איש הברזל נדם

ה'טריאתלט' האשדודי יניב פרסול נהרג בתאונת דרכים קטלנית, עת שרכב על אופניו בטקסס ארצות הברית והוא בן 39. מסר מהמשפחה: "יניב הלך לעולמו בעת שעשה את שהכי אהב- רכיבה על אופניו” . גופתו תובא ארצה בעזרת קמפיין גיוס כספים המוני מרגש

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

טרגדיה גדולה נפלה על העיר אשדוד. ביום שני השבוע יצא יליד העיר, יניב פרסול לאימון אופניים שגרתי בכבישי טקסס, ארה"ב. פרסול נפגע על ידי משאית, נפצע באורח אנוש ופונה לבית החולים, שם נפטר לאחר נסיונות החייאה. יניב, שהעתיק את מקום מגוריו לארה"ב לפני ארבע שנים, השתתף במגוון תחרויות טריאתלון ואיש הברזל, כאשר התחרות הראשונה שלו התקיימה בשנת 2010 בציריך. את תחרות 'איירון מן' האחרונה שלו ערך בשנה שעברה בצפון אמריקה וסיים בתוצאה מרשימה של 10 שעות, 4 דקות ו-7 שניות. מקורביו מספרים עליו כי הספורט היווה עבורו דרך חיים ועל כן, מגיל 20 החל להתאמן ולרכוב בצורה רצינית ומקצועית.


מלבד היותו ספורטאי מצטיין, פרסול שירת ביחידה קרבית בצבא והיה ידוע כאיש מחשבים מחונן, שעשה חיל בעולם ההיי-טק, כאשר ייסד את חברת 'וובלוג'יק', המתמחה בפיתוח תוכנה, אפליקציות ואתרי אינטרנט. הבשורה על מותו של יניב פרסול, שגדל באזור א' ולמד במקיף א' היכתה בתדהמה את משפחתו וחבריו, שהתקשו לעכל את הטרגדיה. יניב, שהיה איש משפחה למופת הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, הבכור בן 9, האמצעית בת 7 והקטן שנולד בארה"ב, בן שנתיים.

מחזירים את יניב הביתה

בימים האחרונים משפחתו וחבריו פתחו קמפיין גיוס כספים המוני, לטובת העלאת גופתו לקבורה באשדוד. בתוך זמן קצר, גילינו את רוחב הלב הגדול של תושבי אשדוד, שרבים וטובים מהם, השתתפו במיזם החשוב, ריגשו את המדינה ותרמו ממיטב כספם. נכון לכתיבת שורות אלה, הסכום שגוייס חצה את 106 אלף דולרים ואמור לכסות את כל ההוצאות הגבוהות, שכרוכות בטיפול הרפואי, בהטסת הגופה לארץ וההתנהלות מול חברת 'קדישא' בארץ. אם יש משהו שאפשר להתנחם בו בסיפור הקשה הזה, זה לבטח התגייסות ההמונים המהירה, שחיממה את הלב וגרמה לנו לקבל מושג קלוש, איזה אדם דגול היה יניב.


באתר גיוס הכספים נכתבה ההודעה הבאה מטעם המשפחה תחת הכותרת 'מחזירים את יניב הביתה': "ביום שני, 10 באוגוסט, 2020, בשעות הבוקר, יניב פרסול, בעל, אבא, בן, אח וחבר, נלקח מאיתנו בטרם עת, בגיל 39, בתאונת דרכים. יניב הלך לעולמו בעת שעשה את מה שהוא הכי אהב לעשות, בזמן רכיבה על אופניו. הוא השאיר אחריו אישה ושלושה ילדים קטנים. יניב אינו תושב ישראל ולכן הוצאות בית החולים והעברת גופתו לקבורה בארץ ישראל, יוטלו על המשפחה, אנא פתחו את הלב ועזרו לנו להחזיר את יניב לקבורה בישראל".

חברו לתחרות: ״החיוך לא ירד לו מהפנים״

אלי כהן בן ה-54, תושב הוד השרון היה בן הזוג של יניב פרסול במגוון תחרויות בארץ ובחו"ל. בין היתר בתחרות היוקרתית 'טרנס-אלפ' 2016 (חציית הרי האלפים), בה זכו במקום ה-15 המכובד והשיגו את התוצאה הטובה ביותר של זוג ישראלי. השניים הכירו בשנת 2010, כאשר היו חברים בקבוצת 'זון 3', קבוצת ספורט לבעלי סיבולת גבוהה.
"זה תפס אותי בתדהמה", מספר כהן. "למרות שהוא עבר לארה"ב, היינו בקשר רצוף במשך כל התקופה הזאת. חלקנו חוויות ואימונים. והתייעצנו על ציוד אישי, מה הכי טוב מבחינה בטיחותית. רק יום אחד לפני הטרגדיה הוא התייעץ איתי לגבי קניית קסדה חדשה, בשביל שלא יקרה לו משהו".


"יניב הייתה לו תכונה כזאת, שהוא ידע להתחבר לאנשים ממש מהר. זאת תכונה שהייתה קולט אצלו באופן מיידי. היה פוגש בן אדם, אחרי חצי שעה כבר היו החברים הכי טובים. החיוך לא היה יורד לו מהפנים. כל הזמן היה אופטימי. היה ספורטאי על. אני בענף הרבה שנים ואני אומר שהביצועים והיכולות שלו זה היה משהו נדיר. גם בהיבט של המקצוע שלו, התעסק בהיי טק והצטיין. הציעו לו תפקידים מאוד בכירים בגלל הכישרון שלו. ומעל לכל, איש משפחה למופת, שם את זה בשורה הראשונה, עם דגש גדול מעל הכל. אהב את אשתו מאוד ואהב לקחת את הילדים לטיולים בטבע. אהב אוכל, מוזיקה, ספורט. אהב לטרוף את החיים. הוא מאוד פרח בארה"ב. הוא הכיר קבוצה חדשה שם, שהצטרף אליה. חיבקו אותו בגלל היכולות שלו. הוזמן למסיבות ולאירועים חברתיים. באמת בן אדם מוכשר, ברמת הספורט זה משהו נדיר. אבדה גדולה לכולנו".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן