איש העסקים חיים כהן הלך לעולמו: "הצליח בעסקים ונשאר עניו, צנוע ותורם לנזקקים"

חיים כהן, איש עסקים מצליח ובעבר בעל טור בעיתון ״ השבוע באשדוד״, נפטר בגיל 85 ממחלת הסרטן. "הוא נלחם בסרטן 3 שנים עד שגופו נכנע״ סיפר בנו , משה. ימים ספורים לפני מותו שוחח טלפונית עם מנחם גלילי, ואמר לו שהוא מרגיש שסופו מגיע ״ אני הולך מהעולם שבע. הגשמתי את כל החלומות שלי״ .יהי זכרו ברוך!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

איש העסקים המצליח ותושב אשדוד ותיק, חיים כהן, נפטר השבוע בגיל 85 לאחר שנלחם 3 שנים במחלת הסרטן. כהן, היה איש אשכולות, סופדים כל מי שהכירו אותו. ״איש שלמרות הצלחתו נותר צנוע והיה איש משפחה אוהב״.

הוא נולד בשנת 1936 במרוקו בנו של הרב משה הכהן זצ״ל רב מכובד ומוכר. בגיל 14 עלה לבדו לארץ, בלי אישור מהוריו והתגורר בקיבוץ שמיר בגליל. שירת בנח״ל מוצנח ואחרי השחרור עבר לקריית שמונה. הוא הכיר את הלן, אהבת חייו והשניים נישאו ומאז חיו כזוג יונים, נולדו להם שתי בנות רינה וענת. הבן משה הקרוי על שם סבו הרב.

עוד במרוקו סומן חיים במסלול לרבנות, אבל הוא בחר דרך אחרת. בקריית שמונה היה גם חבר במפלגת מפא״י. הוא החל לעבוד בקריית שמונה כדוור ומונה כמנהל הסניף. למרות שפרנס משפחה נהג לעזור לאנשים במילוי טפסים לרשויות וכתב להם מכתבים חינם. משפחת כהן עברו לעכו וחיים ניהל את חוף התמרים. במקביל, היה הראשון שהקים מועדון ריקודים והלן הפעילה את התקליטים והשמיעה מוסיקה לרוקדים.

 לאשדוד הגיעה משפחת כהן בשנת 1973 . תחילה הייתה לחיים מסעדה בעורף הנמל והאכיל את עובדי הנמל. כעבור שנתיים, עברה המשפחה לארה״ב לניו יורק. תחילה עסק חיים במסעדנות, אך הוא ניחן בחוש עסקי טוב ועבר, בין היתר לענף הביגוד ולנדל״ן. העסקים פרחו ושגשגו. חיים והלן הרבו לבקר בארץ וחזרו סופית ארצה לאשדוד בשנת 1991. הם פתחו עסקים מצליחים גם בארץ אבל נסעו הרבה לארה״ב שם נותרו בנותיהן והנכדים. הם היו על קו אשדוד ניו יורק.

חיים היה איש של נתינה, והירבה לעזור לזולת בסתר, תרם מחשבים לעיוורים, עזר לנזקקים והיה דמות מוכרת בעיר ומעורה בחיי אשדוד. הוא גם היה בעל טור קבוע בעיתון ״השבוע באשדוד״ טור פוליטי רהוט ושנון

חיים היה איש של נתינה, והירבה לעזור לזולת בסתר, תרם מחשבים לעיוורים, עזר לנזקקים והיה דמות מוכרת בעיר ומעורה בחיי אשדוד. הוא גם היה בעל טור קבוע בעיתון ״השבוע באשדוד״ טור פוליטי רהוט ושנון. ״הוא לא היה ימין או שמאל תמיד אמר את האמת וכת ״ סיפר הבן משה. ״אז לפני הגוגל הוא הירבה ללמוד ולהעשיר את ידיעתו בקריאת עיתונים. תמיד התעדכן והתעניין, איש סקרן שלמד בעצמו. התחבר לכולם, ותמיד היה איש שיחה מרתק ובעל ידע רחב״.

 למרות הצלחתו הכלכלית, הוא נותר צנוע וענו ״הוא חי טוב, אבל יכל לחיות יותר טוב . נשאר איש צנוע והדבר הכי חשוב לו הייתה המשפחה. היה ציוני אוהב את המדינה״

חיים היה איש בריא אך לפני כשלוש שנים אובחן כחולה סרטן ונלחם במחלה. "כמו שלמד על כל נושא למד על המחלה הגיע לכל הרופאים" מספר בנו."הוא נלחם נגד המחלה ורצה לחיות ולהיות עם משפחתו. היה צלול מאוד אבל בסוף הגוף שלו היה חלש. הוא ידע שהוא עומד למות, הסתיר את זה מאיתנו. הוא דאג לנו. סידר את כל הילדים ודאג לאשתו. לחברים הוא כן אמר שהוא לקראת הסוף״.

 השבוע, הוא נכנע למחלה ונפטר. הוא הובא למנוחות בבית העלמין באשדוד בלוויה בצל מגבלות הקורונה. מנחם גלילי מייסד ועורך השבוע באשדוד, שנתן לחיים כהן את הבמה לכתוב ונשאר חברו מספר על שיחה שהייתה ביניהם לפני מספר ימים. "ביום רביעי הוא עוד דיבר איתי בטלפון. אמר לי ׳ אני הולך מהעולם הזה שבע, הרבה דברים קרו בימי חיי, העלייה לארץ, העסקים באמריקה, ילדים טובים, נכדים ונינים, אני הולך לאחר שהגשמתי את כל החלומות שלי׳. היה איש עם לב טוב וחבר טוב״

וכך ספדה לו אחייניתו:"איש גדול הלך היום לעולמו, איש שהוא היה דמות ומופת עבור רבים , הוא ניהל את עולמנו בחוכמתו הרבה , בידע הרחב שלו , בעוצמות הבלתי נלאות שהיו לו והיו בו.
אם צריך לתאר אותך דוד יקר שלי , עוצמה זו המילה המתאימה!!!!….
היו שחששו ממוצא פיך , היו שחששו מההשפעות שלך , אבל היו כמוני , שראו בך משפחה , למרות שלא היה באמת קשר דם ביננו.
כשהייתי ילדה , גם אני ראיתי בך חשש , אבל היום ממרום גילי אני מביטה בך ורואה אבא טוב , מלא אחריות , רואה את הנולד , דוגמה ומופת לרבים אחרים.
חיים היקר , תנוח על משכבך בשלום ושמור עלינו מלמעלה , תכוון אותנו ותדאג לנו כפי שעשית בימי חייך.
איש גדול , היה שלום!!!!"

חיים כהן, השאיר אישה, שתבדה לחיים ארוכים, 3 ילדים, 8 נכדים ונינים. יהי זכרו ברוך!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן