובת ההסתדרות: ״הטענה בדבר שיקולים פוליטיים אינה מחזיקה מים ומנותקת מהמציאות״ֿ

מההסתדרות נמסר בתגובה כי ״כידוע לכל, אלון חסן הורשע בפלילים בבית המשפט העליון. עובדתית, מי שדרש את פיטוריו של אלון חסן הינה הנהלת חברת נמל אשדוד, לפיכך, הטענה בדבר שיקולים פוליטיים אינה מחזיקה מים ומנותקת מהמציאות״

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן